mvedvik Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg har en venninne som lærer hunden sin kommandoer med morsomme navn. Når han f.eks blir fortalt: "Gaffel i øyet" dekker han for øynene sine. Buret hans kaller hu for "Playboy mansion", og når han går i sirkel på to ben er det fordi han har fått høre: "lat som du er en ballerina". Jeg syns dette er uhyre morsomt og lurte på om det er noen flere her som har/vet om noen oppfinnsomme kommandonavn? 3 Siter
Caroline Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Har lært en hund (ikke min) å "skamme seg" når jeg sier "kommer svigermor?", og "be til allah" (bukke), også kan hun synge da (ule/knurrelyd), men den kommandoen er jo ikke morsom akkurat. 1 Siter
Guest Michellus Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Kanskje ikke så veldig morsomt, men har lært Angus "hands up!" om han skal sitte bamse. Skal etterfølges av et "bang!" og han spiller død Siter
Anette Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Totalt unyttig kropsvisitering Pi kan "ta båndet ditt" så hopper hun og tar det og går med det i munn 2 Siter
Tabris Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Ozu kan "lei seg", da legger han hodet i fanget mitt og kikker opp. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4 2 Siter
TullBull Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Vi hadde en beagleblanding som hadde den typiske beagle-låta, type uling. Lærte han kommandoen "Hva sier nissen?" hvor svaret var "ho ho ho" 9 Siter
Pringlen Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Når jeg så denne tråden nå, så tenkte jeg at næææ, har ikke noen rare kommandoer på bikkjene. Men så kom jeg på at canarioen tar stålos på en nisse som sitter i et hull i bjelkene oppunder taket, når vi spør henne "hvor er nissen" 4 Siter
Lola Pagola Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Sniff (dachsen) har jo litt av en sveis, så vi pleier å forme den til en sleik, og si "heil hitler"... da løfter hun poten 17 Siter
Guest bikkje1 Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Simba kan halvveis "rullestol". Da sitter han med bakbeina på en krakk, og forlabbene på bakken. Verste er at jeg av og til ser han sitte sånn på plattingen. Siter
Guest Bølla Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 "Oi, der er en chihuahua" utløser fosterstilling og to labber i trynet hos mastiffen her. "Har vi glemt middagen i dag?" utløser et skakk hode og ganske mye slikking, av og til klarer jeg ikke dy meg når vi møter på en hysterisk hundeeier som seriøst tror at en mastiff spiser veskehunder. Siter
ida Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 "Savner du Enebakk?" spør jeg og Tinka knurrer 9 Siter
maysofie Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Husker ikke hvem det var, men har hørt 'George Bush' for å skamme seg, disse er heller ikke mine men; 'sitte puddel' - sitte bamse, 'hva sier små fillebikkjer?' - bjeffe, 'hva sier sheltien?' - bjeffe Keo har 'hva gjør fjortiser?' - legge seg på rygg og sprike med bakbeina 4 Siter
Snoffe Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Møtte en fyr hos dyrlegen en gang, som hadde en rottis som la seg på ryggen å sprelte med beina når han sa "ka gjør alle jentene på Sotra" 5 Siter
Ane Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Møtte en fyr hos dyrlegen en gang, som hadde en rottis som la seg på ryggen å sprelte med beina når han sa "ka gjør alle jentene på Sotra" Hahahaha! Jeg er fra Sotra, men kjenner meg ikke igjen i den der Men tidi var den Siter
Guest Jonna Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Har vært med på "Dame jakt" som runderingskommando Blaze hadde jeg "musa" for å finne ruta.... klarte aldri få bort kommandoen som betydde "finne target". Så jeg sto på trening og stevner og ropte "Muuuusa". Heldigvis trodde de fleste det var "Ruuuta" jeg egentlig sa *ler* Siter
Symra&Pippin Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Sniff (dachsen) har jo litt av en sveis, så vi pleier å forme den til en sleik, og si "heil hitler"... da løfter hun poten Siter
Raksha Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Ser at jeg har alt for lite fantasi. Eneste "uvanlige" vi har, som ikke engang er artig, er "finn vann!" Da finner lukisen nærmeste bekk for å drikke (eller bare stå og se dum ut om han ikke er tørst). Han lærte den av Snusern som løp uti og la seg ned og koooosa seg når jeg sa det. 1 Siter
mushi Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Når sambo sier "hvor er mamma" klikker ponni helt og skal vaske, nusse og kose meg ihjel Blir helt vill! Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Ikke så veldig kreativ, men når jeg spør Isak om han har vondt så løfter han ene frambeinet og halter noen skritt framover 2 Siter
MegaMarie Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Hahahaha! Jeg er fra Sotra, men kjenner meg ikke igjen i den der Men tidi var den Jeg er også fra Sotra, og kjenner meg heller ikke igjen Men jeg tror det er lengre ute på Sotra den teorien stemmer. Vi bodde jo såvidt på Sotra Ingenting spesielt kreativt her heller. Blondie kan spille død når jeg skyter henne og sier "pang", men den er ganske standard. Hun kunne en periode knurre når jeg sa "drep". Jeg tenkte den kunne være nytting om jeg møtte på skumle menn sent på kvelden. Kanskje mer nyttig om jeg får Tidi til å gjøre det Siter
Snoffe Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Hahahaha! Jeg er fra Sotra, men kjenner meg ikke igjen i den der Men tidi var den Ser for meg at han hadde noe personlig erfaring Virket som typen til det 1 Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Har egentlig ingen artige kommandoer, men har Bø! som kommando på flatdekk. Det blir det alltid fliring av rundt konkurranseringen, for alle tror jeg sier DØ og bikkja flater rett ut og ligger helt urørlig etterpå Siter
Cavalierflat Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Ikke så veldig kreativ, men når jeg spør Isak om han har vondt så løfter han ene frambeinet og halter noen skritt framover Det må jeg lære Mocca! Siter
Symra&Pippin Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Nabohunden var ikke så ivrig på å spise, men hvis eieren ropte : "Flua tar maten din!" så løp den og spiste opp alt som lå i skåla. 1 Siter
MiO Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Jeg må være forsiktig med å si "Nå kommer bussen" når vi står og venter på buss, fordi hannhunden min forveksler veldig mye som til forveksling kan høres ut som, ligner eller rimer på "pusen". Og sier man "pusen" eller "pus" til han stormer han avgårde, gauler for full hals og skal jage katta! Mannen min var dum og tok rundt hunden en gang og sa; "Her får du en nuss", hvorpå bikkja sprang opp og nesten skallet ned mannen, styrtet bort og kjeftet løs mot vinduet i den tro at "nuss" var "pus" og at det gjemte seg en der ute. Ellers har jeg vel ingen fancy-schmancy navn på noe. Bare selvforklarende greier 1 Siter
Recommended Posts