Gå til innhold
Hundesonen.no

Fant 34 hunder i privatbolig


Justisia
 Share

Recommended Posts

artikkel

Da Mattilsynet kom på inspeksjon hos hundeeieren i Bodø fant de 34 hunder i privatboligen.

– Hundeholdet er kommet ut av kontroll. Eieren får ikke lov å ha mer enn fem hunder, sier seniorrådgiver Asle-Håvard Miklegard ved Mattilsynet i Nordland, og utdyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt spørsmål; søker alle som har mer enn 5 hunder om tillatelse/dispensasjon fra Mattilsynet med påfølgende kontrollrutiner fra deres side? Jeg har sett veldig mange oppdrettere med alt for mange hunder og jeg har ofte tenkt mitt ift ansvarlig dyrehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men denne personen hadde over femti hunder i huset ved en tidligere anledning står det. Derfor fikk h*n påbud om maks fem nå. :)

Jeg trodde fem hunder var et maksantall, og at man måtte kontakte mattilsynet om man skal ha hundekennel? De færreste har vel mer enn 5 hunder inne i huset til enhver tid, og da ser jeg bort fra valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det i artikkelen? Klarte ikke å se det. Men i så fall er det jo noen som har et problem. Jeg kjenner en oppdretter som har 7 hunder boende hjemme uten problemer. Hundene får tur, stell og kjærlighet hver dag. Edit: det står i artikkelen at det ikke er noe tak på hvor mange hunder man kan ha.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

I Follo kan man ikke ha mer enn 3 hunder pr. husholdning - skal man ha flere så må man ha dertil egnet størrelse på tomt/hage - og med hageflekker på rundt 500kvm så er det de færreste som får ha flere enn 3 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig merkelig at hun fikk beholde hunder etter første runde med mattilsynet. En liten smekk på hånda og lovnader om at ting skulle bli bedre. Når hun så viser igjen at hun ikke kan ta vare på dyrene sine er det meg ubegripelig at hun får ha ėn hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt spørsmål; søker alle som har mer enn 5 hunder om tillatelse/dispensasjon fra Mattilsynet med påfølgende kontrollrutiner fra deres side? Jeg har sett veldig mange oppdrettere med alt for mange hunder og jeg har ofte tenkt mitt ift ansvarlig dyrehold.

Du tenker kanskje på Svenske regler? Der er det noe slikt, husker ikke nøyaktig. Men du får i hvertfall inspeksjoner om du har over et visst antall hunder og / eller driver kennel. Ikke at det hjelper en dritt i praksis. De kontrollerer jo bare at gårder og binger er store nok (om eier bruker slikt) Et av de dårligste hundeholdene jeg kjenner er i Sverige, og får visst skryt av lensveterinæren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig merkelig at hun fikk beholde hunder etter første runde med mattilsynet. En liten smekk på hånda og lovnader om at ting skulle bli bedre. Når hun så viser igjen at hun ikke kan ta vare på dyrene sine er det meg ubegripelig at hun får ha ėn hund.

Vil tro det finnes nyanser som vi ikke får innsyn i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Follo kan man ikke ha mer enn 3 hunder pr. husholdning - skal man ha flere så må man ha dertil egnet størrelse på tomt/hage - og med hageflekker på rundt 500kvm så er det de færreste som får ha flere enn 3 faktisk.

Det gjelder ikke i hele Follo. Vi har ikke noen sånn begrensning her i Vestby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...