Guest Kåre Lise Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Starten går nå! http://iditarod.com/live/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Snart Robert! Startnr 22! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Endelig! Synd jeg ikke har nett til slikt da.. Men kommer til å følge nøye med utover Heia de norske! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjurelv Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Takk for linken! Hvordan ser man deltakerlisten, fant den ikke...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Takk for linken! Hvordan ser man deltakerlisten, fant den ikke...? http://iditarod.com/race/2014/mushers/ Edit: Og current standings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Gleder meg slik til å se hvordan løpet utvikler seg! Heia Robert! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Er og en offisiell app med resultater, hvertfall til ifon men sikkert og google/android, bare søk på iditarod i appstore. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Er og en offisiell app med resultater, hvertfall til ifon men sikkert og google/android, bare søk på iditarod i appstore. Finnes til android og Veldig kjekk å ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Easy Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2014 Til og med et norsk, rent siberian husky-spann jo! Musher er Yvonne Dåbakk. Og ikke bare heia Robert, men heia Ralph også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Restart i dag! Da begynner endelig galskapen Heier på alle de norske: Robert Sørlie, Ralph Johannesen, Roar Leifseth Ulfson, Yvonne Dåbakk og Tommy Jordbrudal Må jo kikke litt på svensken Mats Petterson også! I tillegg har jeg en håndfull amerikanere jeg følger ekstra. Dette blir bra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Kanskje vi skal få flere på "pallen" i år? Hadde vært kuult Men sånn egentlig har jeg bare tro på at Robert og Joar kan hevde seg topp 5. Håper Ralph blir beste rookie Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjurelv Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Til og med et norsk, rent siberian husky-spann jo! Musher er Yvonne Dåbakk. Og ikke bare heia Robert, men heia Ralph også! Ser at Yvonne ligger litt ned på listen pr 3 mars, er dette fordi hun har siberians eller er det andre faktorer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Ser at Yvonne ligger litt ned på listen pr 3 mars, er dette fordi hun har siberians eller er det andre faktorer? Det kan være mange faktorer som spiller inn, men Siberians er jo litt tregere og tyngre enn de fleste AH-spann ja. Mulighet for at hun kjører ekstra sakte nå i starten også, vi vet jo ikke kjøreplanen hennes Syns det er gørkult at folk fortsatt kjører med renrasa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Yvonne har mange unge hunder og kjører for å gjennomføre. Heia! O.T Og når det gjelder fart- det er ikke alltid sånn at SH er tregere enn AH og blandingshunder Bare se på resultatlista på Norway trail dag 1 (i dag)- beste siberian spann er nr 7 (25 startende). Selv har jeg kjørt løp og kommet ganske høyt oppe på lista i konkurranse med AH og Hounds. Tyngre er de som regel ikke, mine tisper veier 16-20 kg- de fleste AH er tyngre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Men er det ikke sånn at de renrasede sliter mer i mildvær pga pelsen? De er jo gjerne bedre pelset enn AHene. Det gjør vel også sitt til at farten kanskje synker litt på ett renraset spann. Det er vel ikke spesielt kaldt i Alaska om dagen heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Easy Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Er vel ikke bare pelsmengde som gjør at AH-spann kjører fra SH-spann i løp vel; AH er vel avlet på "vilje-genet" mer enn noe annet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 3. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2014 Er vel ikke bare pelsmengde som gjør at AH-spann kjører fra SH-spann i løp vel; AH er vel avlet på "vilje-genet" mer enn noe annet. Det er fascinerende, og det er mer enn vilje ihvertfall på lederhundene er det en god dose mot. Sørlie sier han plukker ut hundene på det, de tøffeste som går gjennom alt av storm og det som verre er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Yvonne har mange unge hunder og kjører for å gjennomføre. Heia! O.T Og når det gjelder fart- det er ikke alltid sånn at SH er tregere enn AH og blandingshunder Bare se på resultatlista på Norway trail dag 1 (i dag)- beste siberian spann er nr 7 (25 startende). Selv har jeg kjørt løp og kommet ganske høyt oppe på lista i konkurranse med AH og Hounds. Tyngre er de som regel ikke, mine tisper veier 16-20 kg- de fleste AH er tyngre Du har forøvrig rett, men det er jo en grunn for at ah er mest brukt - høyere fart over lengre distanser, det går oftere litt saktere med SHspann. Er relativt godt bevandret i hundekjørermiljøet så er fullt klar over det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Sorry dobbeltpost, for lat til å redigere på mobil Er vel ikke bare pelsmengde som gjør at AH-spann kjører fra SH-spann i løp vel; AH er vel avlet på "vilje-genet" mer enn noe annet. Det er og et viktig poeng. "AH løper til de stuper" er ikke et sjeldent utsagn. Sikker på at flere av våre kunne gjort det (eller nesten i alle fall) om de ikke ble begrenset. Noen vil bare gå og gå og gå. Så vi fokuserer en del på å få til gode hvilere, de må lære seg at når halmen blir lagt ut skal de legge seg og hvile. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Du har forøvrig rett, men det er jo en grunn for at ah er mest brukt - høyere fart over lengre distanser, det går oftere litt saktere med SHspann. Er relativt godt bevandret i hundekjørermiljøet så er fullt klar over det ja, men med riktig trening og god avl, så får en siberians som kan hevde seg ganske høyt opp på listene. Ralph Johanessen har vel også krysset inn siberian for å få bedre pels og poter, og kjører i hvertfall med en "halving" på Iditarod om jeg husker rett. hilsen SH-fantast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 ja, men med riktig trening og god avl, så får en siberians som kan hevde seg ganske høyt opp på listene. Ralph Johanessen har vel også krysset inn siberian for å få bedre pels og poter, og kjører i hvertfall med en "halving" på Iditarod om jeg husker rett. hilsen SH-fantast Jeg sier da ikke at Siberians er en konstant tregere rase Ordla meg kanskje litt feil når jeg skrev tregere enn de fleste AHspann, og burde vel presisert det mer med at grunnen til at det er mest ah er fordi mange er generelt raskere over lengre distanser, men at det finnes mange raske SHlinjer som er avlet nærmest utelukkende for løp. Ja, vet han har krysset inn mer SH i linjene sine En gang i fremtiden skal jeg ha en SH jeg både kan stille med og kjøre med Hilsen polarhundfantast 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Og for den som tror en trenger snø for å kjøre hundeløp, så er visst snø oppskrytt. https://www.facebook.com/pages/Sjekkpunktetno/167350443361207?fref=ts#!/iditarodtrailinvitational/photos/a.171092649595848.34602.169964759708637/660410523997389/?type=1&theater https://www.facebook.com/pages/Sjekkpunktetno/167350443361207?fref=ts#!/1434730583421717/photos/a.1469052346656207.1073741831.1434730583421717/1473237912904317/?type=1&theater 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Gene og Øyvind har akkurat kommet inn fra flytur til Rainy Pass, og her er rapporten: Robert har krasjet sleden og mistet sittedelen på sleden. I den så var fórbøtte, fórskåler og øse. Dette har han nå fått erstattet på sjekkpunktet og alt er vel. Ingen skade på han eller hundene! Jake Berkowitzs line røk rett av da sleden og hundene kom på hver sin side av et tre! Heldigvis fikk han tak i hundene, og har bundet det hele ihop igjen! Allan Moore har også krasjet og det ene staget på sleden brakk. Dette ble reparert ved hjelp av en av løypestikkene, så dermed kunne han også fortsette!!! Happy River Steps er heftig, folkens!!! Iditarod byr på utfordringer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Og enda mer utfordringer: Fra fb-siden til Ralph Johannessen - Iditarod 2014 "Martin Buser @CP Nikolai with a bruised ankle and arm after bouncing around in the Buffalo Tunnels, after Rohn. He talks about the terrible trail conditions that he believes will become a dangerous challenge for many rookies - and others - especially the teams that takes their 24 hr mandatory rest in Rohn and enters the burns with a fresh dog team. He envisions many broken sleds, and destroyed runners. Buser has requested that his spare sled is moved up from McGrath to Nikolai. About his strategy: Buser is pleased with the dogs performance; "they look great", and the idea is that they will get the "bounce back" after 24 hrs of rest. The trail ahead: local people report of great trail conditions from Nikolai." Litt for spennende allerede så tidlig i løpet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2014 Løypa i første del av Iditarod 2014 er et h.elvete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts