Gå til innhold
Hundesonen.no

"Ska inte finnas hundar där barn leker"


Marthe
 Share

Recommended Posts

Egentlig så syns jeg det er mest pinlig at det er nødvendig at det presiseres at hunder ikke skal leke der barn leker, og at man må innføre "bæsjefrie" soner. Det sier mest om hvor hensynsløse hundeeiere som gruppe er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er antakeligvis bare tabloidifisering av et latterlig forslag i en eller annen pdf-lefse.

Men som kommentar vil jeg si:

1) Angående avføring.
For det første driter katter dobbelt så mye i sandkasser, som hunder. Faktisk kan jeg aldri huske å ha møtt hundebæsj i noe annet enn lysløyper og langs asfaltert veg. I så henseende bør forbudet bli mot å ha utekatter i bysområder, for noe "poop-free zone" vil ikke fungere uansett hvor stort forbud man får mot hund. Jeg har lekt i sandkasser ganske mye med min lillebror, og jeg må ærlig si jeg enda synes det er artig å sitte å grave i sand (lenge leve barndommen) - jeg har ALDRI møtt på en eneste hundebæsj. Kattebæsj har jeg derimot flere , flere ganger møtt på.

2) Angående løsslipp og lek og evt aggressive hunder.

At andres idioti skal gå utover andre blir for dumt, i stedet kan man jo f.eks innføre forbud mot løsslipp og sette det opp på skilt. Hvis noen bryter det blir det 5000kr i bot. Enkelt, simpelt, og går ikke utover andre.

Hvorfor skal en snill og god labrador som sitter og ser på barn som leker mens mor triller vogn og junior sitter på huska ikke få være der? Kanskje junior og labrador løper litt med en leke, og er i sin egen boble uten å påvirke andre. I stedet skal det innføres kalde begrensninger til barndommens lykkeligste minner pga sneversynte sure folk som sitter i et kontor og hater det de ikke kjenner til. Blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Helt greit synes jeg, når hundeeiere ikke tar hensyn så får man sånne regler.

Her ser man jo stadig at folk lufter hundene sine i barnehagene på kveldstid. Det er jo til og med folk her på sonen som sier rett ut at de gjør det. For meg er det helt HÅRREISENDE. Sånt gjør man ikke - er man for lat til å trimme bikkja så får man vurdere å omplassere den - barnehager skal ikke brukes til lekeplass for hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til A så de seg til slutt nødt til å henge opp plakat hvor de ba hundeeiere pent om å ikke bruke barnehagen som luftegård.

Pinlig. Pinlig. Pinlig.

Jeg har jo sett det mye selv. Hvordan hundeeiere slipper hundene på kirkegårder ( kobler gjerne båndet av rett under forbudskiltet), og når jeg bodde ved en barnehage så jeg støtt og stadig hundeeiere som benket seg ned på barnas krakker i mens hundene flakset rundt i sandkasser.

Greit at katter gjør mye rart de også, men det fritar ikke hundeeiere fra å følge normal folkeskikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til A så de seg til slutt nødt til å henge opp plakat hvor de ba hundeeiere pent om å ikke bruke barnehagen som luftegård.

Pinlig. Pinlig. Pinlig.

Jeg har jo sett det mye selv. Hvordan hundeeiere slipper hundene på kirkegårder ( kobler gjerne båndet av rett under forbudskiltet), og når jeg bodde ved en barnehage så jeg støtt og stadig hundeeiere som benket seg ned på barnas krakker i mens hundene flakset rundt i sandkasser.

Greit at katter gjør mye rart de også, men det fritar ikke hundeeiere fra å følge normal folkeskikk.

...men det fritar katteeiere fra normal folkeskikk?

Katter vandrer akkurat like mye på kirkegårder, ukontrollert, tisser på graver, graver opp blomsterbeddene for å legge fra seg en fiskeluktende og gjerne bløt kattebæsj, de går akkurat like mye på lekeplasser helt uten kontroll - noen av dem aggressive og eier er ikke "et stykke unna" en gang. Eier til katta sitter og ser på tv og tenker ikke en cm over hvor katta er på "selv-lufting" midt i boligområdet (i tilfelle noen ikke tror på meg, søk opp Fagereng i Tromsø, der er det kirkegård vegg i vegg med boligfelt med skole, barnehage og lekeplasser enmasse - pluss lauskatter overalt).

At hunder "flakser rundt i sandkasser" har vel ikke så mye å si så lenge det ikke er barn der og de ikke gjør fra seg, sånn egentlig? Jeg og hunden min sitter ofte på lekeplassen ved en barneskole i Tromsø. Jeg knyter henne fast i huskestativet mens jeg sitter og ser på solnedgangen og hun sitter og ser på at jeg suser fram og tilbake. Kanskje ligger hun og makulerer ei grein. Grusomme greier? Hvis vi skal være så intolerant kan vi jo bare forby alt hundehold med en gang, jeg har jo en haug med hundehår på meg som ramler av i sanda uansett om bikkja er med meg eller ikke. Andre ganger går vi opp til et sted med en gapahuk, hunden sitter på benken ved siden av meg og vi "prater" om hva vi har gjort i det siste - typisk når midnattsola er oppe, nattestillheten ligger over byen men det gyldne lyset brytes av noen grønne bjørketrær og en bjørkefink som synger rundt oss. Det vises ikke at vi har vært der engang.

At man husker "den ene idioten man så som slapp hunden løs" betyr jo ikke at man skal sette lover og regler på alle. Eller er vi på nivået at alle mørkhudede som går inn i butikker de raner, og alle hunder som er i nærheten av sandkasser de tisser, driter og forpester før de går der i fra? Begge tilfeller er egentlig helt oppfunnet og i 99,9% av tilfellene er det overhodet ikke sant. Å være forhåndsdømmende kler overhodet ingen situasjoner, og her føler jeg vi er på lang vei i gang med å skape et ikke-eksisterende problem ut i fra folks fordommer, redsler og mistro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor det er så ille at en hund leker på en lekeplass så lenge den ikke gjør fra seg og det ikke er noen andre der?

Jeg har selv lekt med hundene mine på en kuntgressfotballbane om vinteren.

Jeg skjønner ikke hvorfor Norge skal være så hundefientlig. I andre land får bikkjene være med på cafeer og resturanter i Norge er det krise om bikkja nærmer seg en skolegård.

At man tar hensyn til de rundt seg og at hunden ikke gjør fra seg er jo en selvfølge

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til A så de seg til slutt nødt til å henge opp plakat hvor de ba hundeeiere pent om å ikke bruke barnehagen som luftegård.

Pinlig. Pinlig. Pinlig.

Det har de gjort på barnehagene her omkring også. Det er bare flaut at det skal være nødvendig å fortelle folk at barnehager ikke er luftegårder for hunder.

Greit at katter gjør mye rart de også, men det fritar ikke hundeeiere fra å følge normal folkeskikk.

Jeg skjønner ikke greia med at katteeiere og hundeeiere skal settes opp mot hverandre i alle sånne diskusjoner. Javel, så driter katter overalt, burde hunder også få lov til det da? Eller blir det bare dobbelt så ekkelt at det skal være både katte- og hundedrit overalt? Kanskje kjæledyrhold burde forbys i det store og hele annet enn midt på landet der de eneste som trår i sånt er de som eier dyra sjøl?

EDIT:

Jeg skjønner ikke hvorfor Norge skal være så hundefientlig. I andre land får bikkjene være med på cafeer og resturanter i Norge er det krise om bikkja nærmer seg en skolegård.

Nå var vel denne reportasjen fra Sverige, så Norge er neppe det eneste hundefiendtlige landet i så fall. Og hvorfor skal bikkja få være med på cafeer og restauranter? :icon_confused:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor det er så ille at en hund leker på en lekeplass så lenge den ikke gjør fra seg og det ikke er noen andre der?

Jeg har selv lekt med hundene mine på en kuntgressfotballbane om vinteren.

Jeg skjønner ikke hvorfor Norge skal være så hundefientlig. I andre land får bikkjene være med på cafeer og resturanter i Norge er det krise om bikkja nærmer seg en skolegård.

At man tar hensyn til de rundt seg og at hunden ikke gjør fra seg er jo en selvfølge

Problemet er at fåtallet er flinke til å ta hensyn, mens flertallet gir f***. Så når vi gjør det, så signaliserer vi til de andre at det er ok (alt som er inngjerdet er fy for min del). I de tre bhg jeg går forbi når jeg er i parken, så har alle hengelås på seg ... Det er nok neppe fordi noen har vært der å lekt med hundene sine og luftet de pent først ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor Norge skal være så hundefientlig. I andre land får bikkjene være med på cafeer og resturanter i Norge er det krise om bikkja nærmer seg en skolegård.

Dette lurer jeg også på.

Litt OT, men var det ikke @Marjan som hadde vært i Berlin hvor hunder gikk løs på gaten osv? Ingen aggressive hunder om jeg ikke husker feil. Jeg tror ting hadde vært bedre om folk hadde vært litt mer vennlige til hunder. Jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg trekker langt til skogs med mine hunder hvor jeg verken møter hunder eller folk nettopp pga denne fiendtligheten. Det er jeg sikkert ikke den eneste som gjør, og da er det kanskje ikke rart at så mange hunder har så mange problemer med folk og hunder som de har.

Til topic så er det utrolig kjipt at folk har vært så uansvarlige at de noen føler de må ta dette steget. Jeg skal innrømme at jeg har gått innom både kirkegårder, barnehager, lekeplasser og skoler mens jeg er på tur med mine hunder, men de er som oftest alltid luftet før vi nærmer oss slike områder, gjør de fra seg plukker jeg alltid opp, og jeg tar hensyn. Hundene min løper ikke rundt på gravene eks. Men jeg har ikke brukt disse områdene som luftegårder. Det har tilfeldigvis vært på en fin turrunde jeg liker å gå f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Castella, jeg. Selvsagt skal man som hundeeier ta hensyn, men synes det begynner å bli litt vel hysterisk. Da jeg var liten så var det en hund i nabogaten hundre meter fra der jeg bodde. En koselig og tålmodig golden. Den gikk alltid løs og vandret rundt i gatene. Ikke en av foreldrene hylte om "løse hunder uten kontroll", ikke en av barna var redde - det var slik det var.

Da jeg var enda mindre så ville naboens golden hilse på meg - han løp meg rett overende og jeg ramlet i bakken. Jeg hylte og var livredd fordi hunden var enorm når jeg var så liten, og jeg hadde ikke sjanse til å komme meg unna. Min mor og hundens eier kom til og hjap meg - mens de lo og behandlet episoden som den bagatellen det var. Ikke èn gang var det hyling om uoppdragne bikkjer, løse hunder uten kontroll, stakkars lille jenta som ble traumatisert osv.

Tror vi tok ting litt mer på strak arm før, og var mer vant til å omgås dyr. I dag er det så kunstig og hysterisk, føler jeg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at folk ikke vil ha hunder inn i barnehager. Det er ikke koselig og begynne barnehage dagen med å plukke opp andres hunders bæsj. Joda katter kan også gå inn der og drite og pisse, men de er desverre ikke styrt av mennesker slik som hunder er. Syns det er litt barnslig også å si at "jammen kattene gjør det så da kan jeg også". Det er ikke vanskelig å gå rundt liksom. Det har veldig lite med hundefientlighet å gjøre, men at hundeiere i dette landet er fryktelig dårlig på å plukke opp bæsj.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men var det ikke @Marjan som hadde vært i Berlin hvor hunder gikk løs på gaten osv? Ingen aggressive hunder om jeg ikke husker feil. Jeg tror ting hadde vært bedre om folk hadde vært litt mer vennlige til hunder. Jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg trekker langt til skogs med mine hunder hvor jeg verken møter hunder eller folk nettopp pga denne fiendtligheten. Det er jeg sikkert ikke den eneste som gjør, og da er det kanskje ikke rart at så mange hunder har så mange problemer med folk og hunder som de har.

Jeg opplevde hunde-Berlin svært positivt, ja. Jeg fikk vite at det var båndtvang i byen, men de fleste ga fullstendig blaffen, spesielt i området hvor jeg bodde (Kreuzberg), hvor det er litt "friere" på flere områder, hehe (mange studenter i området, mye barer og kafeer). Løse hunder overalt, så ingen aggressivitet mellom hunder, hørte et bjeff eller to langt unna av og til, men så aldri noe utagering. Snille hunder (mye blandingshunder) som fulgte eieren sin, som nærmer kunne trafikkreglene (ventet på rødt lys ved fotoverganger). Jeg så også folk med unge hunder som trente aktivt med hundene sin på å gå pent (løs), sitt og vent når man skal krysse en vei, osv. Jeg så en whippet som løp pent etter eieren sin, som syklet gjennom gatene, blant annet.

Jeg tror friere hundehold gir bedre hundehold. Båndtvang har sine negative konsekvenser, kanskje spesielt i byer med mye folk og hunder, hvor det kreves mer sosialisering/miljøtrening for at hundene skal bli fine, trygge hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært en saftig bot til straff for de toskene som lufter hunden sin (ja, lufter den som i at "her kan du pisse og drite") i barnehager. Unger leker der inne! Noe så avskyelig som å la hunden gjøre fra seg på en sånn plass...!

Eneste grunnen til at de folka lufter hundene sine i barnehager, er at barnehagene alltid er godt gjerdet inn med port. Folk som ikke kan slippe hunden sin løs ellers (pga ulydighet), går da til den inngjerdete barnehagen og slipper hunden der så den kan herje rundt og gjøre som den lyster løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn forøvrig er jeg helt enig i at hunder ikke har noe i hverken barnehager, skoleplasser, idrettsanlegg, eller kirkegårder å gjøre. Men utover det, skulle gjerne hatt litt mer positive holdninger til hunder her i landet... men dess flere hunder dess flere problemer og mer negative holdninger, og der mange hunder i "omløp".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at folk ikke vil ha hunder inn i barnehager. Det er ikke koselig og begynne barnehage dagen med å plukke opp andres hunders bæsj. Joda katter kan også gå inn der og drite og pisse, men de er desverre ikke styrt av mennesker slik som hunder er. Syns det er litt barnslig også å si at "jammen kattene gjør det så da kan jeg også". Det er ikke vanskelig å gå rundt liksom. Det har veldig lite med hundefientlighet å gjøre, men at hundeiere i dette landet er fryktelig dårlig på å plukke opp bæsj.

Holy moly, noen ganger lurer jeg på om vi mennesker lever i to fullstendig forskjellige verdener. Hvordan kan man seriøst oppfatte noe så forskjellig?

Ingen vil ha hunder inn i barnehager for latmannslufting og dumping av avføring. Så langt og til dit er vi enige. Det er noen idioter som gjør dette, akkurat som at det er noen som drikker alkohol og kjører bil, noen som driter i båndtvangen, noen som røyker hasj og noen som ikke bruker blinklys overhodet i trafikken. Det betyr ikke at alle gjør disse tingene hele tiden, året rundt, og at vi trenger å dra absolutt alle under en kam...

Men …. what the… "katter er ikke styrt av mennesker slik hunder er"? OK….? Er katter bare villkatter mener du? Er det egentlig ville dyr som ingen har ansvar for? Det er jo ikke rart at det flyter over av lauskatter med katteaids i storbyområder, når holdningene til katter alvorlig og seriøst ment er slik. Katter innebærer nøyaktig like mye ansvar og oppførsel av mennesker som hunder, men av en eller annen absurd og uforståelig årsak er katter unntatt alle regler i samfunnet. Og katteeiere er aldri skyldig noe, aldri ansvarlig for noe. Skraper lauskatta mi opp bilen din? Åja, da får du bare kjøpe deg sitron, get-off sprayer til hundrevis av kroner eller bygge en garasje ingen kommer seg inn i. Graver lauskatta mi opp hagen din? Åja, du får prøve ut diverse midler for å se om de skremmer bort katta mi, du skjønner mitt ansvar stopper i det jeg slipper den ut døra og sier "run free!".

Tenk om det var sånn med barn? "åja skrapte ungen min opp bilen din? jaja, du får sette opp noen gjerder" Eller hunder? "åja gravde hunden min opp hagen din? jaja, du får sette opp noen gjerder". Slik ansvarsfraskrivelse er direkte kvalmende, og jeg klarer bare ikke å en gang begripe 5% av tankegangen av at katter er unntatt alt. De er KJÆLEDYR, og som husdyrEIER har man et ANSVAR for at kjæledyret ditt ikke er til sjenanse eller bry for andre. Uansett om det er hest, hund, katt, kanin eller gullfisk.

Skal man først begynne å utestenge individer fra samfunnet basert på mistro og frykt, så får man piskade utøve likhet for alle… INKLUSIVE katter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy moly, noen ganger lurer jeg på om vi mennesker lever i to fullstendig forskjellige verdener. Hvordan kan man seriøst oppfatte noe så forskjellig?

Ingen vil ha hunder inn i barnehager for latmannslufting og dumping av avføring. Så langt og til dit er vi enige. Det er noen idioter som gjør dette, akkurat som at det er noen som drikker alkohol og kjører bil, noen som driter i båndtvangen, noen som røyker hasj og noen som ikke bruker blinklys overhodet i trafikken. Det betyr ikke at alle gjør disse tingene hele tiden, året rundt, og at vi trenger å dra absolutt alle under en kam...

Men …. what the… "katter er ikke styrt av mennesker slik hunder er"? OK….? Er katter bare villkatter mener du? Er det egentlig ville dyr som ingen har ansvar for? Det er jo ikke rart at det flyter over av lauskatter med katteaids i storbyområder, når holdningene til katter alvorlig og seriøst ment er slik. Katter innebærer nøyaktig like mye ansvar og oppførsel av mennesker som hunder, men av en eller annen absurd og uforståelig årsak er katter unntatt alle regler i samfunnet. Og katteeiere er aldri skyldig noe, aldri ansvarlig for noe. Skraper lauskatta mi opp bilen din? Åja, da får du bare kjøpe deg sitron, get-off sprayer til hundrevis av kroner eller bygge en garasje ingen kommer seg inn i. Graver lauskatta mi opp hagen din? Åja, du får prøve ut diverse midler for å se om de skremmer bort katta mi, du skjønner mitt ansvar stopper i det jeg slipper den ut døra og sier "run free!".

Tenk om det var sånn med barn? "åja skrapte ungen min opp bilen din? jaja, du får sette opp noen gjerder" Eller hunder? "åja gravde hunden min opp hagen din? jaja, du får sette opp noen gjerder". Slik ansvarsfraskrivelse er direkte kvalmende, og jeg klarer bare ikke å en gang begripe 5% av tankegangen av at katter er unntatt alt. De er KJÆLEDYR, og som husdyrEIER har man et ANSVAR for at kjæledyret ditt ikke er til sjenanse eller bry for andre. Uansett om det er hest, hund, katt, kanin eller gullfisk.

Skal man først begynne å utestenge individer fra samfunnet basert på mistro og frykt, så får man piskade utøve likhet for alle… INKLUSIVE katter...

Ro ned tre hakk a..

Jeg liker ikke katter jeg. Superallergisk, og de tisser ned hagen min. Men jeg ser fortsatt forskjellen. Hunder styrer VI, loven sier så. Katter styrer seg stort sett selv, de må ikke holdes inne eller i bånd. Derfor faller argumentet bort (altså at vi kan slippe hunder der fordi katter kan gå der). Så jeg vet ikke hvem som leser med feil briller jeg :) For å ikke bli missforstått. Jeg syns ikke det er ok at kattene får gjøre som de vil. Men jeg forstår at det er vanskelig å hode de under oppsyn til en hver tid og alikevel gi de ett godt liv.

Drar heller ikke alle under en kam, men det er ikke noe hemmelighet at VELDIG MANGE hundeeire i dette landet ikke plukker opp etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Såvidt jeg vet kan jeg ikke si til de som eier katta borti her at de skal holde den ute av min hage fordi vel de har null kontroll og de styrer ingenting. Så Katta dems graver fortsatt dritt ned I min hage og er fortsatt en pain in the Ass. Men jeg er den slemme fordi min hund sa voff til den en dag :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså. Jeg vil ikke at datteren min skal få hundedritt på seg når hun leker i barnehagen og på lekeplasser. Selvfølgelig.
Men vi har hund og vi har barn. Det er helt fantastisk å kunne være sammen som familie og kombinere tur med hundene og lek for henne. Vi pleier ofte å gå en tur som ender ved en lekeplass feks. (Ikke inngjerdet.) Da sitter hundene pent bundet et stykke unna, slik at barna som leker er helt uforstyrret av dem, og vi har full kontroll på dem. (En av oss er med Johanne og en er med hundene.)

Også bekymrer det meg at det blir mer og mer forbud i hundeholdet. Kunne heller vært mer konkrete regler mot de som faktisk gjør noe galt, og ikke regler som rammer alle / uskyldige. Tenker veldig generelt her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånne forbud kommer pga holdninger man ser i denne tråden.

Man kan liksom ikke ha vært hundeeier mer enn i et kvarter hvis man oppriktig mener at en "ferdig luftet hund" ikke kan komme til å pisse oppetter lekestativ og i sandkasser, så slik argumentasjon er bare merkelig .

Det er heller ikke et argument at verden var friere for hunder før. Det var færre hunder før. Mye færre. Nå har enhver idiot hund.

Det er heller ikke et argument at ikke ALLE gjør det - mange gjør det.

Sjokkerende mange. Det er ikke alle som sniker på trikken heller, men mange nok til at man forstår at man trenger kontroller, sant?

Og katter er så tåpelig argument at jeg virkelig ikke gidder. Den dagen et relativt stort antall katteiere bærer pusen sin inn i en barnehage så den skal få snuse litt fritt rundt kan jeg forstå argumentasjonen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og katter er så tåpelig argument at jeg virkelig ikke gidder. Den dagen et relativt stort antall katteiere bærer pusen sin inn i en barnehage så den skal få snuse litt fritt rundt kan jeg forstå argumentasjonen.

Du blir jo rimelig tåpelig selv når artikkelen omhandler alle plasser der barn leker. At noen har hengt seg opp i latmannslufting i inngjerdede barnehager får stå for deres egne, "tåpelige" for å bruke Muddy terms, sneversinnethet. I Sverige er det snakk om ALLE områder hvor barn leker. Sjekk overskrifta på tråden. "SKAL IKKE FINNES HUNDER DER BARN LEKER". Sist jeg sjekka kan barn leke på flere plasser enn såkalt inngjerdede barnehager (hvor det forøvrig florerer av katter, jeg har prøvd sandkassene der og… Ingen hundebæsj, mye kattedritt) - og det er helst på steder som lekeløkka i nabolaget at man finner flest lekende barn en lørdags formiddag. Og katter, døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...