Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig ekstrem kløe!


STBH
 Share

Recommended Posts

Hjeeelp!

Jeg har hatt en fryktelig natt. Da hunden min har hatt ekstrem kløe!

Det startet i går kveld i 20:00 tiden. Hun klør og klør.. og klør. Det ser ut til at det klør på for labbene, og på bak parten av hunden, spesielt i lysken. Jeg vet heller ikke hva dette kan komme av. Det eneste er at vi var ute tidligere på dagen, i hagen hvor hun rultet seg rundt og rundt på et sted. Mon tro om det kan ha vært noe i gresset? eller kanskje hun har spist noe uten at jeg har sett det?

Men, det er som sagt bare visse plasser det klør. Hun puster og peser, og finner ikke roen.

Jeg har sjekket igjennom pelsen hvor det er mest kløe, men finner ikke noe annet enn at hun nå er rød/små sår.(pga. av hun har nesten klødd seg i hel) Så jeg tror ikke det kan være lus eller lopper da jeg også har en hund nr. 2 som ikke er plaget i det hele tatt.

Jeg har sett litt rundt på nett, men finner ikke noe som helst stemmer med det hun har nå. Jeg prøvde også å bade henne 2 ganger, og lufte henne. Men det ser ikke ut til at det forsvinner. Nå har hun hatt dette siden kl 20:00 i går kveld, og er ikke noen tegn til forbedring.

Er dette noe jeg bør ringe dyrlege i dag på en søndag for? eller har dere noen råd eller tips til hva jeg kan gjøre selv? har veldig lite lyst på en natt til slik som denne, da jeg skal ha eksamen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hundene mine hadde lopper, så var det kun en av de som klødde. De to andre i flokken, som også hadde lopper, klødde ikke noe særlig. Så det kan være lopper selv om ikke den andre reagerer.

Prøv å smøre aloe vera på huden. Jeg ville nok uansett ringt veterinær for å høre. Steng hunden ute fra soverommet mtp eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hundene mine hadde lopper, så var det kun en av de som klødde. De to andre i flokken, som også hadde lopper, klødde ikke noe særlig. Så det kan være lopper selv om ikke den andre reagerer.

Prøv å smøre aloe vera på huden. Jeg ville nok uansett ringt veterinær for å høre. Steng hunden ute fra soverommet mtp eksamen.

Tusen takk for svar :)

Har nå snakket med dyrlegen, og han sa at dette ikke er noe akutt(er forsåvidt enig) og bør helst ventes med til i morgen hvis det lar seg gjøre. Men hvordan ser lopper ut på hunden? er de tydelig synlige, eller er det vanskelig å få øye på dem?

Glemte forresten å si at jeg satt med forstørrelsesglass å så igjennom pelsen på hunden i går kveld.. haha! Men fant ikke noe som beveget seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Vet det bruker å kry av fuglelopper i marka om våren, det er typisk at hunder og katter drar sånt inn.. Men det klør jo faktisk på oss mennesker også.

Jeg bor i Stavanger, Sola området.

Men jeg har ikke merket noe kløe selv, og har også en hund nr. 2 som heller ikke legger merke til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Stavanger, Sola området.

Men jeg har ikke merket noe kløe selv, og har også en hund nr. 2 som heller ikke legger merke til noe.

Glemte å si at jeg var bare i hagen tidligere på dagen, og det var da hun begynte å rulle seg på en flekk på gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Har nå snakket med dyrlegen, og han sa at dette ikke er noe akutt(er forsåvidt enig) og bør helst ventes med til i morgen hvis det lar seg gjøre. Men hvordan ser lopper ut på hunden? er de tydelig synlige, eller er det vanskelig å få øye på dem?

Glemte forresten å si at jeg satt med forstørrelsesglass å så igjennom pelsen på hunden i går kveld.. haha! Men fant ikke noe som beveget seg.

Nei, nå tok jeg feil. Det var lus de hadde. :icon_redface::P

Det tok ganske lang tid før jeg fant de første. Jeg var ganske sikker på at det kunne være noe sånt siden det kun var én hund som klødde. Men da jeg først fant en, så var det mye lettere å finne de igjen. Jeg ble ganske dreven. :P De var innerst ved huden. Det så ut som små rusk. Men hvis du klister de "småruskene" til en teipbit og holder den opp mot lyset (evt. bruker forstørrelsesglass :P), så ser du ganske lett at det er lus. De sitter for det meste stille.

Edit: Hun kan ha fått fuglelopper i hagen. Jeg har hatt fuglelopper selv et par ganger, men aldri sett de. Det går over av seg selv.

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå tok jeg feil. Det var lus de hadde. :icon_redface::P

Det tok ganske lang tid før jeg fant de første. Jeg var ganske sikker på at det kunne være noe sånt siden det kun var én hund som klødde. Men da jeg først fant en, så var det mye lettere å finne de igjen. Jeg ble ganske dreven. :P De var innerst ved huden. Det så ut som små rusk. Men hvis du klister de "småruskene" til en teipbit og holder den opp mot lyset (evt. bruker forstørrelsesglass :P), så ser du ganske lett at det er lus. De sitter for det meste stille.

Edit: Hun kan ha fått fuglelopper i hagen. Jeg har hatt fuglelopper selv et par ganger, men aldri sett de. Det går over av seg selv.

hehe, da får jeg ta frem forstørrelsesglasset igjen å se en gang til! :P

Takk igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

synes skabb i pelsen ?

Og hvordan får hunden dette?

Mine foreldre sin hund fikk skabb av å ha ligget/rullet seg i gress hvor en rev med skabb hadde ligget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...