Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til bøker om LP og trening


Recommended Posts

Hei, jeg får hund om noen dager og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg til noen gode bøker om LP og trening. Har ikke hatt valp siden slutten av 90-tallet. Da brukte jeg mye bøkene til Järverud, men tenker at det sikkert har skjedd veldig mye siden da.

Hvis det er noen som har tips om bøker om hund og adferd til en som ikke har vært så oppdatert de 10 siste årene så hadde det også vært spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med sikte på 10an" er bra, og "Lydighetstrening i teori og praksis", om du vil klikkertrene.

Om du tenker på generell hverdagslydighet og valpetrening så er "Valpen flytter hjemmefra" fin, og "Klikkertrening for din hund". "Control Unleashed" er også en av mine favoritter som jeg har lært mye av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Järverud fortsatt er noe av det beste som finnes... :P men han har jo utviklet seg en del, de nyere utgavene er mer "moderne". Når det er sagt, er Järverud god på oppdragelsesbiten; for konkurransetrening ville jeg heller sett på "med sikte på 10:an", "från valp til stjärna" og en del andre titler skrevet av dyktige svenske utøvere. Det har skjedd en del innen hundesport de siste ti årene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med @simira, "Med sikte på 10:an" er den beste boken om lp trening jeg har lest så langt :)

Ellers så ha jeg vært på seminar med Eva Bodfâldt, og synes hun hadde veldig mye bra å komme med, men jeg har ingen konkret bok å anbefale.

En fin bok om generell oppdragelse og utvikling er "Fra valp til voksen hund" av Åsa Ahlbom.

Lykke til med det nye familiemedlemmet! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...