Gå til innhold
Hundesonen.no

DSG-tispe søker nytt hjem


Recommended Posts

10504946_10152586001080883_2515726300284

Den dansk svenske gårdshunden Son-Mik's Frøken Smilla (Surtsey's Palle Plet x Son-Mik's Otilde) 'Funky' leter etter nytt, permanent hjem. Hun ble født 3. oktober 2010, og er importert fra Danmark.

Hun har levd som familiehund, er veldig glad i barn og vant til katter. Pleier å gå løs hjemme i hagen uten å stikke av. Har blitt trent litt på spor og blodspor, og vært med på hjortejakt.

Funky er en veldig aktiv frøken som gjerne blir med på lange turer. Hun har ikke blitt mye sosialisert med andre hunder, men har gått fint overens med de hundene hun har møtt.

Hun har papirer fra den danske kennelklubben, men jeg er usikker på om hun er registrert i NKK (dersom noen har tilgang til Dogweb og kan sjekke, så si gjerne ifra).

Jeg har sendt epost til oppdretter, og tar gjerne i mot tips til andre steder hvor jeg kan legge ut annonsen. Foreløpig vil ikke eier legge ut annonse på Finn.

Matmor døde dessverre brått for noen uker siden, og matfar sitter igjen med en liten gutt og null overskudd til å gi Funky det hun trenger.

Ta kontakt med meg dersom dere har noen spørsmål, så svarer jeg så godt jeg kan.

Ut fra papirene jeg har fått, ser det ut som om hun sist ble vaksinert i 2012.

Redigert: Glemte å skrive at hun har pass og er chippet.

10497204_10152586002155883_6442442719593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg kan se på webben er hun ikke omregistrert til NKK.

Lykke til med å finne nytt hjem! :heart:

Takk for at du sjekket, og takk for lykkeønskning <3

Jeg skal se om vi kan få henne registrert i NKK dersom evt ny eier ønsker det :)

Redigert: Glemte helt å skrive at Funky bor i Nordhordland. Dersom noen vil møte henne f.eks i Bergen, så kan det la seg ordne. Det viktigste er at hun får et godt og varig hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tispe!

Spennende stamtavle med mye gamle og velkjente linjer.

Har du vurdert omplassering via klubben? - Pleier å gå ganske kjapt :)

Takk, det var kjekt å høre at du synes hun ser bra ut og at stamtavlen er spennende :)

Jeg kan ingenting om DSG, men synes at hun er en herlig frøken. Oppdretter skulle på ferie nå,

så får vite litt mer fra henne når hun kommer tilbake om en ukes tid.

Jeg skal ta en kikk på klubbens side nå, takk for tipset. Hun fortjener virkelig et godt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en veldig skjønn frøken. En skikkelig spretten energiball. Jeg håper at det går lett å finne det perfekte hjem til henne (litt fordi jeg ikke har planer om å ende opp med hund nummer 2 :teehe: )
Tror hun hadde passet perfekt for noen som liker å drive med AG eller spor. Selv om hun er veldig fornøyd med livet som "bare" familiehund også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er grei med alle hunder? Noe negativ med henne? Har de noen finn annonse el? /)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hun er ikke så veldig vant til andre hunder, men har vært grei med de hun har møtt. Hun og Rina går iallfall fint overens.

Hun bjeffer når det kommer folk, jakter på mus og har sterkt jaktinstinkt. Kunne nok vært mer veloppdragen. Eierne hadde planer om å ta kurs med henne, men gjorde ikke det. Generelt sett er hun en enkel og veldig aktiv hund.

Jeg har fått papirene hennes hit, og det ser som sagt ikke ut som om hun er helsesjekket, ei heller omregistrert til NKK. Og så vidt jeg kan se, har hun ikke fått vaksiner siden 2012.

Foreløpig ville ikke eieren legge ut noen Finn-annonse pga alle useriøse som tar kontakt. Det er veldig viktig for ham at hun kommer til et godt hjem, og han er villig til å la evt ny eier ha henne på prøve.

Er det noen som du vet kan være interessert, så kan jeg sette de i kontakt med hundeierens voksne sønn. Så får de vite mer av en som kjenner hunden godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...