Gå til innhold
Hundesonen.no

Svar fra oppdretter


Puera
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå sendt en mail til en oppdretter med interesse for kjøp av valp men har enda ikke fått noe svar. Har bare gått et par dager men jeg er så spent! :P Spørsmålet er om jeg burde sende en melding/ringe i tilegg? Syns det å bare ringe til fremmede er litt skummelt :P Blir det dumt å bare sende en sms å si fra om at jeg har sendt en mail?

Hvordan tok dere kontakt med oppdrettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplev veldig mye at oppdrettere ikke svarer meg. Syntes det er en veldig uting, hvis de ikke har tenkt å svare så kan dem jo bare la vær å skrive at man kan ta kontakt per. mail.

Hvis det er en oppdretter du virkelig liker ville jeg ha ringt til dem hvis du ikke får svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har droppet oppdrettere av denne grunnen flere ganger under mine undersøkelser. For meg er det viktig å få god kontakt med oppdretter før jeg kjøper hunden, og hvis oppdretter ikke engang gidder å svare på mail, så er de ikke noe for meg.

Når det er sagt så kan man ikke forvente så mye med mindre man skriver en god startmail. Hvis den består av "Hei, jeg så at dere har valper. De er kjempefine! Hvor mye koster de?" så kan jeg skjønne hvis oppdretter ser på det som en useriøs henvendelse og ikke tar seg tid til å svare.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det gå noen dager og purr.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men nå når jeg har valpekull og 3 voksene så blir ikke mailer om neste kull prioritert nettopp pga dette rundt meg nå tar tid. Svar kommer, alt blir flagget og lagret, men ingen får svar før jeg har en fridag fra jobb med mindre det gjelder vaksine/reise/besøk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel bare svare for meg selv jeg og, men jeg var så heldig at jeg ble syk rett før kullet ble født, og har tilbrakt en god del av de siste ukene på sykehus, enten det er for undersøkelser eller operasjon. Førsteprioritet når jeg har vært hjemme, har ikke vært å svare på mail, selv om det sikkert føles veldig useriøst ut for valpekjøpere.

Jeg sier ikke at alle oppdrettere som er trege til å svare er syke, men det kan være gode grunner til at man får svar seinere enn man liker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontakter oppdrettere skriftlig. Det gjorde jeg da vi skulle ha Meesha, og jeg har gjort det i etterkant for å få informasjon om rasen, en oppdretters syn på hvorvidt en rase går overens med vårt hundehold etc. Ett svar fikk jeg, og det satte jeg veldig stor pris på. De andre oppdretterne svarte ikke og da gidder jeg ikke purre på dem eller gjøre en stor innsats for å få kontakt med dem. Så viktig er ikke en spesifikk oppdretter, en spesifikk tispe eller kombinasjon for meg, så da kan jeg "like greit" finne en annen som orker å svare :) Dersom man er svært interessert i akkurat dette kullet ville jeg nok purret, riktignok. Enten ved å sende en påminnelsesmail eller SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer, og har ringt mange oppdrettere. Hvis det ikke står uttalt nb ta kontakt pr mail. Du får straks et inntrykk, og de, et inntrykk av deg. Dessuten har jeg hørt mye spennende når oppdrettere har fortalt, av eget iniativ. Jeg har lært mye. Som jeg tenker, ikke tenk at du får valp første gang du ringer. Det er lurt å snakke med flere oppdrettere, tro meg, forhold til oppdretter, etter at du har fått valpen, er viktig. Med telefon slipper du spenningen som bygger seg opp, hvis det var en valp jeg hadde veldig lyst på, ville mailen blitt sjekket hver time. Men må si, nervene står på høykant, hver gang jeg løfter røret, i slikt anliggende. Selv om jeg enkelt tar en telefon til vanlig. Ubehag skal en ikke la seg styre av i slike situasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer alltid, uansett om jeg kjenner oppdretteren eller ikke. Og jeg setter stor pris på de som ringer meg med en gang når de er interessert i en valp enn de som sender tjue meldinger først med spørsmål. Men det går også litt på at det er ting jeg lurer på som jeg ikke vil ha et skriftlig og veldig nøye gjennomtenkt svar på, og vil ha litt på rappen over tlf :)

Veldig int i valp = Ring med en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Har enda ikke hørt noe men jeg har også sendt mail til valpeformidleren nå om det er andre som har kull nå :-) Var i kontakt med en annen oppdretter men der var alle valpene solgt allerede.

Får bare kaste meg ut i det å ringe om jeg ikke får svar snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ville og ringt. Har fått kontakt med oppdrettere både via fb og først ringt. så gikk jeg over til mail. Med telefon får dem altid et førsteintrykk og da kan resten komme over tild via e-post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte oppdretter av Labben, men sendte mail når jeg søkte etter Malle. Fikk svar tilbake fra to av fem eller seks. (Og nå har jeg funnet den beste oppdretter jeg kunne få :wub: )

Synes egentlig det er relativt useriøst å ikke svare på mail fra interesserte valpekjøpere. Hvis du ikke liker mailen, eller ikke synes de passer: Skriv det da! Eller så blir de bare gående å vente og vente og vente.

Noen har jo sagt det med at noen faktisk har mye å gjøre, og det er viktig å tenke på. Det er ikke alle som svarer på mail i løpet av en uke eller to. Men går det lengre enn det ville jeg sendt purring eller ringt. Jeg ville helt klart ringt hvis det var et kull jeg VILLE ha fra. Jeg har også litt fobi mot å snakke med fremmede på telefon, men hundefolk er jo så koselige, og oppdrettere er jo genuint interessert i å få de beste valpekjøperne, så de synes jo at det som regel bare er hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar nå, er bare jeg som er veldig valpesyk og derfor svært utolmodig :P Jeg er på leting etter en welsh corgi pembroke valp :) Foreløpig er det ikke så lett da de fleste hjemmesidene til oppdrettere jeg har tittet på ikke er i bruk eller ikke blitt oppdatert på flere år :P Så jeg tar gjerne imot tips om noen vet om noen. Jeg skal også ta kontakt med valpeformidleren i klubben høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt hund fra Siggen, Leif/Læffen Herman og Rita Wilberg, de anbefales på det høyeste fra meg.

Det er mange år siden vi hadde Corgi nå, men jeg har møtt mye Siggen hunder både i jobben og privat, jeg er bare helt forelsket i :wub:

Kontakt meg gjerne på pm om du lurer på mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme, utrolig mange oppdrettere som ikke svarer mail, selv om det står på websiden deres at man gjerne må sende mail.

Jeg synes det er greit med mail i begynnelsen for å kunne ha lagret en del info skriftlig, siden jeg tar kontakt med flere forskjellige oppdrettere. Etter en mail runde er det lettere å luke ut hvem jeg ønsker å ringe til.

De oppdretterne som ikke ønsker mail, bør ikke sette inn eposten sin.

Jeg er utrolig glad for de som har svart. Jeg spør gjerne litt om pelsstell, helse og gemytt, og slikt er greit å få svar på skriftlig synes jeg, så kan jeg gå tilbake å lese det igjen senere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lam også anbefale siggen kennel :) har stilt hund for dem en gang og hilst på en stor gjeng og kan ikke bli annet en forelsket i de hundene altså :wub: og Leif Herman og Rita Wilberg selv er også utrolig hyggelige. De har drevet med Pembroke lenge og har god peiling og avler hunder med bra gemytt :) det er ihvertfall sånn jeg oppfatter dem og har ingen problemer med å anbefale dem videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i kontakt med Kennel Siggen angående en tispe som skal ha kull nå i slutten av september, men det var visst ganske mange intresserte også så da får jeg vente å se :-) Er jo ikke noen hast å få valp men føler meg veldig klar nå etter å ha ventet mange år på å få meg hund :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...