Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ligger ansvaret her?


trulte85
 Share

Recommended Posts

Hadde historien vært helt annerledes, f eks at venninnen din hadde reddet hunden din fra å bli spist av en tilfeldig hund ute på gaten, og da ble hun skadet. Vel, da hadde jeg nok betalt på legeregninger, SPA, vin og hva godt jeg kunne komme på å gjøre for å skjemme henne bort litt. Den historien du forteller? Ikke så mye som et kronestykke utover prisen for avtalt pass. Eller kanskje ikke. Tjenesten sto ikke akkurat til avtalen, gjorde den vel? Hun klarte jo ikke å passe hunden selv med tydelige instrukser :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en hund kunne bli avlivet for at noen tar skade når de prøver å skille to hunder som sloss? Det hørtes litt søkt ut, synes jeg, og tviler på at venninna hadde kommet så langt med den. Jeg ville betalt de 2000, og ikke noe mer. Jeg synes egentlig at hun burde ta seg mindre betalt enn det dere avtalte, siden hun ikke passet godt nok på.

Jeg hadde blitt sint hvis min venninne skulle passe hunden min, og så skjermet hun den ikke fra en hund som hun var klar over at var aggresiv. Hvis hun i tillegg fikk skade på grunn av et uhell (som hun selv kunne forhindret) og begynte å snakke om avlivning, så hadde jeg droppet henne som venninne på flekken. Hvem gjør noe sånt da?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å tilby så mye for pass, men hvordan hun kan akseptere det er noe helt annet. I hennes sko ville jeg sagt det var uaktuelt, og hvis venninnen min (eller en bekjent for den saks skyld) hadde insistert, ville jeg bedt dem finne noen andre som kunne passe. Skjønner ikke at hun med god samvittighet kunne si ja. Og deretter gå helt mot ønskene dine, skape denne situasjonen, påstå at det er ditt ansvar, be om mer penger, og på toppen av det hele begynne med utpressing ved å "true" med anmeldelse? Altså, jeg er helt sikker på at hun kan være en super venninne, men her er det ikke akkurat de kvalitetene hun viser.

Jeg skjønner godt at du på en måte har lyst å i etter og betale mer for å blidgjøre henne, men jeg håper du ikke gjør det. Dette er ikke ditt ansvar. Hun bærer ansvaret og skapte situasjonen selv, etter at hun visste hvordan de hundene var rundt hverandre, og etter ha gått direkte mot dine ønsker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Du er jo veldig raus med betalingen, må jeg si...Og at hun får seg til å ta imot så mye penger for 3 dager for å passe hunden til ei venninne er jo underlig, spør du meg.

Nå var det jo din venninne sitt valg å håndtere situasjonen på denne måten, og at du skal betale for at hun ikke bruker hodet, er spesielt.

Når hun velger å benytte private legetjenester fremfor offentlige, så må hun betale det selv.

Dette var jo ikke din skyld på noen måte, hadde hun holdt hundene adskilt, hadde ikke dette skjedd.

Jeg skjønner at du synes situasjonen er vanskelig og ubehagelig, men dette virker å ha sklidd helt ut, og hun virker jo utrolig urimelig.

Du kan jo vurdere om du fortsatt vil kalle henne venninne i fremtiden, og la noen andre passe hunden din neste gang.

Skal man passe andre mennesker sin hund, så må man også forholde seg til intruksjonene man får fra eieren. Gjør man ikke det, og man ender opp på legevakta, da får ma ta ansvaret selv.

Stå på ditt, du er ikke skyld i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...