Gå til innhold
Hundesonen.no

Nickis EFIT, 1. sep

Recommended Posts

Skrevet

07:00 er Nicki igang med å overtale fotografen om å ordne EFIT av henne for dagen. Overtalt, men det er da alt for tidlig? Og det får bli med iPhone-kameraet denne runden...

08:00 er frokosten servert.

09:00 på veg til jobben.

10:Zzzz

11:Zzzzz

12:00 snuser vi litt rundt mens fotografen tømmer blæra.

12:30 er vi ute og tømmer blæra selv.

13:00 er vi tilbake på kontoret.

14:00 går det an å sove i den her da?

14:3Zzzzz

15:Zzzzz

16:Zzzzzz

16:3Zzzzzz

17:00 er vi på veg hjem igjen.

17:30 har fotografen ordnet seg mat.

18:00 tar fotografen "desserten" mens han nyter siste episode av Hell On Wheels.

18:30 begynner vi å strekke oss litt under bordet.

19:00 er middagen (eller var det frokosten?) prosessert.

20:00 har vi funnet noen nye lekekamerater. Gud som vi fikk løpt og herjet...

21:00 ligger vi utslått bak sofaen.

22:00 har fotografen ordnet utstyrstest av refleks-dekken.

23:00 er vi tilbake der dagen startet. Sånn går no dagan...

• Like 16
Skrevet

Så ut som disse dagene dog er koselige. :) Og er fryktelig misunnelig for at du får ha med hunden på jobb!

Nicki har også vokst seg veldig pen.

Skrevet

Så ut som en herlig dag - og hun begynner å bli stor! Så søt i alle sovestillingene! (Og imponerende rolig på jobb til å være en valp/unghund!)

Skrevet

Takk :). Det er veldig betryggende/behagelig å kunne ha henne med seg på jobben ja - det er nesten ubetalelig. Jeg slipper (om hun var alene hjemme istedenfor) å bekymre meg for om hun sitter og uler og forstyrrer naboer, eller spøler rundt på parketten og forstyrrer naboer, eller om hun har gjort fra seg inne, eller fått tak i noe ugang som hun spiser på. Men hun er selvsagt ikke alltid så villig til å legge seg å sove så lett på kontoret, og kan forstyrre litt når hun ikke vil slappe av.

I natt ble forresten første natten hun tilbringte på stuen/gangen/kjøkkenet istedenfor under nattbordet mitt. (Siste bilde var jukset til før vi egentlig la oss). Hun la seg foran utgangsdøren og kom ikke da jeg kalte henne inn på soverommet da jeg skulle legge meg, så da ble døra lukket med henne på andre siden. Det gikk helt fint, og jeg fant henne under stuebordet da jeg stod opp, etter sannsynligvis den beste søvnen jeg har hatt på en måned eller to... :)

Skrevet

Avslappet og vakker liten sak det der! Utrolig trivelig å se en buhund i "aksjon", jeg vet altfor lite om denne fine rasen kjenner jeg. Og så er jeg veldig nysgjerrig på hva du jobber med :lol:

Skrevet

Og så er jeg veldig nysgjerrig på hva du jobber med :lol:

Jeg gjør som veldig mange andre jobber i dag - sitter foran en datamaskin hele dagen :-) Driver med software-utvikling. Kontoret er i et inkubator/oppstartsbedrifts-miljø i midtbyen som heter DIGS, og det meste spennende som skjer der i form av rare dingser (f.eks. den rammen Nicki snuser ved) er i regi av andre "beboere" der.

• Like 1
Skrevet

Fin frøken som har vokst ser jeg :) kjennte gjenn hundene hun lekte med ja da alle vi bor i samme området :) Har hilst på,dere en gang i parken "deres". Ses nok gjenn :)

Skrevet

Så stor å fin hun er blitt, å så utrolig kjekt å kunne ha med hunden på jobb, om ikke annet så bare fordi man kan rusle til og fra å gjøre unna to fluer i en smekk heller enn å bruke unødig tid på å kjøre/busse eller gå til å fra uten hund. Å selvsagt greit å vite hva de driver med å man slipper dårlig samvittighet for lange dager alene.

Skrevet

Så absolutt verd å trekke frem det også, ja - at når jeg kommer hjem fra jobb så har jeg allerede minst 40 (gjerne godt over 60) minutter med luftetur og en god del miljøtrening på samvittigheten for dagen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...