Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisseflekker i hagen.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Her forsvinner flekkene av seg selv når gresset kommer.Alt nå er det snart helt grønt på plenen vår. :)

:| *skule ut på alle de gule flekkene i plena....*. I fjor hadde jeg ingen slike flekker, men etter at lille gull kom i hus, så har hun åpenbart satt sitt preg på plena :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult gress forteller deg at rotnettet i gresset er dårlig utviklet, og ikke kan forsyne planten med vann og næring.

Det skal gjødsles, som vil styrke rotnettet.

Vann rikelig inntil området er pent grønt igjen.

Gult gress flekkvis kan bety at hunder eller katter har vært på ferde.

Hvis hunder gjør fra seg på plenen, vann med en gang.

Er skaden skjedd, er det lurest å fjerne det døde gresset og så på nytt.

Gult gress som blir dødt kan også skyldes hard gjødsling uten nok vanning, slik at gresset har fått sviskader.

*later som jeg kan dette, og at jeg slettes ikke har googlet og funnet en artikkel på klikk.no*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forsvinner flekkene av seg selv når gresset kommer.Alt nå er det snart helt grønt på plenen vår. :)

Her har gjorda blitt herpa i vinter, har en som pisser på omtrent akkurat samme område hver gang, så det blir veldig konsentrert akkurat der. Har vannet hele området et par ganger, men tror jeg må gå over hver dag en periode og ha vannkanne eller bøtte stående til senere.

Ser ut som det lappeteppe med friskt grønt og frodig gress, noe gult gress og noen herpa jord/gressflekker og under en busk er det bar tørr jord med sprekker i xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plen er også ekstra grønn og frodig der Sølve tisser, men det er tydeligvis er ganske vanlig problem for jeg har sett flere typer "Lawn Aid" godbiter som reklamerer med at urinen blir phbalansert og ikke lenger vil svi plenen. Tror nok det er et amerikansk fenomen og jeg må si jeg ville vært skeptisk til å gi hunden min tilskudd for å unngå svimerker på plenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| *skule ut på alle de gule flekkene i plena....*. I fjor hadde jeg ingen slike flekker, men etter at lille gull kom i hus, så har hun åpenbart satt sitt preg på plena :aww:.

Blir borte sier jeg jo,bare glem dem så lenge!

Når det blir grønt her ute er det håp for alle plener :|:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...her vokser gresset mye bedre der Chicka har tisset, så det blir små runninger med ekstra tykkt og fint gress, kanskje Chicka har "power" tiss??? :D:P

Det fant vi også ut, det starter med svidde flekker, også vokser gresset som bare pokker rundt, og vips har vi flekker med superfrodig og grønt gress :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fant vi også ut, det starter med svidde flekker, også vokser gresset som bare pokker rundt, og vips har vi flekker med superfrodig og grønt gress :D

Sånn gjør det hos meg også, men flekkene er litt for store til at det supergrønne gresset rundt dekker hele flekken... Ser ut som om plena har fått ringorm!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fant vi også ut, det starter med svidde flekker, også vokser gresset som bare pokker rundt, og vips har vi flekker med superfrodig og grønt gress :D

Sånn gjør det hos meg også, men flekkene er litt for store til at det supergrønne gresset rundt dekker hele flekken... Ser ut som om plena har fått ringorm!

Sånn er det her også, men det blir ikke svidd først da :)

Jeg spurte huseier om det gjorde noe. Neida, sa han, men han ville ansette Chicka til å tisse jevnt over hele plenen så han fikk en super plen som alle naboene kunne misunne...hi hi, sånn er det her i Bærum :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånne flekker i hagen.. Men det rare er disse flekkene er på motsatt side av den siden de pleier å tisse på. Jeg vet hvor de pleier å tisse, da de aldri er alene i hagen.

Har raka flekkene i dag, for å få vekk det gule døde gresset. Tok også å vannet. Spennede å se om det virker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på hva man forer med også, noen hunder har surere tiss som lager mer flekker enn andre :) Dere som har hunder med powertiss, hva forer dere med? :teehe:

Brit blå lam og ris, tørrfôr (jeg er dyremisshandler :teehe: ), det eneste fôret jeg har funnet som hun faktisk fungerer 100% bra på ;)

Men, jeg tror ikke det har så mye med maten å gjøre, heller PH på urinen.

Chicka drikker ganske mye, hun ELSKER vann, så hun har også urin som ser ut som nesten vann dvs hun er godt hydrert.

Nå vet ikke jeg, men kanskje de som svir plenen med tisset sitt har mer gul farge på tisset sitt, hvis dere skjønner hva jeg mener? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit blå lam og ris, tørrfôr (jeg er dyremisshandler :teehe: ), det eneste fôret jeg har funnet som hun faktisk fungerer 100% bra på ;)

Men, jeg tror ikke det har så mye med maten å gjøre, heller PH på urinen.

Chicka drikker ganske mye, hun ELSKER vann, så hun har også urin som ser ut som nesten vann dvs hun er godt hydrert.

Nå vet ikke jeg, men kanskje de som svir plenen med tisset sitt har mer gul farge på tisset sitt, hvis dere skjønner hva jeg mener? :)

Foret har jo direkte innvirkning på ph i urin da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...