Gå til innhold
Hundesonen.no

Nathalie og Elvis(og Viper innimellom)


Nathalie_
 Share

Recommended Posts

Hei! :) Jeg heter Nathalie, er 16 år og bor i Vestfold. Jeg har hatt hund i hus så lenge jeg kan huske og den første egne hunden vi hadde var en rød cocker spaniel som het Maja. Hun fikk vi når jeg var 1,5 år og hadde bare en kort periode. Etter henne kom Camba, en bullmastifftispe som da var to år. Hun ble avlivet når jeg jeg var 5 pga HD og forkalkninger. Samme dag som hun ble avlivet dro avgårde og hentet rottweilertispa Ginny. Ginny var en fantastisk tispe som jeg savner den dag idag... Når Ginny var 4,5 kom Elvis i hus(og han bor her enda) og et år senere måtte vi avlive Ginny pga betennelse i kjeve, hals og munn. Så gikk det ca 2 mnd og vi fikk bestefar sin golden retriever Jesper i hus. Tidenes største koseklump :wub: Han passet vi i 4 måneder og dagen vi leverte tilbake han, hentet vi en blandingshund. Elvis og den gikk aldri overens, og etterhvert måtte vi omplassere han fordi han kunne finne på å angripe Elvis(var snill med alle andre da). Så da leverte pappa han på formiddagen og på kvelden dro vi avgårde og hentet Viper. Viper var da to år(hmm, det er faktisk bare Elvis og Ginny vi har hatt siden de var valper) og eid av en pappa hadde trent hund sammen med :)

Så Elvis er altså min lille, fine amerikanske cocker(profilbildet er av han) og Viper er pappa sin dobermann. Med Elvis trener jeg agility og Viper trener IPO.

Da tror jeg at jeg har fått med alle hundene som har bodd sammen med meg, alle andre hunder vi har hatt i korte perioder dropper jeg :P
Om noen lurer på noe så er det bare å spørre :thumbsup:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nathalie og velkommen hit :)

Velkommen :D Legg gjerne ut bilder av voffsene :)

Takk, takk!

:wave::flowers:

Var ikke du oppe på Vear å trene agility her for ikke så lenge siden?

Skal se om jeg har noen som er brukenes :)

294956_289599184466492_1761419384_n.jpg?

Doggygardens only Elvis

1394334_552234884867713_1680283069_n.jpg

Viper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte voffser :D

Hvor mye pelsstell er det på en am.cocker når du klipper den såppass kort som dette? Fester det seg fortsatt mye kvist og kvast i pelsen når dere går i skogen? Og hvordan er det med snø? :)

Takk :D

På sommeren, høsten og våren klipper vi han så kort som på bildet(litt kortere når han er nyklipt). Da har han som bildet såvidt viser helt korte poter, litt pels på beina, kort på kroppen, kort i ansiktet og litt hår på ørene(nå er ørene kortere fordi det blir mat i de...). Vi klipper han(jeg og mamma) en gang i måneden og børster et par ganger i uka for å unngå floker. Itillegg vasker vi munnviker to ganger om dagen da amerikanere har munnviker midt på leppene som de ofte får sopp i. I skogen fester det seg nesten ikke noe fordi labbene er barberte, kan bli litt sand, men det er bare å børste ut :) På vinteren er han litt lengre på kroppen da har fryser lett etter han blir barbert og badet(tar på dekken om vi står lenge stille). Fester seg en del snø(kladder) i pelsen på beina(og under potene hvis det er lenge siden forrige klipp) hvis vi vasser i snø, men han bryr seg ikke før de kommer i armhulene. Snøen pleier vi enten å spyle ut eller smelte med hårføner når vi kommer hjem :) Han er med langt til skogs, på dagsturer på ski osv uten problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...