Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Hills valpefor?


Martesofie
 Share

Recommended Posts

Heii:)
Vi var på dyrlegen idag og vi fikk med oss en liten pose med Hills valpefor! Han fikk litt blandet med sitt andre for og spiste bare Hills, han har virka helt fin i avføring og slikt. Han spiste også mye mer enn vanlig. Så jeg lurte på om dere har noen erfaringer med det? da vi vurderer å bytte fullt og helt over til Hills :) Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hørt fra flere hold at Hills har veldig mye salt i fôret, og kjenner en som har erfaring med at hunden drakk veldig mye mer på dette fôret, og derfor testet jeg det aldri ut da jeg selv fôret tørt. Men skal ikke si det sikkert, du får sjekke det ut, men uansett regnes det ikke som et mer enn middels bra tørrfôr, det beste (av tørrfôr) er Orijen og Taste of the wild, evt. andre med tilsvarende ingrediensliste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfervalpen her promper noe helt vilt når hun får Hills, så det kuttet jeg raskt ut. Råforing eller Orijen = så å si ingen promp.

Det er jo helt individuelt hva som fører til gasser :P

---

Valpen min gikk på Hills valpefor for store hunder, ble bra hund av hun :) Var alltid bra i magen og la moderat på seg, akkurat slik som for for større raser skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt individuelt hva som fører til gasser :P

Ja, min gassa noe vanvittig da han fikk iblandet Taste of the Wild som han vant en gang. Straks vi slutta, slutta gassproduksjonen også :D.

Så lenge valpen spiser, er fin i magen, fin i pelsen og ellers er våken og fornøyd, så er det selvsagt ingenting i veien for å gi den Hills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Mine hunder svelger 5 liter luft om de får mat (uansett sort) i vanlig skål; det eneste som hjelper mot avgassing er faktisk slow-eat-skåler med hindringer i. Når det er sagt, så regnes Hill's som et midt-på-treet-fôr, jeg bruker denne siden mye. Hundene mine får uansett best pels og generell fremtoning av drøyere fôr, så vi bruker mest vom og orijen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gasser oss ihjel når de får Orijen eller TOTW (eller Tuva spesielt, de to andre går det egentlig greit med) men det var ikke så mye gass når de gikk på de förene til daglig. Nå får de jo v&h til vanlig og tørför på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår valp går på hills, og er kjempefornøyd =) kommer til å bruke det når vi går over til voksenfor og =)

Vår fikk prøve igår og idag og jeg virker veldig fornøyd. Han er mer våken og avføringen er bedre enn før, han promper mindre også her iallefall :)

Hill's sitt Vet Essential valpefôr er helt supert! :) Hva forer du på nå?

Det er det vi bruker nå, eller som vi prøver ut da :)

Schäfervalpen her promper noe helt vilt når hun får Hills, så det kuttet jeg raskt ut. Råforing eller Orijen = så å si ingen promp.

Vår har sluttet med all prompingen når hun fikk hills istede :)

Hørt fra flere hold at Hills har veldig mye salt i fôret, og kjenner en som har erfaring med at hunden drakk veldig mye mer på dette fôret, og derfor testet jeg det aldri ut da jeg selv fôret tørt. Men skal ikke si det sikkert, du får sjekke det ut, men uansett regnes det ikke som et mer enn middels bra tørrfôr, det beste (av tørrfôr) er Orijen og Taste of the wild, evt. andre med tilsvarende ingrediensliste. :)

Dyrlegen anbefalte dette som sagt, da det vi hadde før hadde mye mer salt, sa hun. Jeg velger å tro T der hun sier funker, men takk for tips og svar :D

Det er jo helt individuelt hva som fører til gasser :P

---

Valpen min gikk på Hills valpefor for store hunder, ble bra hund av hun :) Var alltid bra i magen og la moderat på seg, akkurat slik som for for større raser skal gjøre.

Så bra å høre :D

Har hatt to valper på hills :-) Begge fungerte utmerket både som valp og voksen, det er et bra for.

Jeg prøvde også hills natures best, fungerte kjempebra ;-)

Det er bra, da får jeg vel fortsette på hills da :)

Mine vil ikke spise det, høyst sannsynlig fordi det ikke lukter eller smaker noen ting. Svært lavt kjøttinnhold, spesielt det ene voksenfôret består vel av mais og beinmel for det meste.

Hm, det er rart fordi valpen min kastet seg over foret, han elsket det.,det luktet også veldig mye syns jeg, jeg har jo ikke smakt men jeg lukter drt godt når han spiser.

Ja, min gassa noe vanvittig da han fikk iblandet Taste of the Wild som han vant en gang. Straks vi slutta, slutta gassproduksjonen også :D.

Så lenge valpen spiser, er fin i magen, fin i pelsen og ellers er våken og fornøyd, så er det selvsagt ingenting i veien for å gi den Hills.

Min ble mye finere i magen, pelsen ble mykere og mer våken, og drt merka vi raskt :)

Mine hunder svelger 5 liter luft om de får mat (uansett sort) i vanlig skål; det eneste som hjelper mot avgassing er faktisk slow-eat-skåler med hindringer i. Når det er sagt, så regnes Hill's som et midt-på-treet-fôr, jeg bruker denne siden mye. Hundene mine får uansett best pels og generell fremtoning av drøyere fôr, så vi bruker mest vom og orijen.

Haha, glad i mat da:) selvom det er midt på tre så syns jeg drt virker veldig fint og det er mange positive tilbakemeldinger nå så jeg velger å tro det er bra :D

Mine gasser oss ihjel når de får Orijen eller TOTW (eller Tuva spesielt, de to andre går det egentlig greit med) men det var ikke så mye gass når de gikk på de förene til daglig. Nå får de jo v&h til vanlig og tørför på hytta.

Hehe:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder svelger 5 liter luft om de får mat (uansett sort) i vanlig skål; det eneste som hjelper mot avgassing er faktisk slow-eat-skåler med hindringer i. Når det er sagt, så regnes Hill's som et midt-på-treet-fôr, jeg bruker denne siden mye. Hundene mine får uansett best pels og generell fremtoning av drøyere fôr, så vi bruker mest vom og orijen.

Kjenner jeg ble litt kvalm av å lese på den siden... konklusjon: et plantebasert tørrfor med litt kjøtt. Nei, takke seg til råfor og tørrfor UTEN korndritt. Jeg tåler ikke gluten selv, og får hudreaksjoner av å komme borti det, og det er enda en god grunn til å holde seg langt unna det for min del.

I tillegg til gassinga, glemte jeg å nevne de ENORME mengdene med bæsj. Når valpen på 8 kg bæsjer tre ganger så mye som hannhunden på 33 kg (som råfores), så er det noe galt med foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til gassinga, glemte jeg å nevne de ENORME mengdene med bæsj. Når valpen på 8 kg bæsjer tre ganger så mye som hannhunden på 33 kg (som råfores), så er det noe galt med foret.

Den eneste gangen hunden min har hatt enorme mengder avføring var når den måtte tvangsslankes raskt pga en operasjon. http://www.eukanuba.co.uk/dog-food/eukanuba-veterinary-diets-restricted-calorie-for-dogs dette foret gjorde at bikkja dreit ca 4-5 gang om dagen.

På Hills, og nå på Purina Pro Plan, har hun nøyaktig like lite avføring som en annen hund i gata som råfores :) Rart med det, at hundene er så individuelle i magen ;) Man må nesten prøve seg fram, ingen ting som er fasit… Akkurat som for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gangen hunden min har hatt enorme mengder avføring var når den måtte tvangsslankes raskt pga en operasjon. http://www.eukanuba.co.uk/dog-food/eukanuba-veterinary-diets-restricted-calorie-for-dogs dette foret gjorde at bikkja dreit ca 4-5 gang om dagen.

På Hills, og nå på Purina Pro Plan, har hun nøyaktig like lite avføring som en annen hund i gata som råfores :) Rart med det, at hundene er så individuelle i magen ;) Man må nesten prøve seg fram, ingen ting som er fasit… Akkurat som for mennesker.

Du skulle sett avføringsmengdene her... kvalmende mye, og det luktet helt j... :( Hannhunden min kan spise alt mulig rart uten at jeg merker så stor forskjell, men ikke ho lille. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er forskjellige :-) Min eldste fungerte ikke å fullfores på v&h... Samt driter han MER på foret han får nå med nix korn enn forene han har gått på tidligere! Det foret begge mine har hatt minst avføring på er et for som vistnok har nix kjøtt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...