Gå til innhold
Hundesonen.no

Intelligent Dvergvedder omplasseres (Oslo-området)


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

egentlig passer det ikke sånn fryktelig med ny kanin før Nico er 100% oppdratt rundt Mono..

Da må den i såfall være hundevant og tøff type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på den kaninen..

Problemet er at det passer så himla dårlig akkurat nå.

Ikke har vi mulighet til å reise bort for å bonde for øyeblikket ( Mono har jo ofte tilgang til hele huset ), og hvis ny kanin er skeptisk til Nico kan det gi Mono et skikkelig tilbakesteg nå som han endelig har begynt å bli tryggere på henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Joda, men det er denne hunden :P

Helt ærlig funderer jeg litt på å flytte Mono opp til 2 etage slik at hund og kanin har hver sin del av huset, men det blir litt å flytte han ut av "flokken".

Vi sover der, og that's it ..

Vi vil helst kunne ha alle samlet når vi er hjemme og da må det litt mer tilvenning til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
    • Jeg ville nok tenkt over hvorvidt hundene vi omgikkes var vaksinerte og friske, og ikke la valpen hilse på tilfeldige fremmede hunder. Jeg ville definitivt ikke oppsøkt hundeparker, f.eks. Men ellers tenker jeg at det er relativt trygt her i Norge så lenge man tenker seg litt om.
    • Nei. Jeg tenkte ingenting på begrensninger rundt andre hunder før 12 ukers vaksinen. Tilfeldigvis tok vi vaksine samme dag som valpekurset skulle ha første dag hvor valpene var med. Men jeg ville ikke latt det begrense meg heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...