MorBilly Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 I rasestandarden står det at sporer ikke er ønskelig på finsk lapphund. Jeg har aldri møtt noen som har kommentert sporene til Billy. (bare tre utstillinger men likevel) Men jeg skjønner ikke hvorfor sporer ikke er ønskelig, og hva kan man uansett gjøre for å unngå det i avl? Hvorfor er det "feil" med sporer forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 De er jo litt i veien da. Kan hektes i hverandre o.l., men det er til sjeldenheten! I Norge er de forbudt å fjerne, derfor ingen reagerer på det, og det skal ikke ha noe å si på en utstilling! Lupin, min svenske, har i tillegg doble sporer. Ingen som har nevnt noe som helst på det, eneste er at de kommentere at det er derfor han ser feilstilt ut når han løper, fordi man ikke ser de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 Sikkert dumt spørsmål, men hva er sporer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 Her er doble sporer bak! Lupin har MYE pels så er ikke så lett og se noe! Men en er ved fingeren min, også ser man kloen på den andre. De Lupin har er det heller ingen nerver eller blodårer i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 Ahaa! Da ble jeg litt klokere (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 Så en hund med det idag, og de hang og dingla når den gikk. Så skikkelig ekkelt ut! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2014 Er dette noe lignende som kastanjer på en hest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Ganske mange raser skal ha dobble sporet, spesielt franske raser som feks Briard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Pyreneisk gjeterhund med doble sporer. De sitter fast i bein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Hunden min har sporer foran og bak. De bak har sitter bare fast i skinnfell, ikke bein. Hun har ikke mye følelse i nervene i kloa og sporen de kan vris helt rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Er sporer det samme som ulveklør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Tror (er ihvertfall sånn i mitt hode) at ulveklør er på forføtter og sporer på bakbena 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 Men det er vel forskjell på raser som skal bruke de, og de som hr gått bort fra de! Noen sitter ganske lavt, og virker som om har en funskjon, mens på min er de bare i veien egentlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts