Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass till hunden


Recommended Posts

Hej, nu måste jag fråga, är det någon här inne som vet exakt hur det brukar gå till när veterinären skriver ut ett pass till hunden? Jag vart nämligen iväg och skulle skaffa pass till lillkillen häromdagen och fick då bara passet i handen utan något som helst ifyllt... Är det så det brukar gå till? Att ägaren själv sitter hemma och fyller i alla uppgifter? De kollade inte ens chippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentligen är jag mest fundersam över det faktum att varje pass ju har ett nummer. Registreras det numret någonstans ihop med information om hunden för att vara giltigt så lär ju jag få problem eftersom jag betvivlar att någon som helst information är registrerad. Men nu vet jag ju i vart fall att veterinären skulle ha fyllt i uppgifterna så jag får väl ta en ny tur dit i veckan och be dem göra jobbet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentligen är jag mest fundersam över det faktum att varje pass ju har ett nummer. Registreras det numret någonstans ihop med information om hunden för att vara giltigt så lär ju jag få problem eftersom jag betvivlar att någon som helst information är registrerad. Men nu vet jag ju i vart fall att veterinären skulle ha fyllt i uppgifterna så jag får väl ta en ny tur dit i veckan och be dem göra jobbet sitt...

Det tror jeg ikke, men i passet må du ha ditt navn og din adresse osv, samt hundens navn og chipnr, du må også ha stempel fra veterinær (det er jo bekreftelsen på at det er ekte). Har du ikke hundens chipnr og vet stempel så har du jo egentlig ingenting, så blir du stoppet så kommer du jo ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...