Gå til innhold
Hundesonen.no

kan mugg gjøre hunden syk?


Ahkku
 Share

Recommended Posts

Hei

vi har nå bod i 5 månder i en leilighet og siden vi flytte hit har hunden våres virket urolig og dårlig i form.vi viste ikke at det var mugg i kjelleren, bare at det var stygg lukt.Vi leier kommunalt leilighet. vi delere en felles sandkjeller med naboen men den var lås vi viste ikke at vi hadde det. vi fikk åpnet døren, og det var mugg i taket,på muren. grunn muren går i e bue inn over i rommet. vi tru at de vi leiere hos har prøvd å late som ingenting, men når hunden å vi bli dårlige så begynner man å lure.

hun fikk en kul over ribbena men vi fjernet den hos dyrlegen. det var en fettkul, hun gikk med skjem i 10dager og smertestillende. etter 10dager fjernet vi stingen 2 dager etter var det veskefylt der kulen hadde vært. ny tur te dyrlegen, det var blodvann men siden det var i en av blodårene/huske ikke helt ka det var. men vi fikk antibiotika kurr hun skal gå på i 10 dager. kulen er blitt mindre men den er mer hard enn flyttene inni, vi har dyrlege time i dag kl 14.00. Men etter at vi flytte har både vi å hunden våres virket at almentilstanden er dårligere enn normalt. Vi har funnet ut at det er mugg i kjellerene men hvordan mugg vet vi ikke enda, det er mest mugg i kjellerene, stygg lukt, mest i taket i kjelleren stuse gulvet og soverom's gulvet våres. kan mugg ha noe med at hunden våres bli syk/ få betenelser. hun er veldig urolig, vandre inni mye, kontakt søkene mer enn før vi flytte. hun snyter mye og har de siste ukene hadd mindre løst på mat enn før, i går spyde hun midt på natt. det var min type som våknet av at hun sto å brakk seg, spyet var slimet å gult farget. vi vet at det kan være lite mat i magen? vi var å gikk tur i 12.30 i går hun begynte å brekke seg å spyde hvit skum, mens vi var ute å gikk tur. i hele går var det lite mat spising fikk lurt i ho noe mat, litt loverpostei i maten. hun ble mer roligere å kvikere. håper det er noen som vet om hvor mye kan hunden bli påvirket av mugg?

håper det er noen som vet noe om sånnt?

fortvilet hunde eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.naaf.no/Documents/1.%20Allergi%20i%20Praksis/Fukt_og_Mugg_Skulberg_%20Aip_1_2012_2k.pdf
Ja, mugg kan ha store påvirkninger på helsa, særlig luftveier er konsekvensen hos mennesker. Vil tro det er mye av det samme hos hunder. Det er jo vanskelig å si om det er mugg som gir akkurat de helseplagene hunden din har, men ville ihvertfall nevnt til veterinær at dere har mugg i leiligheten, og mulig de vet noe mer om hvordan det kan påvirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i leilighet med mugg og fukt. Jeg flyttet før jeg risikerte min egen helse. Og ble selvfølgelig anbefalt å flytte av andre. Klærne mine begynte også å lukte mugg og til slutt var jeg nesten redd for å være i leiligheten.... Huseiers svar på problemet var at man må forvente mugg i en gammel kjellerleilighet. Nå jeg flytta, så fikk han hele leiligheten malt. Det er jo bare å forskyve problemet. Men jeg hadde flyttet, så det var ikke noe jeg brydde meg om.

Hunden min reagerte ikke når vi bodde der, men jeg vil tro at det er omtrent like farlig for hunder å bo i mugg, som det er for mennesker... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...