Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferhund i livsfare etter huggormbitt


Emilie
 Share

Recommended Posts

Hunden til min venninne er fortsatt i livsfare etter bitt av huggorm. Han ble bitt mens han var ute og gikk spor. Påfølgende feilbehandling av veterinær forbedret ikke akkurat situasjonen:

http://www.ba.no/nyheter/article7367935.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0&fb_action_ids=10201301187046284&fb_action_types=og.recommends

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...først og fremst "han er ikke BARE en familiehund" Er det ikke så farlig om familehunder dør da eller?

Og nr 2. Hadde bikkja mi blitt feilbehandlet hos veterinær så hadde jeg klikka i vinkel. Det bør taes videre og det bør få kosekvenser for veterinæren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist helg knakk en hund foten og eieren fikk beskjed fra veterinætvakt om å vente til Mandag O.o Eier endte opp med å kjøre til annen kommune 1,5 time unna! kan jo bare tenke på smertene til hunden...

I går kveld ble en hund akutt syk, eier ringte veterinærvakta i sin kommune og nabokommunen og ble avblåst og beskjed om å vente. Da alle tegn blinket mot livmorbetennelse så ringte eier en tredje kommune hvor hun fikk komme inn med en gang... Lukket livmorbetennelse var dommen og veterinæren kunne ikke skjønne hvorfor de ble avblåst andre plasser :/

Er ikke veterinærvakta pliktig å hjelpe?

dette er litt OT fra saken :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...først og fremst "han er ikke BARE en familiehund" Er det ikke så farlig om familehunder dør da eller?

Ja, det var nok akkurat det hun mente. At familiehunder dør ikke er så farlig.

Nå kjenner jeg denne ekvipasjen veldig godt og jeg vet hvor mange hundrevis av timer hun har lagt ned i å bygge opp og merittere denne hunden. Hvilke vanvittige summer som ligger bak deres resultater og hvordan hun holdt på å miste hunden i fjor. Det må da være lov til å si "han er ikke bare en familiehund" - han er også hennes beste venn og en arbeidsmaskin av dimensjoner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok akkurat det hun mente. At familiehunder dør ikke er så farlig.

Nå kjenner jeg denne ekvipasjen veldig godt og jeg vet hvor mange hundrevis av timer hun har lagt ned i å bygge opp og merittere denne hunden. Hvilke vanvittige summer som ligger bak deres resultater og hvordan hun holdt på å miste hunden i fjor. Det må da være lov til å si "han er ikke bare en familiehund" - han er også hennes beste venn og en arbeidsmaskin av dimensjoner.

Jeg skjønte bare ikke hvorfor hun måtte presisere det både i selve teksten og i kommentaren under saken. Jeg satt igjen med følelsen at hennes hund var mye viktigere enn de som "bare" er familiehunder. Men det er kanskje bare meg.

Uansett er jeg helt enig i hennes engasjenment for å bevare dyrelegevakten, det er en svært viktig sak som alle dyreeiere bør engasjere seg i!

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte bare ikke hvorfor hun måtte presisere det både i selve teksten og i kommentaren under saken. Jeg satt igjen med følelsen at hennes hund var mye viktigere enn de som "bare" er familiehunder. Men det er kanskje bare meg.

Uansett er jeg helt enig i hennes engasjenment for å bevare dyrelegevakten, det er en svært viktig sak som alle dyreeiere bør engasjere seg i!

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Dette er del vel journalistene sitt "valg", og ikke hundeeier. Uansett så skjønner jeg hva hun mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

em trenger sanne historier som i siste utgaven av fuglehunden. Der gikk det bra med hunden som hadde fått huggormbitt og feilbehandling. Den kom til NM samme året. Men må være en grusom tid å gå igjennom den som er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...