Gå til innhold
Hundesonen.no

Intelligent Dvergvedder omplasseres (Oslo-området)


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

egentlig passer det ikke sånn fryktelig med ny kanin før Nico er 100% oppdratt rundt Mono..

Da må den i såfall være hundevant og tøff type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på den kaninen..

Problemet er at det passer så himla dårlig akkurat nå.

Ikke har vi mulighet til å reise bort for å bonde for øyeblikket ( Mono har jo ofte tilgang til hele huset ), og hvis ny kanin er skeptisk til Nico kan det gi Mono et skikkelig tilbakesteg nå som han endelig har begynt å bli tryggere på henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Joda, men det er denne hunden :P

Helt ærlig funderer jeg litt på å flytte Mono opp til 2 etage slik at hund og kanin har hver sin del av huset, men det blir litt å flytte han ut av "flokken".

Vi sover der, og that's it ..

Vi vil helst kunne ha alle samlet når vi er hjemme og da må det litt mer tilvenning til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...