Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobbintervju - butikkjobb


laikamor
 Share

Recommended Posts

Har ringt rundt til ca 30stk. Spurt om de har noe ledig nå, og om jeg evt kan sende dem CV og søknad. De fleste har ingenting ledig, men var noen ekstrahjelper som trengtes rundtom. Avtalte da at jeg møter i butikken for å levere CV og søknad (noen ville ha på mail). Tror dette er beste måten for meg å gjøre det på, egentlig. Nå vet jeg på forhånd at de i butikkene jeg skal levere CV til forventer at jeg kommer. Blir litt beroliget av det, og da tror jeg at første møte går bedre, for min del hvertfall :)

Skjønner at du har litt ekstra utfordringer ift sånt, og at du selvsagt må finne ut av hva som er best for deg :) MEN; jeg kan og finne på å si at vi ikke har noe ledig om noen virker helt uinteressante å ansette/kommer inn uten CV e.l, for å ikke gi de falske forhåpninger, selv om vi kanskje faktisk er litt på utkikk etter folk. En CV blir i hvert fall lest, og om noen virker interessant tar jeg vare på CV'en i tilfelle vi plutselig trenger noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i butikk ble mange av de nye ansettelsene våre gjort via nav sponsa opplæring. Nav betalte "lønna" i opplæringsperioden, og om du var ok fikk du kanskje noe etterhvert. Det er en god del utnytting av folk med den løsninga, men kan være ett godt alternativ for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et spørsmål her! Jeg har en fersk bachelor og skal ha mitt første ordentlige jobbintervju i morgen! :| Har kjøpt meg voksenklær å greier! :P Jeg har hatt et intervju over Skype for et par uker siden som gikk veldig fint, men flere spørsmål tok meg litt på senga. F.eks hvorfor jeg valgte å ta skole i stedet for å fortsette å jobbe på matbutikk og om jeg hadde hatt noen "episoder" med andre ansatte der jeg jobbet nå (jobber deltid i matbutikken enda).

Jeg valgte å svare ærlig på at jeg hadde hatt et dårlig forhold til en kollega som var min skyld, men at det var ordnet opp i og ikke noe problem nå.

Er dette noe som er lurt å være ærlig på? De spurte også om negative sider og jeg sa at jeg kan oppfattes som streng (men ikke er det) og at jeg kan "låse" meg litt hvis det er noe jeg absolutt ikke forstår (er bare å starte på nytt, så løsner det).

Jeg trenger veldig en jobb og dette stedet virker perfekt. Har utrolig lyst på jobben. De spør nok hvorfor jeg vi jobbe der, og har egentlig ikke så mye svar. Hadde egentlig tatt hva som helst som kunne vært halvveis relevant. De hadde presentasjon på skolen min og fikk et godt inntrykk, holder det å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et spørsmål her! Jeg har en fersk bachelor og skal ha mitt første ordentlige jobbintervju i morgen! :| Har kjøpt meg voksenklær å greier! :P Jeg har hatt et intervju over Skype for et par uker siden som gikk veldig fint, men flere spørsmål tok meg litt på senga. F.eks hvorfor jeg valgte å ta skole i stedet for å fortsette å jobbe på matbutikk og om jeg hadde hatt noen "episoder" med andre ansatte der jeg jobbet nå (jobber deltid i matbutikken enda).

Jeg valgte å svare ærlig på at jeg hadde hatt et dårlig forhold til en kollega som var min skyld, men at det var ordnet opp i og ikke noe problem nå.

Er dette noe som er lurt å være ærlig på? De spurte også om negative sider og jeg sa at jeg kan oppfattes som streng (men ikke er det) og at jeg kan "låse" meg litt hvis det er noe jeg absolutt ikke forstår (er bare å starte på nytt, så løsner det).

Jeg trenger veldig en jobb og dette stedet virker perfekt. Har utrolig lyst på jobben. De spør nok hvorfor jeg vi jobbe der, og har egentlig ikke så mye svar. Hadde egentlig tatt hva som helst som kunne vært halvveis relevant. De hadde presentasjon på skolen min og fikk et godt inntrykk, holder det å si?

Jeg er absolutt ingen verdensmester på dette med jobbintervju, men jeg har jo vært på noen gjennom tiden, så jeg kan jo kanskje gi noen tips om hva jeg tror :)

Ang. spørsmålet om "episoder" med andre ansatte er det nok bra at du var ærlig. Flott at du sier at det er ordnet opp i, men litt avhengig av hva problemet var og hva slags jobb du søker på, kan jo dette telle negativt. Men, jeg ville nok sagt et eller annet om at dette var en nyttig erfaring for meg, for jeg har nå lært å takle slike problemer og lært mer om meg selv eller noe sånt.

Når det gjelder negative sider synes jeg det er fryktelig vanskelig. Jeg tror aldri jeg kommer til å synes det er greit faktisk. Men, jeg føler at det er litt "ut" å spørre om det, så det er ikke sikkert du blir spurt om det på neste intervju. Jeg har en lang liste med negative sider, synes jeg jo sjøl, men spør du andre så tror jeg nok ikke de sier det samme (i all beskjedenhet...). Poenget er at det er veldig lett å være kritisk til seg sjøl, uten at det egentlig er så mye i det. Jeg pleier å velge negative ting som enten er ganske generelle, slik at det liksom er noe "alle" har. Eller så nevner jeg det negative med en forklaring, type; Jeg vet dette kan være et problem, og jeg prøver å jobbe med det og føler det har blitt bedre. Eller noe sånt. Også tar jeg ikke de samme negative sidene til alle jobbintervju. Jeg tilpasser det litt. Dersom jeg skulle på intervju til en jobb som avisbud for eksempel, tror jeg ikke jeg hadde sagt at jeg er fryktelig morgengretten :)

På hvorfor du vil ha denne jobben er det nok veldig lurt å ha et godt svar på lur! Jeg tror det er her mange skiller seg ut positivt eller negativt. Hvorfor virker dette stedet perfekt? Er det gode utviklingsmuligheter? Er det et faglig sterkt miljø, hvor du tror du kommer til å trives? Virker det som om du får bruk får den utdanningen du har? Er det varierte oppgaver, som du liker? Eller er det mye faste oppgaver, som du trives bedre med? Er det mye prosjektarbeid, som du liker godt?

Og er det ikke noe spesielt med jobben, hadde jeg tatt utganspunkt i jobbannonsen og det de forteller om jobben under intrevjuet, og sagt at en slik type jobb passer meg perfekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg ringe opp etter intervju for å høre om de har tatt en avgjørelse? Selv om de har sagt at svar kommer om noen uker, de er ikke ferdig med intervjuene før da. Føler det blir mas fra min side, men samtidig er det vel positivt å vise interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville venta til de var ferdig med intervjuene før jeg ringte og hørte. Ringer du før det tyder det mer på at du ikke evner å ta til deg informasjon etter min oppfattning.

Det jeg også føler, og han sa at de skulle ta kontakt når intervjuene var ferdig, uansett om jeg får jobben eller ikke. Men "alle" mener jeg bør ringe og spørre, så jeg blir så usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg også føler, og han sa at de skulle ta kontakt når intervjuene var ferdig, uansett om jeg får jobben eller ikke. Men "alle" mener jeg bør ringe og spørre, så jeg blir så usikker..

Jeg studerer ledelse og husker vi var innom temaet en gang og da i forbindelse med om det blir oppfattet som mas. Undersøkelsen viste helt tydelig at om du hadde noe konkret du lurte på ang stillingen så er det ok å ringe. Om du ringer bare for å spørre om hva som skjer og om de er ferdige snart så oppfattes det faktisk bare som nettopp mas. Om alle ringer sånn er det ganske slitsomt for en, antageligvis, ganske opptatt sjef. Prøvde å finne igjen undersøkelsen, men gjorde ikke det dessverre. Mitt tips er is i magen - lykke til! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg også føler, og han sa at de skulle ta kontakt når intervjuene var ferdig, uansett om jeg får jobben eller ikke. Men "alle" mener jeg bør ringe og spørre, så jeg blir så usikker..

Stemmer også for is i magen. Så får du heller ringe når noen uker har gått om du ikke har hørt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...