Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei, sonen!

Valpen min kommer i N-kullet, og jeg har ingen anelse hva den eventuelt skal hete. Har dere noen fine forslag til navn på N? :) Det er forresten en liten Malletispe :wub:

Jeg er veldig glad i typ norske navn som Krutt, men ikke menneskenavn. Er også veldig veldig glad i navn fra serier, filmer og spill, så jeg vurderer Navi (den lille irriterende feen fra Legend of Zelda-serien).

Jeg liker rett og slett mye forskjellig, så det er bare å komme med forslag :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Jeg forelsket meg nylig i det finske navnet Närri - uttales vel narri/nærri, noe sånn. Vet ikke helt hva det betyr, jeg finner bare dette på finsk :lol:

http://fi.wiktionary.org/wiki/n%C3%A4rri

Dessuten er jeg enda forelsket i den finske lapphunden jeg møtte som het Násti - betyr stjerne på samisk. Det er både gutte og jentenavn så vidt jeg veit :)

Skrevet

Gratulerer :D Hvilke navn liker du? Norsk/engelsk? Menneskenavn? Rare/spesielle navn?

Takk! :D :D Liker engelske godt, men også noen norske. Ikke menneskenavn, og er veldig glad i litt spesielle navn. Har laget en liten liste og har til nå blant annet: Nyx, Navi, Nymeria, Nhomi og en del andre. :ahappy:

Nullet / Null

Neida

Niri

Ellers likte jeg godt ditt eget forslag :)

Niri var egentlig veldig fint :D

Jeg forelsket meg nylig i det finske navnet Närri - uttales vel narri/nærri, noe sånn. Vet ikke helt hva det betyr, jeg finner bare dette på finsk :lol:

http://fi.wiktionary.org/wiki/n%C3%A4rri

Dessuten er jeg enda forelsket i den finske lapphunden jeg møtte som het Násti - betyr stjerne på samisk. Det er både gutte og jentenavn så vidt jeg veit :)

Åååå de var fine! :D Takk!

Skrevet

Er det bare jeg som tenker "navigasjon" når jeg hører navi? :P Ser for meg det er en knapp i biler (iallefall i volvoen, så står det NAVI :P )

Skrevet

Ikke det du spør om, men jeg er nysgjerrig :P Hvor skal du ha valp fra?

Montmorenja :D

Er det bare jeg som tenker "navigasjon" når jeg hører navi? :P Ser for meg det er en knapp i biler (iallefall i volvoen, så står det NAVI :P )

Det er der Navi kommer fra :P Det er en irriterende liten fe som kommenterer hvis man går feil vei i LoZ-serien. De brukte en fe som skulle være en slags navigasjon i spillet, som gir innspill på hva man skal og hvor man skal, og da var de så originale og kalte den for Navi, som i navigation ;)