Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen-orakel! Avfukter m/u aircon


Mari
 Share

Recommended Posts

Jau jau, nå begynner høsten å komme og det er på tide å lukke vinduet og slå på varmen.

Men vårt gigantiske saltvannsakvarium pumper fukt ut i lufta kontinuerlig og det blir fort en sopp-felle pluss generelt ikke så bra inne-klima.

Hva skal jeg kjøpe? Bør jeg kjøpe kombinert avfukter og aircondition? I Trondheim er det sjelden crazy varmt og behov for aircon egentlig.

Hvor mye bør man legge i en avfukter?

Sonen-orakel? Do your thing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfukte en kjeller, nok lufting. er det enkleste. Vinduer på gløtt, lufteventiler oppe. Men pass på vannrørene for dem fryser hvis kaldt eller trekk. ellers er det drenering og isolering på utsiden. så er det noe med strøm en legger på yttervegger men den kjenner jeg ikke til.@Kokospaniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har sett noen ok avfuktere på netonnet nylig hvertfall.

Når jeg titta på de var kraften på maskineriet av større betydning enn om de kjølte også. Mange av de billigere er laget for svært små rom, og bråker.

Var jeg deg ville jeg nok gått for en i 4500kr + klassen, har greit oppsamler og er så stillegående som mulig, de er desverre ofte ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...