Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Jeg tar en phd med en haug E'er fra bacheloråret mitt. Ser på de som en del av min akademiske utvikling :D:P In the end er det utviklingen fra E til A og hvem du er i dag de ser på - at du har E i exphil er ikke forskjellen på liv og død med mindre du skal til elitistisk-******* harvard eller noe :lol: Jeg tar en phd på et universitet rangert over alle norske universitet og som nr 4 i norden - med E'er i lomma. Tror man legger for mye vekt på karakterer og for lite på det faktisk relevante arbeidet man gjør :) Så la iallefall ikke karakterene dra en ned, så lenge man liker å gjøre det man gjør blir man tidsnok ferdig med de hersens obligfagene :P

Så deilig å høre at det går fint :) Nå har jeg ikke fått noen karakterer enda, så jeg vet jo ikke hvordan det gikk. Men jeg har på følelsen av at jeg som er veldig glad i 5 ere og 6 ere fra videregående og siktet mot det, ikke kommer til å få det helt samme til nå på Høgskolen. Jeg er veldig usikker selv på hvor viktig karakterene er. Da er det greit å få høre at det ikke er verdens undergang om det ikke går helt min vei. Men ingen sorger på forskudd! :)

Jeg.. Vil ha... KARAKTER.

Jeg og! Jeg er så nysgjerrig!

Innsyn -> Vurderingsmelding. Står til høyre for eksamenssted og -dato. :)

Det står ingenting hos meg :( Bare dato for eksamen, antall timer den varer, og hvilket rom den er på. Kjipt! Jeg vil jo vite når karakteren sånn ca kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at det går fint :) Nå har jeg ikke fått noen karakterer enda, så jeg vet jo ikke hvordan det gikk. Men jeg har på følelsen av at jeg som er veldig glad i 5 ere og 6 ere fra videregående og siktet mot det, ikke kommer til å få det helt samme til nå på Høgskolen. Jeg er veldig usikker selv på hvor viktig karakterene er. Da er det greit å få høre at det ikke er verdens undergang om det ikke går helt min vei. Men ingen sorger på forskudd! :)

Jeg har ikke merket noe forskjell i vanskelighetsgrad (som i et plutselig hopp, slik mange snakker om) fra universitet/høgskole og videregående - fagene er selvsagt vanskeligere, men det har vært en jevn stigning hele veien syns jeg... Den største forskjellen er at man ikke kan smiske seg til karakterer her. :)

Jeg har gått opp i det fleste karakterer på universitetet, jeg var av dem som bestandig fikk bedre karakter på eksamen eller i fag der trynefaktor ikke spilte noen rolle. Arbeidsmengden min har ikke gått opp siden videregående. På matte kan man f.eks på universitet/høgskole ha rundt 10% feil, og fremdeles få A. På min videregående, så fikk man 5+ om man hadde en eneste feil på prøven. :P

Så jobber du slik du pleier og var blant dem som fikk karakter basert på kunnskap fremfor om lærer likte deg eller ei, så kan du gjør det vel så bra her altså. :) Men også viktig å ha i bakhodet at karakterer ikke er alt, slik Kanger sier :) En annen ting er at du på høgskole/universitet kun blir bedømt utifra et resultat (noen ganger fler), slik at det ikke nødvendigvis er slik at karakteren din gjenspeiler kunnskapsnivået ditt.

Jeg har to slike fag i år (mest sannsynlig), hvor jeg kommer til å få dårligere karakter til eksamen enn hva jeg faktisk kan. Det er surt, men ikke verdens undergang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensurfrist er jo normalt tre uker etter eksamensdato, så man kan jo vite ca når pga det. Står ikke sensurfrist i studweb hos meg heller.

Ja, det er det jeg har tenkt selv da de fleste sier det er 3 uker. Men hadde vært fint med en dato også. Bare gått 2 uker så langt siden første eksamen, så jeg får belage meg på å vente :P

Jeg har ikke merket noe forskjell i vanskelighetsgrad (som i et plutselig hopp, slik mange snakker om) fra universitet/høgskole og videregående - fagene er selvsagt vanskeligere, men det har vært en jevn stigning hele veien syns jeg... Den største forskjellen er at man ikke kan smiske seg til karakterer her. :)

Jeg har gått opp i det fleste karakterer på universitetet, jeg var av dem som bestandig fikk bedre karakter på eksamen eller i fag der trynefaktor ikke spilte noen rolle. Arbeidsmengden min har ikke gått opp siden videregående. På matte kan man f.eks på universitet/høgskole ha rundt 10% feil, og fremdeles få A. På min videregående, så fikk man 5+ om man hadde en eneste feil på prøven. :P

Så jobber du slik du pleier og var blant dem som fikk karakter basert på kunnskap fremfor om lærer likte deg eller ei, så kan du gjør det vel så bra her altså. :) Men også viktig å ha i bakhodet at karakterer ikke er alt, slik Kanger sier :) En annen ting er at du på høgskole/universitet kun blir bedømt utifra et resultat (noen ganger fler), slik at det ikke nødvendigvis er slik at karakteren din gjenspeiler kunnskapsnivået ditt.

Jeg har to slike fag i år (mest sannsynlig), hvor jeg kommer til å få dårligere karakter til eksamen enn hva jeg faktisk kan. Det er surt, men ikke verdens undergang.

Vi hadde ikke så mange fag vi kunne smiske oss til god karakter følte jeg. Men samtidig hadde vi helt andre fag enn det vi har nå, og ofte mange flere sjanser som du sier, til å vise hva man kunne, og dermed fikk man en god karakter. Jeg gikk medialinje på videregående, så jeg hadde det jo enklere der med tanke på mediafagene. Det var en lett 5'er eller 6'er om man likte faget og jobbet litt godt. Men jeg har jo gjort det relativt greit i alle andre fag også, uten om matte i 3 året på VGS hvor vi hadde en elendig lærer og jeg endte opp med 3. Men jeg føler jo matten dette året har gått veldig fint og eksamen gikk også veldig bra. Så vi får vente å se!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri øvd så mye til noe som helst som jeg har øvd til den eksamenen jeg skal ha i morgen. Likevel er jeg meganervøs, for jo mer jeg har lest, jo mer innser jeg at jeg burde kunne enda litt mer. Dessuten hjelper det ikke at strykprosenten tidligere år har vært veldig høy og at den antakeligvis blir det i år også (fordi det er vanskelig å finne tid til å lese i dette emnet hvis man ikke bortprioriterer livet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri øvd så mye til noe som helst som jeg har øvd til den eksamenen jeg skal ha i morgen. Likevel er jeg meganervøs, for jo mer jeg har lest, jo mer innser jeg at jeg burde kunne enda litt mer. Dessuten hjelper det ikke at strykprosenten tidligere år har vært veldig høy og at den antakeligvis blir det i år også (fordi det er vanskelig å finne tid til å lese i dette emnet hvis man ikke bortprioriterer livet).

Kan melde om at det gikk superbra på tre oppgaver, men den fjerde (kun fire, kan ikke velge bort en femte) ødela for meg. Jeg er så utrolig sur nå. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Fikk C på gruppeoppgaven min i samfunnsvitenskapelig metode (den hvor jeg spurte dere om å svare på en spørreundersøkelse)! :D Ekstra stas med tanke på at det var en gruppeoppgave, men begge to av de jeg var på gruppe med enten meldte seg av faget eller ble sykemeldt fra studier, så måtte jeg jobbe alene! Godt fornøyd med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1964823_10154957786085529_13580950545557

Jeg studerer ingeniør... men min første A ble allikevel i økonomi, haha! av 115 møtte var jeg en av 12 som fikk A!

Jeg er alltid en gjennomsnittlig student (ikke noe utpreget skolelys), ligger alltid på den høyeste aksen, denne gangen var den C, og jeg fikk A! Herregud for en dag!!! Feirer med smågodt!!!!

Ps, denne karakteren kom faktisk 5 dager før fristen, mon tro om læreren ville ha juleferie for det har aldri skjedd før :ahappy:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med både A'er og C'er og alt som er bestått! Flinkiser!

Jeg hadde som mål å få levert inn én innleveringsoppgave før jul. Det har jeg klart :D Ble ikke den jeg har begynt på, for jo mer jeg leser jo mer omfattende virker den og jo mer føler jeg at jeg mangler og og og *åndenød* så bladde om til innleveringsoppgave to, som gikk på et tema jeg kjenner endel til fra før, og var langt mindre omfattende. Gravde meg ned i boka, og vips hadde jeg lest og besvart oppgave i løpet av et par timer. :ahappy: Så får vi håpe på en anstendig karakter... Får tallkarakterer fra 1 til 6. Mitt mål er selvsagt 6'ere, men jeg tror kanskje ikke jeg er helt der. Så vi satser på en 4.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk C på gruppeoppgaven min i samfunnsvitenskapelig metode (den hvor jeg spurte dere om å svare på en spørreundersøkelse)! :D Ekstra stas med tanke på at det var en gruppeoppgave, men begge to av de jeg var på gruppe med enten meldte seg av faget eller ble sykemeldt fra studier, så måtte jeg jobbe alene! Godt fornøyd med det :D

kudos! samfunns******** er noe skjiiiiit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...