tulip Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/for/dalsgaard_hundemat_as_har_faatt_paabod_om_aa_tilbakekalle_kjaeledyrfor.13877?utm_campaign=Nyhetsbrev&utm_medium=Epost&utm_source=Mattilsynet&utm_term=Dalsg%C3%A5rd+Hundemat+AS+har+f%C3%A5tt+p%C3%A5bod+om+%C3%A5+tilbakekalle+kj%C3%A6ledyrf%C3%B4r&utm_content=F%C3%B4r%2C+F%C3%B4r Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Har ikke de hatt lignende saker tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Det var en runde før jul også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
førstegangs Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Men betyr det at all snacks fra dalsgård burde kastes? Eller er det kun den det er bilde av i artikkelen? Jeg har kjøpt strimla griseører, to typer kyllingsnacks og vomburgere som jeg har gitt til Enya.. Wæææ! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Men betyr det at all snacks fra dalsgård burde kastes? Eller er det kun den det er bilde av i artikkelen? Jeg har kjøpt strimla griseører, to typer kyllingsnacks og vomburgere som jeg har gitt til Enya.. Wæææ! Sent from my iPhone using Tapatalk Synes det virket som om de mente alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Ville vaska hendene godt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricia Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Hunder tåler betydelig mere salmoellabasselusker enn oss. Det er viktig å vask hndene etter å ha tatt i disse godisene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
førstegangs Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Jeg har hele tiden vært ganske nøye med å vaske hendene etter å ha gitt snacksen til Enya.. Er litt nazi på sånne ting, men har lest litt og det står at hvis hunden er bærer/smittet av salmonella så kan den smitte oss mennesker gjennom spytt.. Og det er jo ikke uvanlig at vi får en nuss eller to av Enya.. Men blir hunder sjuke av salmonella? Står så mye forskjellig på nettet og jeg syns ikke jeg fant noe god info om det.. Kanskje det er verre med oss mennesker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trillian Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Blei litt bekymra her vi også... Tassen har slitt litt med oppkast (ukentlig, men ikke daglig) og løs mage. Kan dette være slamonella? Han har fått en del muskler og griseører fra dalsgård. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trillian Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Oppkast er visst ikke et symptom hos hunder, så da må det være noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumriken Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Hvis noen av dere har hundesnacks fra Dalsgård og er redd for salmonella kan dere legge griseørene, musklene, strupene eller okseørene i ovnen på 100 grader en liten stund. Det tar knekken på evt. salmonellabakterier. Og alltid vaske hender etter å ha tatt på det. Er jo ikke så vanlig med salmonella i dyreprodukter fra Norge, men det er jo ikke alt som er norsk, selv Dalsgård importerer hundesnacks fra utlandet så vidt jeg vet, og der er det jo mye vanligere med salmonellabakterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Det er kun varer som IKKE er merket med batch-nummer eller best før dato - så vidt jeg forstod. Altså ikke alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Alt, også det som ikke er merket. Dalsgård Hundemat AS har fått påbod om å trekkje tilbake alt kjæledyrfôr produsert frå 1. november 2012 til dags dato. Påbodet gjeld og alle produkt som ikkje er merka med produksjonsdato eller batchnummer. Årsak til påbodet er påvising av Salmonella kedougou. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts