Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Vi fikk prinsessa i går. Hun er nydelig, vi er helt i tåke begge to. Når vi fikk hilse på henne satt vi oss ned og hun gikk å la seg under min samboer for å få kos <3 vi fikk god kontakt med henne begge to. Det ble litt snusing rundt om i leiligheten og hun ble introdusert til "plassen sin" . Vi fikk i henne litt vann og litt mat før vi gikk ut i parken å lekte litt på gresset.

Når vi kom inn igjen sloknet hun i sofaen med oss, hun var nok sliten, det var tross alt 11 timers kjøretur for henne så vi måtte gi henne ro.

Hun kviknet opp litt og vi gikk ut igjen. Det ble litt leking og tissing, hihi :innocent:

Samboeren gikk på nattevakt og vi jentene la oss i senga. Hun la seg til med en gang og sovnet godt! Kan skjønne hun var utrolig sliten og utmattet. Det blir gøy for min kjære som er hjemme på dagtid med henne i dag, blir sikkert full rulle! :P

Synes hun virker utrolig trygg og kontaktsøkende. Men hun klynket litt i gårkveld og vi merket at hun lurte på hvor alle sammen var. Men vi skal gi henne alt hun trenger for at hun skal trives!<3

Valpe-tåke :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Aner ikke hvorfor bildene mine legger seg feil vei....? Vel, igår kl. 6.15 kjørte jeg hjemmefra. En to timers kjøretur til flyplassen og to timers flyreise senere traff jeg oppdretteren og alle hundene på gardermoen. Vi kjørte til en plass der hundene kunne løpe litt rundt og jeg fikk hilst på alle de 3 voksene hundene og alle 12 valpene.... skikkelig gøy! Etter noen timer så kjørte oppdretter tilbake til gardermoen, og Bendik og jeg reiste videre.... Han holdt en liten pipekonsert for alle på flyplassen, bare sånn at alle skulle skjønne hvor grusomt han hadde det inni bagen... men alt i alt gikk turen veldig bra. Vel hjemme gikk kvelden fint. Bendik sovna med gubben på sofan og sov til vi fikk å la oss. Jeg og Bendik sov på madrass på gulvet inatt og det har gått utrolig bra. Han la seg og sov gjennom hele natta. Kl. 6 idag begynte han å bite i fingrene mine og da sto vi opp. Lillebror i familien, som har mast etter hund i 2 år nå, fikk vekking av valp idag og han ble forelska i Bendik med en gang. To bestevenner :wub: Nå gleder jeg meg til fortsettelsen.... og når jeg finner ut hvordan man legger til bilder, så får Bendik sin egen dagbok her inne :D Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere ute å gikk "tur" den første uka? mener da lengere tur på 20-30 min isj. Vi må jo ut å tisse og diverse med henne, men utenom dette. Er redd for at hun får for mye inntrykk og kan bli urolig og distansert. Men det er vell som du sier, KJÆRLIGHET!

Veit du, jeg husker ikke helt, men jeg trur nok det. Jeg hadde henne feks med meg på jobb, og vi gikk både til og fra, vi. :P Alt med måte, selvsagt, og jeg bar henne masse. Jeg tenker at det er bedre å se an valpen og ta det i hennes tempo enn å henge seg helt opp i at en ikke må gå tur med valper. Den turen tar normalt 20 min, med Aiko brukte jeg vel nærmere en time halvannen pga snusing og tulling underveis. :P Nå var dette en svært aktiv og frampå shibavalp med krutt i rompa, så dette vil jo variere fra hund til hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, jeg husker ikke helt, men jeg trur nok det. Jeg hadde henne feks med meg på jobb, og vi gikk både til og fra, vi. :P Alt med måte, selvsagt, og jeg bar henne masse. Jeg tenker at det er bedre å se an valpen og ta det i hennes tempo enn å henge seg helt opp i at en ikke må gå tur med valper. Den turen tar normalt 20 min, med Aiko brukte jeg vel nærmere en time halvannen pga snusing og tulling underveis. :P Nå var dette en svært aktiv og frampå shibavalp med krutt i rompa, så dette vil jo variere fra hund til hund. :)

har så lyst til å ta henne med over alt! hun er så søt, men vi må ta det i hennes tempo. Blir så gøy å se hvordan hun utvikler seg fremover nå. Vi er bare ute i parken å leker å springer når vi er ute nå, men om 3-4 dager må vi begynne å ta litt lengere (10-15min) turer å lære å gå i bånd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har gått i bånd helt fra starten, men i sele. Og fordi jeg har bodd midt i Oslo sentrum med begge to, så har de også måttet være med på alt mulig helt fra starten. Jeg tok feks toget hjem fra oppdretter med yngstemann og gikk gjennom slottsparken med henne da vi skulle hjem. :) Det beste i mine øyne, er å bare lempe valpen opp på armen og fortsette med det livet du levde før den kom i hus, gitt at det ikke var helt kreisi-bananas, selvsagt. :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg og mannen jobber midt i sentrum og Bendik må være med på jobb en periode, så har han fått masse bytrening idag... å gå i bånd er visst ikke så gøy, da går han bare mellom beina mine eller rett bak meg...men å løpe i parken var gøy, da brydde han seg ikke om folk og biler og turister som sto å så på å tok bilde av oss.... jeg tenker at ja så klart må vi ta ting i valpens tempo, men samtidig kan vi ikke stoppe opp livet vårt...når han blir med på jobb så må han luftes midt i byen, og vi går til og fra jobb hver dag...idag bar jeg han mesteparten av veien, men håper at han kan gå litt og litt mere for hver dag.... når han er med på kontoret, og mannen har et møte, så må han klare seg litt alene på kontoret, han kan ikke bli med på alle møter, på lunsjromnet, på toalettet etc.... jeg vet ikke hvordan dere andre som har med hundene på jobb løser sånne ting, men vi må bare prøve å få det til å fungere....

Nå teller jeg bare timer til å gå å hente valpen og ta han med hjem... blir gøy å bli bedre kjent med han :D

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Trixi, det er den beste måten å lære valper å være aleine på, det å hente seg en kaffe, ta to ord med en kollega i døra osv., sånn at den blir vant med at dere kommer og går, og at det ikke er noe stress. Men jeg ville absolutt ikke overlatt valpen til seg sjøl gjennom hele møter når dere akkurat har fått han, da må en kollega eller annet kunne ha han på kontoret sitt mens han feks sover seg gjennom møtet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har gått i bånd helt fra starten, men i sele. Og fordi jeg har bodd midt i Oslo sentrum med begge to, så har de også måttet være med på alt mulig helt fra starten. Jeg tok feks toget hjem fra oppdretter med yngstemann og gikk gjennom slottsparken med henne da vi skulle hjem. :) Det beste i mine øyne, er å bare lempe valpen opp på armen og fortsette med det livet du levde før den kom i hus, gitt at det ikke var helt kreisi-bananas, selvsagt. :teehe:

Ja vi tar på henne selen når vi går ut og tar den av når vi kommer hjem igjen, da skjønner hun at dette er noe som skjer når vi skal ut, kanskje hun kobler at hun også skal tisse når hun får på seg sela, hihi :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bikka vår rydda et helt møterom for folk. De hadde storsjefer fra USA på besøk og bikkja lå og sov i et hjørne. Han slapp en smyger som var så ille at de måtte ta pause fra møtet og satte opp alle vinduer på vidt gap. Samboern var litt flau da, altså :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Trixi, det er den beste måten å lære valper å være aleine på, det å hente seg en kaffe, ta to ord med en kollega i døra osv., sånn at den blir vant med at dere kommer og går, og at det ikke er noe stress. Men jeg ville absolutt ikke overlatt valpen til seg sjøl gjennom hele møter når dere akkurat har fått han, da må en kollega eller annet kunne ha han på kontoret sitt mens han feks sover seg gjennom møtet. :)

Gubben hadde et møte idag, og da hadde noen kollegaer forbarmet seg over han, så Bendik fikk være hos noen valpesyke damer mens gubben var på møte... han piper litt når vi går noen skritt bort fra han, men virker som han roer seg lett også når han skjønner at vi er i nærheta, når han hører stemmer å sånn. Han var med meg på jobb en tur i dag tidlig, og da måtte jeg gå fra han noen minutter mens jeg fikset noe...han peip med det samme jeg gikk ut av syne, men jeg fortsatte å prate med han og da jeg kom inn på pauserommet igjen, så hadde han tatt seg en dupp....

Men det er klart han ikke kan være alene lenge, men litt må han takle...korte små aleneminutter gjennom dagen.... toalett besøk, kopiering, hente seg kaffe etc.... håper han skjønner at det er helt naturlig å være litt alene, vi kommer alltid tilbake igjen....

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle med nye valper og takk for nydelige bilder.

Her går ventetiden fremover.

Er 4 uker til fredag siden hun ble parret og vi venter spent.

Hun viser alle tegn til å være på vei så dette blir utrolig spennende fremover.

Er så heldig og får være til stede på fødselen.

Det blir stort for meg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispen vi kanskje skal få valp etter fikk løpetid i går. Så får vi se om det blir noe valp eller ikke! Håper mannen går med på valp om det kommer noen terv hanner :D

Yey!!

Da krysser vi fingrene for dere.

Hvem var tispa igjen??

Husker dårlig se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går inn i vår 3. dag med Zelda og vi blir mer og mer overrasket over hvor morsom hun er. Vi ler hele tiden, hjemmet er fylt med glede til enghver tid. I går var vi på tur da det var så fint vær i Trondheim, hun lekte, utforsket og spiste masse, utrolig hyggelig men veldig utmattende for henne. Da vi kom hjem trasket hun mot soverommet vårt, stilte seg ved senga å sutret litt. Mamma løftet henne opp og der ble hun liggende til mamma skulle legge seg, da måtte hun selvfølgelig på do :) Vi dro selvfølgelig ut og hun hoppet glad i gresset og fikk gjort det hun skulle, så var det inn igjen å sove. Samboeren kom hjem i morgest etter nattevakt og da var de to ute og koset seg mens mamma fikk sove litt før hun skulle på jobb.

Nå ligger de vell og sover igjen og snart er det helg, vår første helg sammen. Det blir utrolig hyggelig, masse tid med hverandre og lære hverandre å kjenne :)

Ha en fin helg alle valper og mammaer og pappaer :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! :D Synes den så kjent ut! Det er rasen som står nærmest hjertet mitt :wub:

Ja, tuller ikke! :P

Hvorfor har du ikke en? Se på fjeset da! Edit: Det har du jo kanskje, jeg så bare bildet av labrador og tenkte ikke lenger :P

11659225_1141881292504579_21717720700889

Hvorfra? Hilsen svært nysgjerrig på rasen ;)

Kennel Gjømle :)

Endret av Argyr
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...