Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk Bjerke, hvem skal ivei?


Shlush
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men jeg skjønner jo ikke at det skal være så vanskelig, jeg, alle småklubbene fikser jo det der helt greit liksom . Kanskje NKK kan lære av dem? . Drikker du på utstilling????

Utstillingen foregår på midten av travbanen (på plenen), og parkeringen på selve travsporet, så langt er det vel ikke akkurat, men kronglete å finne sin ring, det kan det være. Jeg har altså søkt as

Nei aspirant er det første gang jeg er. Elev er jo mest moro, for da får man jo prate med dommeren og lære masse. Nå må jeg skrive kritikker selv, og det er det jeg gruer meg litt til. Ikke for korte

Jepp, første gang jeg tar turen til denne utstillingen. :)

Stiller Santos i champion og Cajsa i junior. :)

Litt spent på hvor mange som kommer da Finland er helga før.

Og har inntrykk av at mange ikke kommer hjem til den helgen, eller ikke har råd. :P

Men håper det kommer en del likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stå der hele helga, pluss stille lani.

Har selene vi venter på kommet til da? :)

(Jeg har dårlig hukommelse, du sa sikkert når de skulle leveres, men det festa seg ikke i minnet mitt :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper, men vet ikke enda :-\ er litt ferie modus i Tsjekkia.

Ah, det er ikke noe stress for min del altså, jeg bare kom på det nå som du sa dere skulle stå der hele helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er påmeldt og jeg satser på at jeg er utstillingsklar til da :).

Yasmine kunne kanskje stilt i valp - om det er valpeshow der? Men med Nkk Trondheim friskt i minne, så vurderte jeg ikke engang å melde på. Så tragisk opplegg rundt valpene har jeg aldri vært med på, og om Nkk ikke har tenkt å gjøre mer ut at valpeklassene enn det der, så skjønner jeg virkelig ikke hensikten med å arrangere valpeshow.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er påmeldt og jeg satser på at jeg er utstillingsklar til da :).

Yasmine kunne kanskje stilt i valp - om det er valpeshow der? Men med Nkk Trondheim friskt i minne, så vurderte jeg ikke engang å melde på. Så tragisk opplegg rundt valpene har jeg aldri vært med på, og om Nkk ikke har tenkt å gjøre mer ut at valpeklassene enn det der, så skjønner jeg virkelig ikke hensikten med å arrangere valpeshow.

gjorde de det veldig annerledes enn på drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det ble gjort i Drammen, men i Trondheim fikk man jo selvsagt egen ring til valpene som da var langt unna der man stilte de voksne. Det er vel ganske vanlig har jeg skjønt, men det burde stå i annonsen at man ikke fikk stille for rasedommer. Og gruppefinalen gikk i samme ring som rasebedømmelsen, det var kaotisk for ringsekretær ante ikke når de skulle begynne, så da måtte man liksom bare følge med selv, for det var jo ikke noe som ble annonsert over høyttaler. Ikke var det noen oppsamlingsring heller, så det ble jo ikke akkurat slik man er vant til.

Jeg synes jo valpefinalene også burde gått i store ringen om man skal ha valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er påmeldt og jeg satser på at jeg er utstillingsklar til da :).

Yasmine kunne kanskje stilt i valp - om det er valpeshow der? Men med Nkk Trondheim friskt i minne, så vurderte jeg ikke engang å melde på. Så tragisk opplegg rundt valpene har jeg aldri vært med på, og om Nkk ikke har tenkt å gjøre mer ut at valpeklassene enn det der, så skjønner jeg virkelig ikke hensikten med å arrangere valpeshow.

Når er dere der? Tror du du kunne ta med bøkene mine, så kommer jeg og heier, spiser vafler og plukker opp bøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang jeg drar til nkk på Bjerke :-) hvordan ser området ut? parkerer man langt unna?

I og med at jeg drar alene og har et gammelt utstillingstelt så håper jeg på opphold :-P slik at jeg kan nøye meg med tøybur og stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang jeg drar til nkk på Bjerke :-) hvordan ser området ut? parkerer man langt unna?

I og med at jeg drar alene og har et gammelt utstillingstelt så håper jeg på opphold :-P slik at jeg kan nøye meg med tøybur og stol.

Utstillingen foregår på midten av travbanen (på plenen), og parkeringen på selve travsporet, så langt er det vel ikke akkurat, men kronglete å finne sin ring, det kan det være.

Jeg har altså søkt aspirant- og evt. elevarbeid. Veldig spent på hva jeg ender opp med.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, på NKK Bjerke for to år siden så gikk hvert fall ikke valpebedømmelsen i samme ring som de voksne av samme rase. Heller ikke på NKK Drammen i år...

Og heller ikke på NKK Drammen i fjor, om jeg husker rett :).

Så nei, man kan ikke forvente å få stille i samme ring som egen rase, og det i seg selv er jo ganske kjipt, egentlig :(. I hvert fall grunn god nok til at jeg ikke gidder å bruke penger på valp og NKK :)

Når er dere der? Tror du du kunne ta med bøkene mine, så kommer jeg og heier, spiser vafler og plukker opp bøker :)

Jeg husker faktisk ikke hvilken dag briarden går, men jeg er der helt sikkert fra morgenen av, så da er det bare å plukke opp de bøkene. Jeg har funnet dem fram for lenge siden, faktisk *ler*. Jeg kan gi nærmere beskjed om hvilken ring og sånt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke hvilken dag briarden går, men jeg er der helt sikkert fra morgenen av, så da er det bare å plukke opp de bøkene. Jeg har funnet dem fram for lenge siden, faktisk *ler*. Jeg kan gi nærmere beskjed om hvilken ring og sånt :)

Gruppe 1 går på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Willy er påmeldt og jeg satser på at jeg er utstillingsklar til da :).

Yasmine kunne kanskje stilt i valp - om det er valpeshow der? Men med Nkk Trondheim friskt i minne, så vurderte jeg ikke engang å melde på. Så tragisk opplegg rundt valpene har jeg aldri vært med på, og om Nkk ikke har tenkt å gjøre mer ut at valpeklassene enn det der, så skjønner jeg virkelig ikke hensikten med å arrangere valpeshow.

Jeg vet ikke hvordan det ble gjort i Drammen, men i Trondheim fikk man jo selvsagt egen ring til valpene som da var langt unna der man stilte de voksne. Det er vel ganske vanlig har jeg skjønt, men det burde stå i annonsen at man ikke fikk stille for rasedommer. Og gruppefinalen gikk i samme ring som rasebedømmelsen, det var kaotisk for ringsekretær ante ikke når de skulle begynne, så da måtte man liksom bare følge med selv, for det var jo ikke noe som ble annonsert over høyttaler. Ikke var det noen oppsamlingsring heller, så det ble jo ikke akkurat slik man er vant til.

Jeg synes jo valpefinalene også burde gått i store ringen om man skal ha valpeshow.

Opplegget rundt valpeshow delen jobbes det med hele tiden. Men NKK inviterer dommere to år i forveien og det er sånn at man ikke kan avbestille dommere visstnok, man har allikevel tatt kritikken alvorlig, og forsøker så langt som mulig å sette opp valpene for opprinnelig dommer, men når det ikke er plass til det så blir det egen dommer for en del av valpene.

Man forsøker også å endre opplegget slik at det hele tiden blir mer stas på valpene. F.eks. i forbindelse med info.

Gruppefinalene for valp skal vel egentlig gå i ringen hvor hoveddelen av valpene bedømmes, og finalene skal starte halv tre. Jeg tror det blir forsøkt å legge ringen så nært opp til store ringen som mulig slik at man får fanget opp også de som ikke er bedømt i valperingen men av rasedommer.

Det skorter enda litt på info tror jeg, men som sagt - man jobber med å bli bedre hele tiden og lurt å ikke glemme at det med å ha med valper er relativt nytt for NKK.

Det er håp om at man blir skikkelig god på det også etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håp om at man blir skikkelig god på det også etter hvert.

Håper det blir litt bedre stilt med veteranene etterhvert også. Vært borti flere dommere som synes det er pinlig å ikke kunne få delt ut BIR-veteran sløyfer i ringen.

Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke er med på resultatlista heller (annet enn BIS-veteranene).

Men ja, vi skal til Bjerke, stiller Drita i junior (vi samler blå-sløyfer om dagen,spare penger er visst dumt :P) og Skrulla i veteran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir litt bedre stilt med veteranene etterhvert også. Vært borti flere dommere som synes det er pinlig å ikke kunne få delt ut BIR-veteran sløyfer i ringen.

Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke er med på resultatlista heller (annet enn BIS-veteranene).

Men ja, vi skal til Bjerke, stiller Drita i junior (vi samler blå-sløyfer om dagen,spare penger er visst dumt :P) og Skrulla i veteran :)

Drita og Skrulla høres ut som kule hunder :-P hehe! hvilken dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplegget rundt valpeshow delen jobbes det med hele tiden. Men NKK inviterer dommere to år i forveien og det er sånn at man ikke kan avbestille dommere visstnok, man har allikevel tatt kritikken alvorlig, og forsøker så langt som mulig å sette opp valpene for opprinnelig dommer, men når det ikke er plass til det så blir det egen dommer for en del av valpene.

Man forsøker også å endre opplegget slik at det hele tiden blir mer stas på valpene. F.eks. i forbindelse med info.

Gruppefinalene for valp skal vel egentlig gå i ringen hvor hoveddelen av valpene bedømmes, og finalene skal starte halv tre. Jeg tror det blir forsøkt å legge ringen så nært opp til store ringen som mulig slik at man får fanget opp også de som ikke er bedømt i valperingen men av rasedommer.

Det skorter enda litt på info tror jeg, men som sagt - man jobber med å bli bedre hele tiden og lurt å ikke glemme at det med å ha med valper er relativt nytt for NKK.

Det er håp om at man blir skikkelig god på det også etter hvert.

Men jeg skjønner jo ikke at det skal være så vanskelig, jeg, alle småklubbene fikser jo det der helt greit liksom :). Kanskje NKK kan lære av dem? :).

Men ja, vi skal til Bjerke, stiller Drita i junior (vi samler blå-sløyfer om dagen,spare penger er visst dumt :P) og Skrulla i veteran :)

Drikker du på utstilling???? :shocked::shocked::shocked:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde vært flink å lagt ferien min sånn at den ikke kræsjet med noen utstillinger, men så har jeg selvfølgelig greid å legge den til selveste Bjerke :sleep:
Men nå tok jo Nora storcertet for et par uker siden, så da er det egentlig ikke så stor krise, selv om jeg gjerne skulle vært der likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jepp. På lørdagene så er det sorte gullet, også Noah til @Belgerpia. Reiser og setter opp telt på fredagskvelden om det blir som ifjor at man har mulighet til det.

Ehh.... sånn går det når du skifter nick he he he da glemmer jeg å sende melding.

Noah er trukket fra Bjerke. Han er skalla i panna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...