Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyggefast leke som flyter


Recommended Posts

Det er på tide å gå til innkjøp av noen nye leker, og tar gjerne imot tips :)

Først og fremst er jeg på utkikk etter en leke som tåler masse tygging, flyter og lager lyd! Helst en det er litt størrelse på, da jeg er fryktelig flink til å rote bort små ting.

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong :) De har flere forskjellige vannleker, og ihvertfall noen av de er tyggesikre og med lyd :)

Har sett litt på Kong Wubba, fant med lyd :) Men det står jo ingen steder (i alle fall ikke på den siden jeg er på) om de flyter eller ikke. Og det er litt viktig, for Yang har nylig funnet ut at det morsomste i verden er å løpe ut i elva med leker i munnen :P

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquakong (?). Ikke noe lyd, men flyter og har et tau så du kan kaste den langt! Sikker vinner om du ikke har en hund som spiser opp tauet :)

Alt av tau og stoff på leker skal dø :/

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av tau og stoff på leker skal dø :/

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Det gjør jo ingenting, da har du tauet så lenge det berger og har den uten tau etter det er spist opp eller så bytter du bare tau selv ved behov.:)

Har sett litt på Kong Wubba, fant med lyd :) Men det står jo ingen steder (i alle fall ikke på den siden jeg er på) om de flyter eller ikke. Og det er litt viktig, for Yang har nylig funnet ut at det morsomste i verden er å løpe ut i elva med leker i munnen :P

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Jeg regner med de gjør det. Ellers har du jo Squeez serien, de flyter og har pip, airdog (men litt usikker på hvor solide de er), kong aqua (uten pip, men flyter og er solid).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den aquakongen (den oransje med tau) flyter så dårlig i vannet? Den henger liksom med bunnen opp i overflaten og tauet rett ned. Hunden har vanskelig for å se den i vannet, og enda vanskeligere for å gripe tak i den.. Ser for meg wubbaene er bedre, vil tro de flyter skikkelig oppå vannet i og med at de er fylt med luft? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av pipeleker 'drukner' i vann, inkludert alle pipelekene fra Kong. De må jo trekke inn og slippe ut luft en plass for å lage lyd, ergo kommer det vann inn :)

Vi har frisbee som både flyter og er slitesterk, eller så bruker vi den flytende Wubbaen (tusen takk til AnetteH for den, helt konge!!).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av pipeleker 'drukner' i vann, inkludert alle pipelekene fra Kong. De må jo trekke inn og slippe ut luft en plass for å lage lyd, ergo kommer det vann inn :)

Vi har frisbee som både flyter og er slitesterk, eller så bruker vi den flytende Wubbaen (tusen takk til AnetteH for den, helt konge!).

Ja du sier noe der :o

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ville gått for en flyteleke til bading som hunden ikke har tilgang til ellers, og heller noe veldig solid noe til lek og "fri tilgang". Kong extreme kanskje? :)

Av de flytelekene vi har prøvd, er jeg foreløpig mest fornøyd med

Kong aqua - sank plutselig en dag, men hadde lang holdbarhet.

Swing ‘n Fling DuraFoam Fetch Ball - får lett tannmerker, men har vart lenge her.

Rogz lighthouse - Lykkepillen klarte å knerte den den mens jeg dusjet, så bør ikke gies til en "tygger" uten tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...