Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Veldig pent brukt bringkobbel selges, minste størrelsen (brukt til tollertispe). 250 kroner tenkte jeg for det. Det er denne typen:

Bringkobbel.jpg

Selger også unna litt bøker:

• Mentalitetsboken av Ingalill Blixt, Curt Blixt og Kenth Svartberg - 100 kr. Solgt
  • Etologiboken - om hundars beteende, av Ingrid Tapper - 100 kr. Solgt
  • Kulturkollisjonen mellom hund og menneske, av Jean Donaldson - 150 kr.
  • Bra relation av Kenth Svartberg - 100 kr.
  • Drivkraft og motivation av Anders Hallgren - 100 kr.
  • Lexikon i hundspråk av Anders Hallgren - 50 kr.
  • Valping - drektighet, fødsel og valpestell, av Anne L. Buvik og Tove Solberg - 120 kr.
  • Slipp kontrollen løs - trygghet og selvkontroll for din hund, av Leslie McDevitt - 120 kr.
  • Hundars rädsla och aggressioner av Ingrid Tapper - 100 kr.
  • Lystra - från uppmärksam valp till tjänstvillig hund, av Memea Mohlin - 70 kr.
  • Rundering i teori og praksis av Cecilie Køste og Morten Egtvedt - 150 kr.
  • 100 % positiv hverdagslydighet av Arne Aarrestad - 150 kr.
  • 100 % positiv problemløsning av Arne Arrestad og Siri Linnerud - 150 kr.

Porto kommer selvsagt i tillegg (bor på Inderøy og er ofte på Steinkjer om noen heller vil hente, eller møtes for levering). :)

Endret av Betty
Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne kjøpe de to øverste bøkene: Mentalitetsboken og Etologiboken. Sender PM :-)

Da er disse to bøkene solgt. :)

Skrevet

Bringkobbelet er solgt.

Hvilken utgave er 100% positiv hverdagslydighet? Jeg har bare den gamle, og skulle gjerne hatt den nye.

Det er nok dessverre førsteutgaven.

Skrevet

Nå er slipp kontrollen løs og 100 % positiv hverdagslydighet solgt.

Disse er fortsatt til salgs:

• Valping - drektighet, fødsel og valpestell, av Anne L. Buvik og Tove Solberg - 120 kr.
  • Lystra - från uppmärksam valp till tjänstvillig hund, av Memea Mohlin - 70 kr.
  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Nå er slipp kontrollen løs og 100 % positiv hverdagslydighet solgt.

Disse er fortsatt til salgs:

Disse bøkene er fortsatt til salgs. :)

I tillegg vurderer jeg å selge lydighetstrening i teori og praksis for 200 kroner (portoen kommer til å bli høy da, stor tung bok!) og en tungapport (2 kg) til NBF bruks til 200 kroner (den er nesten ikke brukt overhodet, har for det meste bare stått og samlet støv).

Endret av Betty
Skrevet

Disse bøkene er fortsatt til salgs. :)

I tillegg vurderer jeg å selge lydighetstrening i teori og praksis for 200 kroner (portoen kommer til å bli høy da, stor tung bok!) og en tungapport til NBF bruks til 200 kroner (den er nesten ikke brukt overhodet, har for det meste bare stått og samlet støv).

Er det den som du kan stille vekten på? :) Da er jeg evt. interessert :)

Skrevet

Er det den som du kan stille vekten på? :) Da er jeg evt. interessert :)

Nei, er den andre typen. Og jeg ser jeg har glemt å spesifisere hvor mye den veier også. *Redigere*

• Like 1
Skrevet

• Lydighetstrening i teori og praksis av Cecilie Køste og Morten Egtvedt - 200 kr

Tungapport 2 kg - ca 200 kr.

Flere bøker solgt, disse står igjen. :)

Skrevet

Kunne du vært interessert i å selge tungapporten for 250 inkl porto?

Litt usikker, portoen kommer til å passere 100 og vel så det pga centimetermålene og at pakken tilsammen bikker over 2 kg. Og så er jeg ikke helt sikker på om jeg vil selge den (derav vurderes), for selv om jeg ikke har tid til bruks akkurat nå så kanskje senere. Klarer ikke helt å gi slipp på det. :icon_redface:

Skrevet

Litt usikker, portoen kommer til å passere 100 og vel så det pga centimetermålene og at pakken tilsammen bikker over 2 kg. Og så er jeg ikke helt sikker på om jeg vil selge den (derav vurderes), for selv om jeg ikke har tid til bruks akkurat nå så kanskje senere. Klarer ikke helt å gi slipp på det. :icon_redface:

Ok det er greit det. Jeg gikk utifra at porto ble godt under 100,-

Men send meg en PM om du ombestemmer deg da :)

Skrevet

3, kanskje 4 (venter på svar fra ei som var interessert) bøker fortsatt til salgs.

77_858617733.jpg

• Hundars rädsla och aggressioner av Ingrid Tapper - 100 kr. - kanskje solgt.
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...