Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi er på boligjakt og håper å få kjøpt leilighet utover høsten en gang. Det kan være i neste uke eller det kan være om noen måneder, men vi har 3 mnds oppsigelse på leiligheten vi leier nå. Men denne oppsigelsestiden gjelder ikke om vi finner noen andre aktuelle som kan flytte inn i leiligheten før den tid :)

Send meg derfor gjerne PM om du er interessert i leiligheten, eller kjenner noen som er det!

Hund er selvfølgelig tillatt. Vi bor her med tre hunder, og @ har også bodd her med tre hunder.

Leiligheten er på ca 70 kvadratmeter (kjellerleilighet). 11000,- i mnd inkludert strøm og internett. Leiligheten ligger på Røa, like ved Bogstad Camping. Det er kort vei til uendelig med turmuligheter.

Leiligheten består av: lang gang, kjøkken, to stuer, bad og to rom. Begge to er store nok til soverom, men det ene rommet har ikke gulvvarme. Vi har derfor brukt det som hunderom/bod.

To minutter å gå til buss (går ofte).

1235169_10151916842681303_1512900171_n.j

Deler av første stue

1238126_10151916842701303_316051107_n.jp

1175149_10151862604211303_1745265822_n.j

Stue nummer to brukes som spisestue/kontor

1151004_10151831123261303_636342242_n.jp

Soverom. Alt er malt i hvitt

1912545_10152279948316303_153150066_n.jp

Stort nok til 2 meter bred seng. Er også garderobeskap på soverommet.

1098493_10151862602376303_235454514_n.jp

Kjøkken med oppvaskemaskin.

Det er spotter i alle rom, og i garderobeskapet i gangen og i den innerste stue.

Ta kontakt med meg på PM om du er interessert :)

• 1 month later...
Skrevet

Hun har alt sagt at den blir litt for dyr. :hmm:

Den er egentlig det, men vi har fått med en til, så nå er vi tre! Da går det supert! :D Skal på visning på tirsdag for å se! :D
  • Like 4
Skrevet

Jeg håper inderlig at huseier "godkjenner"! Kjenner jeg har så lyst til å komme meg ut fra foreldre igjen, og denne virker så perfeeeekt :D

Hva skjedde med den på Grønland?

Skrevet

Hva skjedde med den på Grønland?

De satte opp leia en del (den var allerede skyhøy), og det gadd jeg ikke, for den leiligheten var liten, full og i fjerde uten heis. (Og uten noen form for stue). Så jeg flytta hjem igjen for en periode før jeg planla å flytte ut med en venn. Da hadde vi funnet noe som var nærmere bakken (med tanke på valp), billigere og ikke fullt av folk. Så ja, det var egentlig det som skjedde :P
  • 2 weeks later...
Skrevet

Skikkelig sonenleilighet den der :lol:

Går i arv, ja :P

Å, den er så bra! Gleder meg skikkelig til å få flyttet inn. Beliggenheten og skapplassen og lyse, fine rom :heart: Tror det er supert sted å ha valp og :ahappy:

Skrevet

Gratulerer! Da får du ta deg en tur til Retrieverklubben på Bogstad :) Trener agillity der!

Røa er et supert sted å bo med hund (og ellers også) :D

Skrevet

Ja, nå blir det trening med Retrieverklubben! Har jo trent der et par ganger før, men det er veldig langt og kronglete å komme seg til fra Årvoll når man ikke har bil.. Så nå blir det trening der ja! :D

Gleder meg!

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...