Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille ut hund med skade?


spiremor
 Share

Recommended Posts

Hvaslags skade er det snakk om? Reglene sier at hunden skal være frisk og skadefri. Nøyaktig hva de legger i det vet jeg ikke, men man skal ikke stille med hund som ikke fremstår som 100% frisk. Den skal heller ikke gå på medisiner. Tannmangel pga ulykke kan man ha med attest på, hvorvidt dommern ser bort i fra mangelen mener jeg er opp til den enkelte dommer.

Har stilt Tarzan i veteran i hele år, mistet attesten nesten samme dag som jeg fikk den (hehe, men jeg kan få tak i ny da :P ) - har aldri fått kommentar og han har mange mange BIR og BIM plasseringer, både som veteran og i rasen generelt. Han mangler to fremtenner grunnet at han løp på en dør (pip pip på utsiden vøtt .. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min aller første utstillingshund.. Jeg har vært tilskuer til en utstilling før.. Thats it...

Øyet kan ikke reddes fordi det er ute av stilling.. Det er såpass skjevt at han ikke blunker som han skal, og det vil føre til at øyet tørker og dermed blir ødelagt. Egentlig skulle det vært fjernet igår, men dyrlegen treier veldig med å fjerne det - fordi øyet ellers er i perfekt stand. Linse og alt er perfekt! Men synsnerven er skadet så det er ingen reaksjon i pupillen, og så er det dette med øyet stilling. Og i forhold til utatillkng spiller det vel liten rolle om øyet er der eller om det står fullstendig på tverke vil jeg tro...

Jeg får bare prøve meg og så hva dommerne sier.. Jeg har sett at det er få brux'er på utstilling, så kanakje det er til vår fordel m.h.t premiering?

Høres ut som det er best å fjerne øyet i sin helhet ja. Kjedelige greier :/

Det stemmer at det er lite konkurranse for bruxene, og det kan slå ut begge veier. Jeg har nemlig vært borti dommere som har holdt tilbake ck fordi "du må ikke forvente at du vinner bare fordi du er alene"... hehe. Det beste rådet jeg kan gi deg er å trene. Trene, trene, trene. Det er alltid en fordel om hunden viser seg godt for dommeren. Da er det også enklere å hevde seg i konkurranse med andre, og dommeren vil kanskje kunne føle det enklere å overse skaden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se.. Det blir jo valpeshow først, det er litt mindre høytidelig har jeg forstått?

Ei venninde av meg, som er hundetrener, vil hjelpe meg med treningen. Hun har lyst å starte han i lydighet også. Det hadde vært veldig gøy om hun gjorde det, der spiller vel et øye fra eller til liten rolle :)

post-13567-1408476278,6558_thumb.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se.. Det blir jo valpeshow først, det er litt mindre høytidelig har jeg forstått?

Ei venninde av meg, som er hundetrener, vil hjelpe meg med treningen. Hun har lyst å starte han i lydighet også. Det hadde vært veldig gøy om hun gjorde det, der spiller vel et øye fra eller til liten rolle :)

{style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByTapatalk1408476279.731892.jpg

Han har et pent fjes og fine ører i allefall ;)

Det stemmer at valpeshow er mindre høytidelig, og et kjempeflott sted å begynne for både valp og eier :)

Flott at du har noen til å hjelpe deg med treningen. Griffoner kan være innmari sta, men de er også samtidig veldig lettlærte. Kjempegøy hvis dere prøver dere på lydighet! Om de krever to øyne for å konkurrere vet jeg ingenting om da, men det er det sikkert andre som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...