Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!!!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

  • Like 22
Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

Greit å være "dust" når man er smashing!

  • Like 1
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine!

Her ble det beste hannhund og BIR på Jäger og KIP på Nora pga. halting.

I gruppefinalen ble det en "ikke møtt" da det var alt for varmt til å vente der så lenge!

  • Like 5
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

  • Like 9
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Så flott!!! Grattis så masse :). Godt gjort det, i den varmen :)

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

Grattis med Pi'en :D. Hun er søt, hun :). Også gleder vi oss til bilder fra store ringen :D

Jeg måtte jo ut i dag og ta bilde av valpisen bare litt sånn fordi oppdretter og hannhundeier maser... :).

10549898_903227209704489_210694837437388

  • Like 6
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Satt og så på dere :)

Dere var kjempeflinke - virkelig bra prestasjon i varmen. Så mange hunder som gjorde mye rart, men dere klarte dere virkelig bra. Bra jobba :D

  • Like 1
Skrevet

Denne helgen var virkelig varm, og merker det godt på FixIt, men 3. Plass i klasse 2 i dag, poengsummen snakker vi ikke om! :lol: men, fikk iallefall en god pekepinn på hva som trengs å jobbe med videre :) merker også at han er veldig ung og uerfaren! :P men alt i alt, en fin helg :)

Gratulerer til dere andre! :)

  • Like 2
Skrevet

Gratulerer så mye til flotte utstillings- og lydighetsresultat - men BISsevovven er vel krumptappen blant sonisene denne helga!

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...