Gå til innhold
Hundesonen.no

Non Stop kløv, bilder! Hvordan sitter den?


Recommended Posts

Jeg fikk endelig kløven min som jeg hadde bestilt til Nico i dag :) Og gledet meg til å prøve den på hunden... Ble derfor litt skuffa over at jeg ikke synes den sitter så bra på :( Jeg må ha en rart bygd hund eller noe, for jeg gikk ut fra NonStop sine mål samt spurte folk med ca samme str hund...

Jeg tredde på kløven og begynte å grave meg frem til strammemulighetene da bukstroppene måtte strammes MYE. Mens halsstroppen derimot er på det ytterste hakket :/ Erre mulig?! *sukk og stønn* I og med at jeg ikke har så mye peiling på kløv så legger jeg ut bilder her, så håååper jeg på noen svar jeg liker :icon_redface:

10403571_10152415612611357_5400771617153

10356402_10152415612966357_6409618313877

10325759_10152415613541357_2755358737634

10390407_10152415613796357_2995500972845

10325745_10152415614191357_9627335729271

10382763_10152415613331357_5831366837806

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva er problemet? Pakk den opp og se hva som skjer, ut på tur. Sørg for at albuene er fri. Den skal i hvertfall ikke lenger bak så at halsstroppen er på det ytterste gjør vel ingenting? Får du albuene fri kan den kanskje gå lenger frem. ;)

PS. Pakk den opp med volum mente jeg da ikke nødvendigvis murstein. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes halsstroppen sitter høyt? Kløven skal kunne trekkes lett med også, men denne må da presse på feil plass? eller gjør den ikke det? :-) Og jeg får den ikke lengre frem uten at stroppen blir høyere på halsen :-/

Jeg har ingen mursteiner ;-) heldigvis for Nico!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde denne på min hund og synes også at halsstroppen kom for langt opp. Han får lov å trekke i sele (da også kløv) og den så ikke god ut i det hele tatt for han. Endte opp med Ruffwear sin som har Y-kryss foran istedet :)

Slik:

Snapchat-20140424044032_zpsni4wmihe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jo jeg og lurte litt på den høyden men som Bie sier så blir det også noe annet å trekke med en ruffwear. Når hunden lærer å kløve å bruke kreftene på det gidder han ikke trekke.

Igjen pakk den opp, først da ser du hva som skjer med alt av justeringsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg og lurte litt på den høyden men som Bie sier så blir det også noe annet å trekke med en ruffwear. Når hunden lærer å kløve å bruke kreftene på det gidder han ikke trekke.

Igjen pakk den opp, først da ser du hva som skjer med alt av justeringsmuligheter.

Jeg har ruffwear sin, men kjøpte denne fordi jeg ikke er fornøyd med ruffwear sin som satt ustabilt, har små lommer og ja... synes ikke den var bra nok :-)

Og poenget er at han skal ligge i lett trekk med kløven på :-) Jeg vil ikke bruke mye penger på en kløv jeg ikke får utnytte fult ut.

Ser om det kommer flere tilbakemeldinger :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gronnis har ingen problemer med å trekke med kløven. Hindrer ikke pusten. Og han trekker godt når han først setter i gang.

men hvordan sitter kløven på han? :-) En groen og en dalmis har jo litt forskjellig kroppsfasong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Har du prøvd en størrelse større? Syns hele kløven ser liten ut jeg. Men det er ingen kløver som er gode å bære med som er beregna på å trekke med. De er bygd for å sitte stabilt og fordele vekt rett, ikke drag. Så å finne en god kløv som i tillegg funker som en god sele tror jeg blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd en str større :-/ men synes ikke brystreima ser bra ut...

Hvilken str må jeg evnt ha i laika orginalkløv da @KristinR? 40Liter?

Jeg har 30 liter til boxeren min på 30 kilo. Andre som har boxere opp til ca 35 kilo bruker også den størrelsen.

Jeg hadde 40 liter til boxerhannen min for noen år siden, men han var 40 kilo tung. Den ble solgt til noen med en riesenschnauzer hanhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes gode kløver som kan trekkes i egentlig, de er jo ikke lagd slik, her bruker nomesele under kløven når han ikke kan gå løs, da kan han trekke uten at alt blir skyvd på.

Har også Laika, og den sitter ikke like oppi halsen ihvertfall, syns også kløven nesten virka liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 30 liter til boxeren min på 30 kilo. Andre som har boxere opp til ca 35 kilo bruker også den størrelsen.

Jeg hadde 40 liter til boxerhannen min for noen år siden, men han var 40 kilo tung. Den ble solgt til noen med en riesenschnauzer hanhund.

Nico er 39kg og kraftig i nakken og med dyp brystkasse... 63cm høy

Tror jeg har bestemt meg for at denne kløven er for liten jeg, evnt sitter feil :-/ Synes den sitter alt for langt opp på halsen. Har tenkt på nomesele under, men det får jeg nok ikke plass til på denne...

så spørs det. Gå for Nonstop kløven i xl? eller kjøre på med en laika orignalkløv str 40liter? :-/

irriterende som det er siden jeg har gledet meg på ny kløv lenge :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her... (hadde ikke prøvd kløven før nå). Og jeg gikk fra L fordi den virket for lang bak, men satt egentlig ganske greit ellers (mulig noe dype lommer men ikke plagsomt for hunden).

Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre nå, gå for L allikevel, eller se etter noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan sitter kløven på han? :-) En groen og en dalmis har jo litt forskjellig kroppsfasong?

Har ingen gode bilder av hunden med kløv på, men den sitter omtrent like høyt som på din. Eg drar opp pels/skinn rundt halsåpningen for at den skal legge seg helt inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TOGO fra Seleverkstedet. Kjempegod kløv, men han får ikke trekke i den. Syns ikke den er egnet til det med tversover brystrem som sitter litt høyt for å ikke hindre skuldrene. Tror også det er vanskelig å finne kløv som som egner seg til trekk. Den med best sele til det er kanskje Ruffwear sin, men som deg synes jeg ikke den er særlig god som kløv. Og da faller jo poenget i hvert fall bort for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico er 39kg og kraftig i nakken og med dyp brystkasse... 63cm høy

Tror jeg har bestemt meg for at denne kløven er for liten jeg, evnt sitter feil :-/ Synes den sitter alt for langt opp på halsen. Har tenkt på nomesele under, men det får jeg nok ikke plass til på denne...

så spørs det. Gå for Nonstop kløven i xl? eller kjøre på med en laika orignalkløv str 40liter? :-/

irriterende som det er siden jeg har gledet meg på ny kløv lenge :|

Jeg kan bare svare for Laika siden det er den jeg har erfaring med fra 25 år tilbake. Jeg elsker den! Sitter behagelig på, slitesterk og har store vesker.

Når det kommer til trekk eller ikke. Definer trekk? At hunden går foran meg i magebelte og strikk? Det syns jeg fungerer utmerket. Det er litt begrenset hvor hardt hun trekker med meg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* nei, jeg ble litt skuffa. men jeg tror egentlig ikke at det vil hjelpe å gå for XL? Å sende tilbake når jeg har venta i en mnd er litt veldig kjipt...

Jeg ville ihvertfall prøvd på en XL, L ser veldig trang ut og helt "feil" på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...