SFX Skrevet 10. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2014 Gratulerer! Er det noen forskjell på kjønn i forhold til hva valpekjøpere vil ha? På noen raser er jo ofte et kjønn foretrukket framfor et annet. Og som Jeanette synes jeg også det er en interessant valpekasseløsning. Har ikke sett det på såpass relativt stor rase før, men godt for alle som kan tenke utenfor (valpe)boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 10. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2014 Gratulerer! Er det noen forskjell på kjønn i forhold til hva valpekjøpere vil ha? På noen raser er jo ofte et kjønn foretrukket framfor et annet. Og som Jeanette synes jeg også det er en interessant valpekasseløsning. Har ikke sett det på såpass relativt stor rase før, men godt for alle som kan tenke utenfor (valpe)boksen. Ikke noe utpreget forskjell. Men det er jo slik at enkelte valpekjøpere kun er interessert i det ene kjønnet. Før dette kullet har jeg jo bare hatt tisper, men da har jeg også hatt folk som helst ville hatt en hann. Noen har byttet kjønn til det jeg hadde. Andre har valgt å gå et annet sted. Hvor godt disse canvas valpebingene fungerer kan jeg komme med en fyldigere rapport om når valpene begynner å bli mer bevegelige. Men så langt helt ypperlig. Og moren liker den også. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 10. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2014 Gratulerer så mye med et fint kull! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 11. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2014 Alle valpene har gått opp i vekt første døgnet var litt småbekymret for minsten som også var sistemann ut. Men han har lagt på seg 19g han, så ingen fare. Han ser også en del rundere ut idag enn som helt nyfødt 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 14. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Grattis med fint kull.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 14. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Gratulerer med valpene! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 14. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 "mr. Big" og "Minsten" som 2 dager gamle: I dag er de 4 dager gamle, og alle går bra opp i vekt hvert eneste døgn. Så dette ser veldig bra ut Nå har de også begynt å få litt pigmentering på snutene sine. Jobber med blogginnlegg om navnene de skal få. Planen er at de skal navngis når de er ca 1 uke gamle. Men siden det er 17. mai så er det mulig de må vente et par ekstra dager på navnet sitt 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 I går kveld så ble Fjellflorakullet også født. De hadde til og med forstand til å komme på termin så jeg slapp å vente ekstra lenge på dem. Dette er en av de letteste fødslene jeg har overvært. De 3 første ploppet ut på 40 minutter, og Fjellbris så knapt nok ut til å ha noen veer. Siste valpen ble født 3 timer seinere, men igjen kom den lett og tilsynelatende uten mye arbeid. Timene i mellom var Fjellbris rolig og tok seg av de 3 som var født. Fjellbris er forøvrig en hund med noen helt sinnsyke magemuskler. Vanskelig å kjenne om det var noen fler inni der. Og nå, 12 timer etter fødselen, ser hun ikke ut til å ha vært drektig overhodet. Bortsett fra at hun har melk. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 BEIBI! ååå, valper Hvis du først skal pakke i bobleplast og sende, så tar jeg gjerne en jeg og! Men gjerne en av de fra Fjellbris, vil helst ha så fersk som mulig Gratulerer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Grattis med to flotte kull 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Gratulerer med gjeng nummer to Så utrolig fascinerende å se på fargespillet i pelsen på dem allerede! Jeg syns pelsen på sibber er noe av det som gjør dem så vakker. Den ser så uvirkelig vakker ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Gratulerer så mye med flotte kull 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Gratulerer med vakre små! Tar gjerne en liten, sort en jeg og! Er svak for svart/hvite Huskyer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Oooh!!! send med en fra fjellbris også da :-D lol!! grattis med kull nr 2! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Takk for alle gratulsjoner Også denne gjengen har lagt på seg første døgnet og Fjellbris er en flink mamma. Litt knoting i forhold til erfarne Gaia, men det går veldig fint. BEIBI! ååå, valper Hvis du først skal pakke i bobleplast og sende, så tar jeg gjerne en jeg og! Men gjerne en av de fra Fjellbris, vil helst ha så fersk som mulig Gratulerer! Gratulerer med vakre små! Tar gjerne en liten, sort en jeg og! Er svak for svart/hvite Huskyer Oooh!! send med en fra fjellbris også da :-D lol! grattis med kull nr 2! Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Takk for alle gratulsjoner Også denne gjengen har lagt på seg første døgnet og Fjellbris er en flink mamma. Litt knoting i forhold til erfarne Gaia, men det går veldig fint. Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle Kjønnsfordeling hos frk Fjellbris da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Kjønnsfordelingen ja.... er visst litt teflonbelagt denne hjernen min for tiden Hun fikk 2 grå gutter, en grå og en svart jente 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 En grå gutt etter Fjellbris, takk Fjellbris ser så god og livlig ut. Hun minner meg så om min yngste på bildene! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 15. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle Nå brukte du akkurat så lang tid på å svare at jeg var bekymret for at du ikke syntes det var morsomt i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2014 Nå brukte du akkurat så lang tid på å svare at jeg var bekymret for at du ikke syntes det var morsomt i det hele tatt jobben kom i veien, så ingen fare 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 16. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2014 Norrønkullet er 1 uke gamle, og har fått sine navn Les om navna i bloggen: http://snofrost.blogspot.no/2014/05/norrnkullets-navn.html Snøfrost Såga den vise Snøfrost Garm den fremste Snøfrost Ymer den digre - "mr. Big" Snøfrost Kvasir den gløgge Snøfrost Oske den stormende Snøfrost Mjøllnir den trofaste - "Minsten" 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 16. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2014 Snøfrost Garm den fremste er min <3 *drømme* :-D nydelig tegna hele gjengen! ! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 16. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2014 Gratulerer så mye Og du kan godt sende noen av disse søte små valpene i posten til meg også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 17. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2014 Grattis med to flotte kull! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 18. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2014 Gratulerer så mye Og du kan godt sende noen av disse søte små valpene i posten til meg også Ja klart det Ser det ene bildet av Garm har falt ut, så poster det på nytt her Norrøngjengen var 1 uke gamle i går, og alle hadde nesten doblet fødselsvekten sin. Mr.Big er nå 939g tung, og minsten er 712g og har dermed gått forbi Garm som veide 694g i går. Men alle legger godt på seg så ingen fare med noe som helst. Var bitte litt bekymret for hann1 til Fjellbris da jeg syntes han la så dårlig på seg de to føste døgnene. hhv 9g og 14g. Det tok han igjen til gangs 16.-17. mai med 88g i vekst på ca. 32 timer. Fjellflorakullet er veldig jevne i sin vekt nå med 514g til 583g 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts