Gå til innhold
Hundesonen.no

Hudprodukter, hjelp!


Alvira
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg lei av å se ut som jeg er midt i puberteten! Jeg sliter med dårlig hud i ansiktet, og blir overveldet av alle renseproduktene som finnes.

Jeg har kombinasjonshud, sliter med hudormer, små kviser og milier. Er det noen som har litt peiling på hva som er gode produkter, eller har noen erfaringer? Gjerne noe som ikke koster skjorta ( ikke over 500 kr).

Og, er det noen som har noen gode tips for å lindre soleksem? Sånn utenom å holde seg unna solen, siden det plutselig dukka opp og blomstrer for fullt nå :) Det kløøøør!

*Takkerogbukkerforallhjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kost på deg skikkelig dag/nattkrem, selv sverger jeg til Decleors (natt)balmer, mens selve renseproduktet kan være billig som bare det, det skal uansett bare ta overflateskitten. Hjemmelaget peeling som virkelig fungerer er Globoid. Jepp, de små smertestillende tablettene som bare gamlinger bruker :P Ta to i håndflata, drypp på etpar dråper vann og fordel så de små korna på ren og fuktig hud. La det tørke inn (ca 10 min) og bruk fuktige fingertupper til å massere det løs fra ansiktet igjen. Skyll godt, og pøs på med fuktighetkremen din. Brukes max to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært på apoteket og kjøpt meg en ny krem og nytt hudvann i dag, som jeg trur kommer til å bli fint! :)

Sliter sjøl med småkviser, underjordiske (som ikke synes som annet enn litt smårøde områder, men som gjør dritvondt) og feit hud, men veit at mye av det kommer av prevensjonen jeg bruker.

Har kjøpt disse i dag:

Hudvann

Dagkrem

Spesielt kremen virker helt super, hudvann er jeg ikke så nøye med, så lenge det ikke inneholder oljer og skal virke "beroligende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kviser er det så mye forskjellig som funker på folk. Den beste investeringen jeg har gjort for huden min akkurat nå er sminkefjerner/hudrenser-serien til Lancome - toneren der gjør gull og renseproduktene tar mye skitt. Jeg får fortsatt en del kviser og hudormer. Jeg har fuktfattig men oljete hud så den krever sitt :P Også syns jeg kremene fra Dr. Hauscka funker veldig bra :)

Angelicapeeleren fra L'Occitane er kjempegod, den får bort død hud samtidig som den mykgjør og er veldig skånsom mot huden. Elsker Angelicaserien for den lukter så godt i tillegg :)

Sånn generelt liker jeg veldig godt L'Occitane - gode masker, kremer, peelinger, osv. Skal teste renseprodukter og tonere derfra snart.

Ganske snille priser også :)http://www.loccitane.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du leser deg litt opp på hud, evnt tar en hudpleietime for å være sikker på at du kjøper riktig produkter for nettopp din hud. Det kan være veldig lærerikt og du er slettes ikke nødt til å kjøpe produktene de selger på hudpleiesalonger. :)

Jeg trodde lenge jeg hadde tørr hud og brukte derfor helt feil produkter. Min hud er i hovedsak sensitiv dehydrert kombinasjonshud. Jeg sverger til Decleor ansiktskrem for dehydrert hud, som rens bruker jeg jojobaolje - det funger genialt for min hud. Og akkurat nå tester jeg ut Burts bees nattkrem - billig og helt ok merke, selv om arganolje egentlig fungerer bedre som nattserum. Nourish har også gode produkter synes jeg.

Om du handler fra Feelunique blir ikke eksempelvis Decleor så dyrt siden du kan få igjen fortollingspengene ved å sende inn kvitteringen du får på posten. :) Og du får også Kickback når du handler der. ;)

EDIT: Mot soleksem bruker jeg betakaroten og omega 3 kapsler.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne slå et slag for REN. Det har hjulpet mye for min kombinerthud i hvertfall.

Relativt kostbart, men drøye produkter

http://www.blivakker.no/product/ren/ren-ansiktspleie/REE0007/ren-t-zone-balancing-gel-cream-50ml

http://www.blivakker.no/product/ren/ren-ansiktspleie/REE0004/ren-t-zone-control-cleansing-gel-150ml

http://www.blivakker.no/product/ren/ren-ansiktspleie/REE0023/ren-invisible-pores-detox-mask-50ml

Brukte også fra MD Formulations en stund, virket også bra, men det blir litt dyrere:

http://www.blivakker.no/products/md-formulations/md-formulations-basic

BTW. Decleor som en del anbefaler her har jeg fått store allergiske reaksjoner på, så anbefaler å teste produktene på et lite område først, i tilfelle

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Mandelolje. Motvirker rynker som få og gir deg babyhud. 3 drp morgen og kveld, en stor flaske varer over ett år og koster 60-70 kr på iherb. Jeg har aldri hatt så fin hud som etter at jeg begynte med mer naturlig hudpleie og jeg har hatt tendenser til skikkelig aknehud. Bruker litt sukker og olje som skrubb 1-2 ggr i uken i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en har tørr hud og kviser kan nok en del av disse oljegreiene være bra, men for oss med feit hud og kviser, er det ikke et alternativ, dessverre.

Jo. Olje mot olje funker fint det. Det er sånn jeg endelig fikk styr på min overfete hud og normaliserte den.

Tørr hud er oftest fuktfattig, og da hjelper ikke olje (fett) noe særlig annet enn å mykgjøre huden, den er like tørst fordet, og trenger noe som tilfører eller binder fukt, her er min favoritt silkeproteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Olje mot olje funker fint det. Det er sånn jeg endelig fikk styr på min overfete hud og normaliserte den.

Og nettopp der beviste du hvorfor det å spørre om råd om hudpleie fra folk egentlig er helt håpløst, fordi alt er så individuelt. :D Olje på oljete hud funker nemlig ikke alltid fint.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp der beviste du hvorfor det å spørre om råd om hudpleie fra folk egentlig er helt håpløst, fordi alt er så individuelt. :D Olje på oljete hud funker nemlig ikke alltid fint.

Nei, det funker ikke alltid. Men det er et alternativ, fordi det funker.

Men årsaken til fet/tørr/fuktfattig hud har mye å si for løsninga på problemet man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse tips! :D Jeg har tenkt på å bestille time hos hudpleier - en del salonger har faktisk gratis hudanalyse. Vi får se om jeg får fingen ut av r**** :P

Sinnsykt masse å tenke på her - men nå har jeg ihvertfall fått motet opp. Takk folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Og nettopp der beviste du hvorfor det å spørre om råd om hudpleie fra folk egentlig er helt håpløst, fordi alt er så individuelt. :D Olje på oljete hud funker nemlig ikke alltid fint.

Hvis huden er tørr (mangler olje og fuktighet) vil den produsere olje (talg). Mandelolje er veldig mildt, mange sliter litt med f eks jojobaolje eller aprikosolje. Jeg har hatt uren hud i alle år og har iallefall aldri hatt så fin hud som etter at jeg begynte med mandelolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis huden er tørr (mangler olje og fuktighet) vil den produsere olje (talg). Mandelolje er veldig mildt, mange sliter litt med f eks jojobaolje eller aprikosolje. Jeg har hatt uren hud i alle år og har iallefall aldri hatt så fin hud som etter at jeg begynte med mandelolje.

Og det er veldig flott at funker for deg, altså, bevares. Jeg ville bare poengtere at det å ukritisk hevde at at olje på oljete hud er veien å gå, ikke går an, fordi hud og dens utfordringer er så uransakelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Personlig tror jeg mer på kosthold + drikke mye vann, gå så mye sminkefri som mulig og vaske ansiktet uten såpe som irriterer, og kanskje kosttilskudd, enn hudprodukter alene. Men i tillegg fungerer det jo sikkert enda bedre i mange tilfeller, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Og det er veldig flott at funker for deg, altså, bevares. Jeg ville bare poengtere at det å ukritisk hevde at at olje på oljete hud er veien å gå, ikke går an, fordi hud og dens utfordringer er så uransakelige. :)

Det er like ukritisk å hevde at det ikke funker, man må bare finne oljen med den sammensetningen som passer for akkurat din hud. Riktig olje på oljete hud fører til mindre talgproduksjon, det er nå iallefall en universal sannhet, men hvilken olje som fungerer best er helt indviduelt. I tillegg er mandelolje proppfull av e-vitaminer som utelukkende gjør huden godt. Men god hud kommer først og fremst innenfra; kosthold og mosjon, samt nok vann og søvn er viktige elementer i en fin hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en prøve på apoteket fordi jeg skulle bruke noe antibiotikagreier på huden (også i forbindelse med dårlig hud, det hjalp faktisk litt :) ), som skulle hjelpe mot at huden ofte blir veldig tørr under behandling.

Det står at den er for fet/uren hud, jeg trodde at jeg hadde veldig tørr hud men den har vært bra for min del. Skal bruke bare en liten ert av gangen så den varer i evigheter. La Roche Posay bruker jeg nå.

Poenget mitt er vel egentlig at det kan være greit å få en prøve på noe, det er jo en jungel der ute og umulig å garantere at det første du prøver passer, selv om det står på flaska :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er milier?? *gidder ikke google*

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

De hvite jävlarna som sitter rundt øynene / kinnene og kan ikke presses. De bare er der, og må stikkes hull på av hudpleier eller peeles bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
De hvite jävlarna som sitter rundt øynene / kinnene og kan ikke presses. De bare er der, og må stikkes hull på av hudpleier eller peeles bort...
Tydeligvis ikke noe jeg er plaget med, siden jeg fortsatt ikke aner hva det er :-P Sent from my ST27i using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...