Gå til innhold
Hundesonen.no

Intelligent Dvergvedder omplasseres (Oslo-området)

Lunatic
 Share

Recommended Posts

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sonen!

En bekjent av meg sliter med at to av de tre kaninene hans sloss utrolig mye for tiden, og vil derfor gi den ene bort. De fungerer utrolig godt (hver for seg) med den siste, men akkurat de to kræsjer veldig. Den siste uka har det vært så ille at de er desperate for å finne henne et hjem, ellers blir hun mest sannsynlig avlivet.

Hun er 10 mnd, kullsort, kastrert og vant med både å gå i sele og dokasse. Hun er utrolig intelligent og hun har blitt trent opp som kaninhopper. Carmen (som hun heter) er veldig kosete og grei.

Eier bor rett ved Kampen park. Jeg videreformidler kontakt hvis det er noen som er interessert :)

Bilder kommer straks

EDIT: Hun GIS bort til riktig hjem :)

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun mentalt? Vi trenger en litt tøff og modig en :P

Går hun stort sett greit med andre kaniner?

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun jo bare vært med sine to søsken, og hun går veldig fint med den ene, men det er fullstendig kræsj med den andre. Hun virker ganske tøff, men hun kan være litt nervøs på ting som høyder f.eks. Nå har ikke jeg inngående info om mentaliteten hennes, men jeg kan høre litt mer med eier hvis du vil?

Hun satt i butikken jeg jobber i før og da var de vel fem-seks stykker og det gikk fint. Det er bare nå i eldre alder at hun ikke fungerer med den ene kaninen. Det er mest sannsynlig den andre som byr opp og ypper. Hun går liksom i rumpa hennes og dytter. Så jeg tror Carmen skal fungere fint med andre, ja :) Det er som sagt bare den ene hun har kræsja med.

egentlig passer det ikke sånn fryktelig med ny kanin før Nico er 100% oppdratt rundt Mono..

Da må den i såfall være hundevant og tøff type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på den kaninen..

Problemet er at det passer så himla dårlig akkurat nå.

Ikke har vi mulighet til å reise bort for å bonde for øyeblikket ( Mono har jo ofte tilgang til hele huset ), og hvis ny kanin er skeptisk til Nico kan det gi Mono et skikkelig tilbakesteg nå som han endelig har begynt å bli tryggere på henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Joda, men det er denne hunden :P

Helt ærlig funderer jeg litt på å flytte Mono opp til 2 etage slik at hund og kanin har hver sin del av huset, men det blir litt å flytte han ut av "flokken".

Vi sover der, og that's it ..

Vi vil helst kunne ha alle samlet når vi er hjemme og da må det litt mer tilvenning til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...