Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Hvordan gikk det med folk?

Først ut i ringen hos oss var Tia. Dommeren likte henne sååå godt - men hun var for tynn, så han holdt tilbake CK! Jeg forstår han forsåvidt godt. Hun er radmager etter å ha hatt diare av og på i to uker og har kun vært på oppfôring i en liten uke, OG hun har hatt orm. Jaja. BIR Veteran uansett, men det er ikke noe poeng i å stille henne i BIS veteran når hun er så tynn.

Deretter var det Pim. 14 basenjier deltok. Hun ble nummer 2 av 4 i championklassen og endte opp som 2BTK med res. CACIB, og fikk dermed sanket noen ekstra poeng til mestvinnerlisten :) Ikke verst når hun galopperte 50% av tiden i ringen :D

To av Pim sine valper stilte også. Pendo ble BIM (av 3 hanner) og Herman ble 2BHK.

Men selvfølgelig glemte jeg kritikken på BEGGE hundene! Kan jeg be NKK om å sende de til meg på mail?

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med folk?

Først ut i ringen hos oss var Tia. Dommeren likte henne sååå godt - men hun var for tynn, så han holdt tilbake CK! Jeg forstår han forsåvidt godt. Hun er radmager etter å ha hatt diare av og på i to uker og har kun vært på oppfôring i en liten uke, OG hun har hatt orm. Jaja. BIR Veteran uansett, men det er ikke noe poeng i å stille henne i BIS veteran når hun er så tynn.

Deretter var det Pim. 14 basenjier deltok. Hun ble nummer 2 av 4 i championklassen og endte opp som 2BTK med res. CACIB, og fikk dermed sanket noen ekstra poeng til mestvinnerlisten :) Ikke verst når hun galopperte 50% av tiden i ringen :D

To av Pim sine valper stilte også. Pendo ble BIM (av 3 hanner) og Herman ble 2BHK.

Men selvfølgelig glemte jeg kritikken på BEGGE hundene! Kan jeg be NKK om å sende de til meg på mail?

Grattis! :) og ja det kan du.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det bra :D

Jeg finner ikke resultatliste på NKK sine sider, er det noen andre som klarer ?

Jeg bruker mobil da, men hvis du trykker på høyre side på hovedbildet på forsiden (der det på mobil står advarer mot strømhalsbånd), der er det en pil og du kommer til neste nyhet, som er velkommen til NKK Oslo, der finner du link til resultatene :)

Her http://web2.nkk.no/no/nyheter/Velkommen+til+NKK+Oslo%21.b7C_wlbQ3-.ips

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte jo ikke, men jeg var frossen tilskuer på morgenkvisten og fikk sett at Willys pappa ble beste hannhund og BIM og BIM-veteran, mens hans halvsøster Mysti ble 2. btk og BIR-veteran. Hans andre halvsøster Nilla ble nr 3 i championklassen uten CK, mens halvbror Ato bare fikk en VG... Han hadde det riktig så moro i ringen, han, og var en liiiiiiiten håndfull for eieren *ler*. BIR ble en rålekker juniortispe som tok en velfortjent seier :).

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet lydighet i klasse 3, kom på 2.plass og fikk opprykk til elite :D

Jeg ble jo så paff at jeg glemte gullmerket med emalje - får vel be om å få det ettersendt jeg og :)

Gratulerer så mye :D Stod og så på dere når dere var i ringen flinke var dere :D

Jeg har ikke stilt, men har gjennomført første aspirantarbeid på sheltie med 43 møtte hunder, og elevarbeid på kelpie (8 påmeldt, tror det var en IM). MEN, jeg kan jo få skryte av pappaen til valpene som ble BIR, BIG4 og ny norsk champion idag! :)

Wee fine Adrian og gratulerer med ditt første aspirant arbeid på sheltie(krysser fingrene for at det blei godkjent).. :D

Lani banani ble eneste kelpie med CK og fikk cacib og bir :D :D :D

10556373_10154447251145464_3633299481613

Gratulerer så mye :D

Gratulerer så mye til alle dere andre også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev i ring 14 på lørdagen, fikk kun 1 spml, så tror de fleste var leselige :lol:

I dag har jeg vist 5 hunder, alle ble nr 1 eller 2 i klassen. Dessverre var min egen en av dem som ble nr 2, uten ck også. Men viste for bekjente en juniortispe til 1jkk, ck av 8 i klassen, og ei brukstispe til 1bkk, ck og ei veterantispe til 1vkk, ck i sterk konkurranse :) Junioren løp inn til 3btk, men ikke med meg i snøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg var jo der selvfølgelig. Hehe :P

Nettopp kommet hjem, etter en helg hvor jeg egentlig er KJEMPESTOLT, igjen hehe, men også litt skuffa. :P Selv om det egentlig ikke er lov altså. :P

Santos, han endte som 3.beste hannhund med CK, dette er jo ett ok resultat forsåvidt, men joa, ble litt skuffet, hadde håpet litt høyere sånn egentlig. :P Men han er jo en fin gutt lell altså, hehe :D

Også klumpen min, Cajsa. :D

Jeg hadde jo håpet på crufts kvalifiseringen, sånn bare på morro. :P Og som eneste junior tispe tenkte jeg det skulle bli enkelt. Og joda, hun fikk jo både exl og ck.

Så var det inn i tispeklassen mend frøkna, ganske sikker på at jeg skulle bli kasta på hue og ræva ut, men neida, hun ble trukket ut blant 4. Da begynte jeg å bli temmelig happy. Hehe.

Og frøkna, joda, hun klinte til blant 3 andre champion hunder, og ble 2. beste tispe. :D Men dessverre var ikke førstemann NORSK champion, og stakk da av med storcertet. Skikkelig nedtur. :P MEN jeg har ikke lovå klage på den 10mnd gamle frøkna mi egentlig.

Det var 15 som møtte. Så jeg er jo stolt, men så nære så nære. Duste res cert. :P hehe...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt herlige "lille" skrangleverk ble BIR valp med stor konkurranse mot søster'n idag, som ble BIM, og endte som den første plasserte i gruppen, dvs BIG-4 :D

Men i går dere, igår...Vi hadde spesial vi nemlig, og der var det hele 14 valper og det er MYE for oss. Og jaggu dro Laffen til, først best i sin klasse, deretter beste hannvalp og *snufs* han løp seg helt til topps han og ble BIS-valp :wub:

Og fordi han var så pen og flink, og fordi Mocca er verdens beste uten plassering, så tok jeg helt av og kjøpte tyggeting til dem for 700,- som de nå koser seg storveies med mens jeg spiser rester fra fryser'n :P

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag!! :D Lille Dita har sanka inn blå en lang periode nå, så var veldig stas at hun dro inn en rød på spesialen i går og ex + ck på Bjerke i dag :)

Men det kuleste var Stina i dag! Gamla var i slaget, sjarmerte dommeren i senk :) Begynte å regne, så han ryddet dommerteltet så hun fikk stilt seg opp under tak siden hun hater regn <3 Hun fikk excellent og ck, noe jeg var veldig fornøyd med, var en del og gode tisper i dag. Trodde vi skulle bli kasta ut at btk, men neida! Gamla ble tredje beste tispe i dag, hun! :D

Kritikken var helt fantastisk, fra ende til annen. Første gang jeg har lest "perfekt hode" i en kritikk noensinne! :w00t:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...