Gå til innhold
Hundesonen.no

Khal Drogo & Legendary Leela


Wachita
 Share

Recommended Posts

Han er ca 22kg og 62 cm høy :) hvis vi har klart å måle riktig! Han må legge på seg et par kilo til, for han er litt tynn. Så tenker han blir veldig fin når han runder 24-25 :) han er en liten gutt syns jeg :P

Det er vel ikke så ille det da? Men et par kg ekstra er sikkert helt greit :) Sliter med det samme med Nyx... Hun kunne gjerne gått opp en kg eller to. Kjøpte med meg en stor sekk med jaktforet til Eukanuba på EDS, så vi håper at det hjelper her!

Er din også småspist, eller har han bare høy forbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det endelig min tur og, til å lage en tråd her!   Khal Drogo er en tervueren hanne født 27 mars 2014 hos Kennel Nadjarah! Han er etter IT CH Valkohampaan Batticuore og Nadjarah's Dora.   Vi har

Kom nye bilder av valpene som er tatt i dag! Leela og Lobo, eneste hann i kullet!

Lille bolle er endelig hjemme Han er så fantastisk søt og herlig å ha her! Han har tatt alt på strak arm, til og med kattene! De bryr han seg ikke om i det hele tatt, selvom han blir nesten fotfulgt

Posted Images

Det er vel ikke så ille det da? Men et par kg ekstra er sikkert helt greit :) Sliter med det samme med Nyx... Hun kunne gjerne gått opp en kg eller to. Kjøpte med meg en stor sekk med jaktforet til Eukanuba på EDS, så vi håper at det hjelper her!

Er din også småspist, eller har han bare høy forbrenning?

Det er ikke mett det der!

Vi har brukt jaktfóret til eukanuba i ca 3-4 mnd'er nå, ingen forandring, bortsett fra at han ble litt dårlig i magen. Han tar ikke opp maten godt nok, alt for mye kommer ut igjen. Så siden vi nå får valp, så prøver vi oss på valpefor en stund fremover for å se. Han kan spise ganske mye, så vil tro han har høy forbrenning.

Men han er alt for tynn, sånn hvis man kjenner på han. Så håper dette fikser det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mett det der!

Vi har brukt jaktfóret til eukanuba i ca 3-4 mnd'er nå, ingen forandring, bortsett fra at han ble litt dårlig i magen. Han tar ikke opp maten godt nok, alt for mye kommer ut igjen. Så siden vi nå får valp, så prøver vi oss på valpefor en stund fremover for å se. Han kan spise ganske mye, så vil tro han har høy forbrenning.

Men han er alt for tynn, sånn hvis man kjenner på han. Så håper dette fikser det :P

Det er bra han spiser i hvert fall! Det er en god start. :)

Med noen tar det bare utrolig lang tid før man finner det optimale fôret. Hadde samme problemet med Luna. Hun ble tjukk da :P Men der var det også løs og mye avføring... Man må rett og slett bare prøve seg frem og teste masse forskjellig.

Nyx går på valpefor nå, og det hjelper ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med at Frost gikk ned i vekt da jeg passet en del tisper og de bestemte seg for å løpe alle sammen :(

Og en venninne av meg slet med å få sin terv opp i vekt

Vi begge prøvde Appetitt Extreme og det funket som bare det.

Venninna mi bruker bare det nå. Hun prøvde samme for som dere og da gikk han ned.

Så hun byttet tilbake igjen og han gikk opp

Selv bruker jeg vom og appetitt Extreme på Frost.

Han har gått opp fra 21,6-25 kg på 1,5-2 mnder.

Just throwing it out there ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra han spiser i hvert fall! Det er en god start. :)

Med noen tar det bare utrolig lang tid før man finner det optimale fôret. Hadde samme problemet med Luna. Hun ble tjukk da :P Men der var det også løs og mye avføring... Man må rett og slett bare prøve seg frem og teste masse forskjellig.

Nyx går på valpefor nå, og det hjelper ikke :P

Matlysten er der hvertfall! :) selvskreven tigger, helst hos sin far, for der får han alt han ønsker :P

Håper jaktfóret hjelper på Nyx da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn det skal være jo! :D

Hihi, Jaa :D han er en storsjarmør, så alle syns jo at han er så fryktelig søt der han sitter bak disken. Evt hopper opp med frembeina på disken :P han vet hva han skal for å få det som han vil xD

Han syns ikke hjernetrim er noe kult da. Så etter 5 min trening og prøving av luktmarkering ca 4-5 ganger så begynner han å hente lekene sine, eller tygge på andre ting og mister fokus helt og bare er skikkelig overlegen :P så da har jeg pensjonert han fra trening med meg hvertfall. Han og min mann har et rart men sterkt bånd, så det får være de to som trener sammen. De forstår hverandre på et helt annet nivå enn det jeg gjør! Khal er dum og deilig, og liker helst å sove eller å få kos. Det kan jeg gi masse av, så slipper vi trenings frustrasjon oss to.

Jeg kan heller trene med lillesøster! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som hadde slitt med det fra han var liten? Men det er vel ikke så farlig så lenge han er dum, deilig og bedagelig? :) Hadde du hatt en skikkelig ugangskråke så hadde det nok vært litt verre :P

Blir bra med lillesøster! Gleder med skikkelig til å se hvordan hun blir! :D

Ja, det stemmer :) Han har vært sånn fra dag 1 egentlig :P Stille og rolig fyr, krever ingenting og generelt meget fornøyd bare han får oppmerksomhet :P Om morningen må jeg ofte dra han med på tur. Og står jeg opp tidlig og mannen sent, kan du banne på at han sover til mannen står opp, for han gidder ikke å stå opp før det er nødvending. Når vi dro på utstilling, var han fryktelig fornærma når vi måtte opp klokken 6, da var han veldig morgengretten. Han går ofte å legger seg når vi prøver å ta han med på morgentur om han syns det er for tidlig :teehe:

Ja, jeg gleder meg fryktelig til hun kommer! Endelig kan jeg få min hund, siden mannen stjal han som skulle vært min xD

Det blir veldig spennende å se hvordan hun utvikler seg. Faren er helt fantastisk flott, bestefaren har jeg siklet på siden første gang jeg møtte han, og ser hun har samme oldefar som khal har, og jeg vet han gir terver som likner Khal i utseende, inkl tisper. Så jeg håper hun utvikler seg slik.

Om du sjekker ut hun her http://www.working-dog.eu/dogs-details/2846733/Isengards-Drum, så har hun samme oldefar som mine.

Khal er veldig lik henne, hun er bare litt mørkere. Men hun var samme lyse farge som Khal er nå, når de var samme alder. Jeg syns det er en veldig flott tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marko gikk godt opp i vekt da vi gikk over til å fore på voh. Han fikk nesten 1 kg et par uker, og nå ligger han vel på 700g-ish. Vi måler ikke opp, bare tar en dæsj... Han er omtrent like høy og beier 25 kg, det er veldig fin vekt!

Ellers synes jeg pro plan performance er fint for :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marko gikk godt opp i vekt da vi gikk over til å fore på voh. Han fikk nesten 1 kg et par uker, og nå ligger han vel på 700g-ish. Vi måler ikke opp, bare tar en dæsj... Han er omtrent like høy og beier 25 kg, det er veldig fin vekt!

Ellers synes jeg pro plan performance er fint for :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Vi fórte på vogh vi og, men vi har ikke noe fryseplass til å fóre så mye vi trengte å gå opp desverre. Så fort vi får større fryser vil jeg gå tilbake på det! Vi har bare plass til 5kg om gangen, og da i 500gr pølser. Så ble fryktelig dyrt å fóre på det med liten plass "/

Jeg håper å få han opp i 25kg jeg og, jeg tror det er der han skal ligge! Så håper vi får det til med tørrfór!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fórte på vogh vi og, men vi har ikke noe fryseplass til å fóre så mye vi trengte å gå opp desverre. Så fort vi får større fryser vil jeg gå tilbake på det! Vi har bare plass til 5kg om gangen, og da i 500gr pølser. Så ble fryktelig dyrt å fóre på det med liten plass "/

 

Jeg håper å få han opp i 25kg jeg og, jeg tror det er der han skal ligge! Så håper vi får det til med tørrfór!

Ah, skjønner, da blir det jo fort verre. Greiest å kjøpe 20 kg i slengen... vi har en egen fryser til bikkjemat, kjøpte fryseren brukt til 500 kr på finn.no. Anbefales hvis dere har plass! :)

Og så må dere si ifra om dere tilfeldigvis er i Trondheim en dag - har fryktelig lyst til å hilse på Khal :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner, da blir det jo fort verre. Greiest å kjøpe 20 kg i slengen... vi har en egen fryser til bikkjemat, kjøpte fryseren brukt til 500 kr på finn.no. Anbefales hvis dere har plass! :)

Og så må dere si ifra om dere tilfeldigvis er i Trondheim en dag - har fryktelig lyst til å hilse på Khal :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jeg håper vi kan få ordnet en fryser hvis vi bygger om kjøkkenet! Innen da har vi jo to hunder i tillegg, så greit å ha nok plass da :P

Det skal vi gjøre! ^^ Må gjerne gi en lyd om dere er i Bergen en tur og altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Leela er blitt 6 uker gammel! Så nå er det bare 2 uker igjen :wub: Vi gleder oss fryktelig nå! :D 12095063_10153654586830941_1950334481482

 

Ellers har mannen lagd et agility hinder, pluss slalom og begynt å trene litt med khal bak blokken her. De trives så veldig godt med hverandre og treninger dem imellom! Så etterhvert nå blir det nok noen agility kurs på dem, samt egentrening på egen agility bane! :) Men de har veldig fremgang! Khal syns det er kjempe morsomt, og du ser at han jobber og tenker, hvertfall når han går slalom! 
Nå går han en 6 pinners slalom på egenhånd om han får kommando på den ca 90% av tiden! Stor fremgang :) 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
12 timer siden, Belgerdama skrev:
Fine :wub:

hvor mye veier hun nå? Og hvor høy er hun? Syntes hun ser så stor ut på filmen. Hihi 

 

Høyde er jeg litt usikker på! Men hun nermer seg 9kg nå :) hun har vokst jevnt hele tiden syns jeg. Men jeg og føler hun er veldig stor i forhold til hvordan Khal var på samme alder.

Her ser du ca hvor høy hun er i forhold til meg. Jeg er 165. Bare overse mangelen på noe på beina, treningstights var vist veldig greit den dagen xD

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jma skrev:

Skjønn valp med fint navn! Første hunden min het Leela :ahappy: 

Kult! Jeg trodde ikke det var et så vanlig navn jeg? Vi har det fra Futurama og Doctor Who! :) bestemte oss ganske fort for navn så fort vi fikk vite at hun var født! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...