Gå til innhold
Hundesonen.no

Pølsa, en berner sennenhund (bildespam)

Recommended Posts

Skrevet
20 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Så fantastisk å høre at cellegiftkuren gikk bra!!! :wub: 

Og hvor finner du alle disse fine bernerene? Vanligvis synes jeg berner sennen har så enormt med hår at de ikke er noe fine, de er liksom bare molosser og lite sennen. Men dine... Sukk. Da får man jo lyst på berner også! Til og med valpebildene er rett og slett adorable, og ikke sånne bernervalper med 1 meter afro på hodet :P De er så moderate og vakre, hikst, hyll, hjarte, og så videre! :ahappy: 

? Mye av det er nok fordi de er tisper, men jeg velger jo selvfølgelig også linjer etter hva jeg liker - og jeg liker ikke sikkel og tunge typer ? Men afrosveisen synes jeg er herlig og venter så lenge jeg kan med å stusse ørene for første gang. Det skal også nevnes at Pølsa har skikkelig kastratpels og er nedstusset på faner og mage i mange av bildene ? Slik ser hun ut i utrimmet stand:

tumblr_nokam1zxye1sf1gsoo2_1280_1__by_dutumblr_nokam1zxye1sf1gsoo1_1280_1__by_dutumblr_nfegyqebif1qi34ygo2_1280_1__by_du

tumblr_nbjx1fe1oo1qi34ygo8_1280_1__by_du

M.a.o en rar, forvokst corgi ?

• Like 2
  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går og i dag har jeg og dyret gjort meget fornuftige ting, som å bruke gammelt halloween-stasj til å ta diverse bilder i sann amerikansk stil med halloween-tema. Pølsedyret ble foret med ost av bern

Da er verdens beste Pølsa død ? 27. februar var hun til rutine lymfesjekk hos veterinær og lymfekjertlene var igjen svulmet opp til ca. pingpongballer (da hun startet cellegift var de tennisballer), o

(bilde ) født 22/04/12 Pølsedyrets favoritting her i livet er å spise, å løpe (helst løs), å leke gjemsel-innkalling, taco, å kjøre bil, å klatre, tørrfisk, å rulle seg i gress, å sitte bamse,

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
Skrevet

flower_by_duskregn-dcddas6.png

Da er verdens beste Pølsa død ? 27. februar var hun til rutine lymfesjekk hos veterinær og lymfekjertlene var igjen svulmet opp til ca. pingpongballer (da hun startet cellegift var de tennisballer), og da det ikke er noen garanti for at hun reagerer like bra på cellegift begynte hun på en stor dose prednisolon i stedet. Hun fikk 4 måneder til å kose seg med tur og mat, hennes to favoritting (minus løping som hun ikke gadd da alle musklene forsvant med kortisonen), og rakk å fylle 6 år i april. Så ble hun akutt dårlig natt til 29. mai, mistet gradvis kontroll over bein og blære, og måtte avlives samme morgen.

siste_sausage_resize_by_duskregn-dcddarn

Mango satt egentlig bare i bakgrunnen og ventet fram til Pølsa tok siste åndedraget, da reiste hun seg og luktet henne fra hale til hode og liksom konstaterte at ok, hun er død. Og når vi kom hjem gikk hun konsekvent og la seg på Pølsas faste plasser som hun ellers aldri har ligget på ? Jeg menneskeliggjør nok fryktelig men det virker liksom som om hun har overtatt stafettpinnen etter Pølsa, hun er liksom med en gang blitt ekstra veloppdragen og kosete.

• Sad 13

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...