Gå til innhold
Hundesonen.no

hvorfor ble hunden så liten?


chain
 Share

Recommended Posts

Tja, blandingshunder er uforutsigbare, man vet aldri hvordan de ender opp:) Border collie er jo ikke så store, så kanskje hun har fått mye fra den ene siden til mor? Og du er sikker på blandingsforholdene her?

Har du bilde? Lettere å se om hunden har dvergpreg da.

Tviler på at hunden din er dverg da, har den normale proporsjoner sånn bortsett fra at den er "liten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund på ett år er ikke ferdig utvokst, så den kan fremdeles bli større. Jeg vil tro mine har lagt på seg rundt en ti kilo etter at de fylte et år.

De er for ordens skyld berner sennenhunder, altså ikke så veldig avvikende fra rottweiler i tyngde og masse. Kroppsbredde tar tid å få på plass, selv om hundene ikke blir høyere med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ut fra bilde ville jeg si at den ser fin ut og ville tippe at den ville legge seg litt ut i bredden. HVor mye kommer som sakt ann på gener. Men tiden får bare vise hva den har plukekt av hvilken rase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen dverg :) Tipper den har fått størelsen etter border collien. Mulig den vil legge seg litt ut den neste tiden. Så utrolig pen den så ut til å være :D

Jeg har en som er blanding av scæhfer, labrador, border collie og lundehund. Veier 22 kg og er veldig nett. Han er 10 mnd. Tenker han er ferdig med å vokse i høyden, men muligens legger seg ut noe mer

10615384_10152197528757581_2209121608935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hund :) Synes ikke den ser liten ut jeg :). Hadde den vært blanding mellom to store raser ville størrelsen blitt mye større, men i og med at det er Border collie i han så regner jeg med at han ikke vil bli noe større men han vil nok som de andre sier bli litt bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din har litt BC i seg, disse får du jo i alt fra 14ish kg og opp til 30ish kg selv om 18-22kg er vel foretrukket. Min er ren BC og veier 21kg så din er fremdeles tyngre enn min, han er samme alder og blir nok ikke så mye tyngre. Men en hund på 1 år med slike raser bak seg kan jeg lett se for meg at den legger til noen kg innen 1-2 år :) Den skal jo enda legge seg ut og bli voksen i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...