Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevennlige hoteller Kristiansand?


Tuvane
 Share

Recommended Posts

Jeg skal nedover til Kristiansand og plukke opp en hund i morgen, og må overnatte der nede. Jeg ser etter et hotell/overnattingssted der man ikke nødvendigvis får lov til å ha med hunden inn, men hvor man kan parkere nærme hotellet/overnattingsstedet og ha hunden i bilen (helst på et rolig område). Forslag?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet om den siden, men den sier meg litt lite om hvordan det er med parkeringsforhold. :) Er ikke så gira på å ha en stinkende hund på hotellrommet sammen med meg, så den må nok ligge i bilen, og derfor vil jeg helst ha et hotell med grei parkering nærme hotellet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radisson Blue Caledonien har parkeringsplass rett utenfor som er ganske skjermet, men det er en bar i 1. etasje på hotellet. Det er også et parkeringshus i samme kvartal. Det fine med det hotellet er at det ikke ligger midt i sentrumskjernen, men på ytterkanten, så det er greit å lufte og sånt uten å traske gjennom hele sentrum. Ellers ville jeg sett på Quality hotel dyreparken, litt utenfor sentrum, men veldig stille, rolig og kjempefint å lufte hund. Der er det dog ikke parkeringshus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radisson Blue Caledonien har parkeringsplass rett utenfor som er ganske skjermet, men det er en bar i 1. etasje på hotellet. Det er også et parkeringshus i samme kvartal. Det fine med det hotellet er at det ikke ligger midt i sentrumskjernen, men på ytterkanten, så det er greit å lufte og sånt uten å traske gjennom hele sentrum. Ellers ville jeg sett på Quality hotel dyreparken, litt utenfor sentrum, men veldig stille, rolig og kjempefint å lufte hund. Der er det dog ikke parkeringshus.

Tusen takk, da skal jeg sjekke ut dem. :) Tror ikke noen stjeler en fullvoksen schäfer fra bilen, så trenger ikke noe parkeringshus, men vil ikke at det skal gå f. eks fulle folk og plage hunden eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, da skal jeg sjekke ut dem. :) Tror ikke noen stjeler en fullvoksen schäfer fra bilen, så trenger ikke noe parkeringshus, men vil ikke at det skal gå f. eks fulle folk og plage hunden eller noe sånt.

Da ville jeg definitivt valgt Quality hotell dyreparken! Kjempekoselig hotell som ligger godt utenfor bykjernen, ingen fare for fulle mennesker der :=) (Med mindre det er en konferanse eller lignende). Caledonien er jo i sentrum, og det er en populær bar i første etasje, så både der og på de andre sentrumshotellene er du litt utsatt en fredags kveld.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg definitivt valgt Quality hotell dyreparken! Kjempekoselig hotell som ligger godt utenfor bykjernen, ingen fare for fulle mennesker der :=) (Med mindre det er en konferanse eller lignende). Caledonien er jo i sentrum, og det er en populær bar i første etasje, så både der og på de andre sentrumshotellene er du litt utsatt en fredags kveld.

Takk! :D Er Quality Hotell dyreparken det samme som Quality Hotel & Resort Kristiansand? Det står at det ligger nærme dyreparken, ellers finner jeg bare Rica Hotell Dyreparken. :)

Red: ser at hotellet i det siste har fått ELENDIG kritikk... Er Rica Hotell Dyreparken et tilsvarende greit alternativ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Er Quality Hotell dyreparken det samme som Quality Hotel & Resort Kristiansand? Det står at det ligger nærme dyreparken, ellers finner jeg bare Rica Hotell Dyreparken. :)

Red: ser at hotellet i det siste har fått ELENDIG kritikk... Er Rica Hotell Dyreparken et tilsvarende greit alternativ?

Samme hotell. Jeg kjenner ikke til kritikken, men har bodd der to ganger pga konferanse, og jeg har vært veldig fornøyd begge gangene. Sist for et år siden. Rica Hotell Dyreparken er sikkert et kjempefint alternativ! Fin, stor og skjermet parkeringsplass der også. Men, det er jo høstferie nå, så det kan godt hende det er litt fullt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flere ganger på Quality Hotell/Resort, den som ligger i gangavstand fra dyreparken, med hund. Utrolig god erfaring med det! Du får ha hund på rommet når du betaler et tillegg, og alltid sett flere som har med store hunder der også. :)

En gang gikk dessverre brannalarmen (falsk alarm) akkurat når hunden var en liten tid alene på rommet, hadde gitt beskjed til resepsjonen med om at hunden var alene om det skulle være noe med vårt nr., og da vi kom tilbake stod hun som vi hadde gitt beskjed til med hunden i armene ute på plassen. Hun sa at hun hadde løpt opp på rommet med det samme og båret hunden ut og passet på han, og ikke tatt tid til å lete etter bånd eller ringe da de ikke visste først om det var falsk alarm eller ikke, men hunden var det første hun tenkte på. Helt utrolig god service! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje du finner noe her? :)

http://www.hundevennligehoteller.com/

Dette blir litt OT, men jeg må bare kommentere det, fordi den nettsiden blir lenket til ofte. Selv om det står på nettsiden at det ikke er tillatt med kjæledyr på hotellet, er det lurt å ringe direkte til hotellet for å bestille rom. Enkelte hotell vil leie ut rom, men med en ekstraavgift pga. ekstra vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Jeg endte opp på Rica Hotell Dyreparken, og er veldig fornøyd. :) Hadde hunden i bilen rett utenfor hotellrommet, og kunne følge med fra vinduet. Stor fin parkeringsplass, og gode luftemuligheter.

Veldig behagelig hotellrom også, en fantastisk god seng som jeg gjerne kunne ha tatt med meg hjem. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...