Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi, hele 11 påmeldte briarder gitt . Artig! Yasmine er eneste briardvalp, og om hun plasserer seg i gruppefinalen, kan vi faktisk være så heldige å høre Øystein Eikeseth lese opp navnet hennes :lol

Påmeldt utstilling! Min første NKK-utstilling

Nå skal jeg lese deg med mest mulig velvilje, Sandra, ellers kan det se ut som om du kaller hundene mine skjøre, overbeskyttet, og med dårlig immunforsvar. Og hva du sier om meg i første setning gidde

Og enda færre påmeldt til spesialen, veldig rart synes jeg.

Ja, jeg så det var færre, det er også rart, stort sett vil jo de lokale støtte opp om spesialen og dropper NKK'en. Dommerne har ikke dømt i Norge på det jeg kan huske, så det burde ikke ha noe å si.

Men det er kanskje ønske hos folk om å ha sommerferie av og til, det er jo mye utstillinger å ta av.

Jaja, så vidt jeg så er det 16 påmeldt i åpen klasse på spesialen, så vi har mange å slå om jeg skal få kjøre hjem med en av de fine bamsene i premie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det begynner å klø alvorlig i utstillingsabstinensene. Jaja, jeg skal komme meg opp i rett tid så jeg får sett dvergene i alle fall. Noen som har et startnr tilovers?

Klø? Jeg har åpne, blødende sår i abstinensen min! Det er nummeret før jeg spør Symras oppdretter om jeg får låne en hund derfra en stund framover!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det var færre, det er også rart, stort sett vil jo de lokale støtte opp om spesialen og dropper NKK'en. Dommerne har ikke dømt i Norge på det jeg kan huske, så det burde ikke ha noe å si.

Men det er kanskje ønske hos folk om å ha sommerferie av og til, det er jo mye utstillinger å ta av.

Jaja, så vidt jeg så er det 16 påmeldt i åpen klasse på spesialen, så vi har mange å slå om jeg skal få kjøre hjem med en av de fine bamsene i premie :(

Hvor ser du klasseinndelingene?

Nå er det vel kun strikket bernerbamse til BIR/BIM valp/voksen/veteran også, så det er ingen håp for meg i alle fall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du klasseinndelingene?

Nå er det vel kun strikket bernerbamse til BIR/BIM valp/voksen/veteran også, så det er ingen håp for meg i alle fall :(

Styret har tilgang til DogArra, hvor jeg ser alle påmeldingene til NBSK sine arrangement ;)

Det var bamse til alle klasseplasserte før - X'en har en fra hun var junior i 2008. Jeg har også en fra jeg var ringsekretær i 2007. Jeg har ikke vært på spesialen på noen år, så mulig de endret det i nyere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret har tilgang til DogArra, hvor jeg ser alle påmeldingene til NBSK sine arrangement ;)

Det var bamse til alle klasseplasserte før - X'en har en fra hun var junior i 2008. Jeg har også en fra jeg var ringsekretær i 2007. Jeg har ikke vært på spesialen på noen år, så mulig de endret det i nyere tid.

Ah, da får jeg smiske litt med oppdretter.

Ja, det var de i det gamle styret som strikket bamsene, så det ble endret ved styreskifte. I fjor var det bare til alle bir og bim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da får jeg smiske litt med oppdretter.

Ja, det var de i det gamle styret som strikket bamsene, så det ble endret ved styreskifte. I fjor var det bare til alle bir og bim.

Jeg har stor forståelse for at det tok tid å strikke så mange bamser, men det er litt leit også, for de var meget spesielle og grunn nok til å dra på spesialen.

Jaja, i 2016 har jeg kanskje veteran å stille der. Eller i 2019. Jeg får håpe på bernerbamse da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de to er ikke gjensidig ekskluderende. ;)

Spørs hvem du snakker med ;)

Jeg unngår utstillinger og andre samlinger av hunder når jeg har nyparret hund, og forsøker å unngå potensielle stress-situasjoner med nyparret hund. Jeg vet andre stiller til tispa ikke har lov, men jeg vil ikke gå rundt og angre på at jeg ikke gjorde mer for å få tispa drektig - jeg har sugd på skuffelsens karamell over tom tispe litt for mange ganger, om jeg ikke skal klandre meg selv for ditten og datten også. Så da forsaker jeg heller ditt og datt - jeg kunne vært på tre utstillinger i januar og to i februar med Foenix, men meldte ikke på i håp om at det ble valper. Ja vel, så kanskje jeg mistet et cert, men jeg slipper i dag å lure på om det var årsaken til at hun gikk tom.

Da jeg sist helg fikk høre om noen som dytter tispa rett inn i et bur etter parring, så hun ikke skal løpe så fort at sæden renner ut igjen (!), kjente jeg at jeg er i hvert fall ikke av det mest hysteriske her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så overraskende at det kom en tirade fra deg deg nå, @SFX. ;)

Jeg tenker at det er lov å bruke hue, og det er nødvendig å se an bikkja si. Har du en skjør hund som har levd et beskytta liv og som har dårlig immunforsvar eller i verste fall - ikke har blitt drektig på tidligere forsøk, så tar en selvsagt ingen sjanser mtp å dra den med på utstilling som nyparra eller som i mitt tilfelle, under stådagene. Men jeg kommer aldri til å bli en sånn som ikke går tur med nyparra hund fordi hun ikke skal "belastes" eller som kommer til å klandre meg sjøl om hun ikke tar seg, da jeg er ganske så trygg i hundeholdet mitt, omtanken for jentene og vissheten om at noen ting er utenfor mine hender. :) Det å ta henne med på den her utstillinga hadde vært helt uproblematisk for meg, men nå er neppe det noe mer å snakke om.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ikke så overraskende at det kom en tirade fra deg deg nå, @SFX. ;)

Jeg tenker at det er lov å bruke hue, og det er nødvendig å se an bikkja si. Har du en skjør hund som har levd et beskytta liv og som har dårlig immunforsvar eller i verste fall - ikke har blitt drektig på tidligere forsøk, så tar en selvsagt ingen sjanser mtp å dra den med på utstilling som nyparra eller som i mitt tilfelle, under stådagene. Men jeg kommer aldri til å bli en sånn som ikke går tur med nyparra hund fordi hun ikke skal "belastes" eller som kommer til å klandre meg sjøl om hun ikke tar seg, da jeg er ganske så trygg i hundeholdet mitt, omtanken for jentene og vissheten om at noen ting er utenfor mine hender. :) Det å ta henne med på den her utstillinga hadde vært helt uproblematisk for meg, men nå er neppe det noe mer å snakke om.

Tja det handler ikke om hysetri og "triade", men de skjulte tingene som: kennelhoste, herpes o.l. Ting som ikke gjør tispen syk nødvendigvis, men valpene selv uten at moren trenger vise symptomer.

Det er ikke til å legge skjul på at smittepresset på slike steder er ekstremt mye større enn det er på den vanlige turen i gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det handler ikke om hysetri og "triade", men de skjulte tingene som: kennelhoste, herpes o.l. Ting som ikke gjør tispen syk nødvendigvis, men valpene selv uten at moren trenger vise symptomer.

Det er ikke til å legge skjul på at smittepresset på slike steder er ekstremt mye større enn det er på den vanlige turen i gaten.

Som sagt, det er lov å bruke hue. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så overraskende at det kom en tirade fra deg deg nå, @SFX. ;)

Jeg tenker at det er lov å bruke hue, og det er nødvendig å se an bikkja si. Har du en skjør hund som har levd et beskytta liv og som har dårlig immunforsvar eller i verste fall - ikke har blitt drektig på tidligere forsøk, så tar en selvsagt ingen sjanser mtp å dra den med på utstilling som nyparra eller som i mitt tilfelle, under stådagene. Men jeg kommer aldri til å bli en sånn som ikke går tur med nyparra hund fordi hun ikke skal "belastes" eller som kommer til å klandre meg sjøl om hun ikke tar seg, da jeg er ganske så trygg i hundeholdet mitt, omtanken for jentene og vissheten om at noen ting er utenfor mine hender. :) Det å ta henne med på den her utstillinga hadde vært helt uproblematisk for meg, men nå er neppe det noe mer å snakke om.

Nå skal jeg lese deg med mest mulig velvilje, Sandra, ellers kan det se ut som om du kaller hundene mine skjøre, overbeskyttet, og med dårlig immunforsvar. Og hva du sier om meg i første setning gidder jeg ikke å tenke på, for jeg tror ikke du mener å virke i så forsvarsposisjon som du høres ut nå, vi vet begge at du egentlig er reflektert og velformulert ;)

Det er for øvrig stor forskjell på å gå turer med en nyparret hund for å opprettholde god fysisk kondisjon før en fødsel, og å bevisst dra et sted med flere hundre hunder - jeg studerte aldri statistikk på Blindern som du, men det er noe med oddsene for smitte selv jeg kan se der.

Jupp, det er lov til å bruke hue, men ingen har sagt at alle er skrudd sammen likt. Jeg stoler på meg, mine hunder, mine holdninger og mine strategier. Det er de 900 andre utstillerne på en stor utstilling jeg ikke nødvendigvis stoler like mye på ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX, jeg veit at du og jeg står langt fra hverandre i disse spørsmålene, så det at jeg forventa et langt tilsvar fra deg har ingenting med forsvarsposisjoner å gjøre.

I mitt neste avsnitt nevner jeg aspekter jeg forstår at kan gjøre en ekstra forsiktig med eksponering overfor andre under eller etter parring, og hvis du må lese det med velvilje for å ikke ta de to første eksemplene som påstander om dine hunder, så støtter jeg det, for det veit du at jeg ikke mener. :) Når det gjelder denne utstillinga, så er den eneste jeg trenger å stå til ansvar for min egen hund, og hun er ivaretatt på absolutt beste måte, uansett om vi drar oppover eller ikke.

Jeg har forresten aldri studert statistikk. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX, jeg veit at du og jeg står langt fra hverandre i disse spørsmålene, så det at jeg forventa et langt tilsvar fra deg har ingenting med forsvarsposisjoner å gjøre.

Vel, tirade er ikke det ordet med mest positive konnotasjoner her i verden, det er du nok enig i ;)

Jeg trodde statistikk var en del av kvantitativ metode, hadde dere ikke det på sos.ant? Det ene SOS1001-emnet jeg rotet meg inn på back then (og løp fort derfra igjen!) hadde introduksjon i både kvalitativ og kvantitativ metode, og jeg mener de sa at det ble mer statistikk på andre emner - men som sagt, jeg innså at jeg var for mye av en humanist til å trives på SV-fak, og jeg husker ikke mye mer enn Willy Pedersen, hans forelesning var bra og interessant.

:offtopic:Vel, det var ikke meningen å spore NKK Trondheim-tråden helt ut på ville veier. Vi gjør hver våre ting, også håper vi at begge får et valpekull i løpet av året (eller 2015 for min del, om Foenix fortsetter syklusen sin...)

Okay, Trondheim, er langtidsvarselet klart enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde statistikk var en del av kvantitativ metode, hadde dere ikke det på sos.ant?

SOS-koder er sosiologi, de er glad i å telle. På SOSANT, hvor vi forholder oss til mindre utvalg, driver vi bare med kvalitativ føling i fjæra. :D

Og ja, la oss krysse fingra for kull for begge når den tid kommer. :kiss:

Jeg gredde knertis i stad. Hun ser ut som Skalle-Per på låra, så da blir det uansett kjärleksweekend på Nesbru. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOS-koder er sosiologi, de er glad i å telle. På SOSANT, hvor vi forholder oss til mindre utvalg, driver vi bare med kvalitativ føling i fjæra. :D

Og ja, la oss krysse fingra for kull for begge når den tid kommer. :kiss:

Jeg gredde knertis i stad. Hun ser ut som Skalle-Per på låra, så da blir det uansett kjärleksweekend på Nesbru. :teehe:

Nå er jeg nysgjerrig :-P hvordan ser skalle-per lår ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...