Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynne å fôre på V&H


JiviDream
 Share

Recommended Posts

Har en schæfer på 6år, som til dags dato blir fôret på Happy Life biff. Har nå vurdert V&H, men vet ikke helt hvordan dette fungerer.

Jeg har forstått at det er mange fordeler med dette, men jeg er lettere forvirret når det kommer til hvordan jeg skal fôre. Har siktet meg inn på Hundemat nr. 33.

Hvordan bør jeg gå frem med tilvenning? Hvor mye bør han få hver dag? (Han ligger på 50kg ca)

Ble anbefalt 600g for dagen, men dette er da etter tilvenning. Bør man ha tørrfôr evt kjøtt i tillegg, eller holder det med dette fôret?

Og om du fôrer på v&h, har du merket noe endring på hunden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende er 2% av hundens (ønskede) vekt. 2% av 50kg = 1kg om dagen. Dette er et fint utgangspunkt - så regulerer du om hunden legger på seg eller går ned i vekt med den mengden.

Nr 33 kan du fòre på uten tilsetninger, kun omega3 som er anbefalt å tilsette av produsenten. Nr. 25 er med laks, så i denne trenger du ikke tilsette noe. Jeg bytter på de forskjellige typene.

Jeg byttet tvert over på min hund når han var 8 uker, null problem. Har hunden din en ømfintlig mage tar du det over en lengre tid, f.eks en uke - bytt ut litt og litt av tørrforet med vom og hundemat.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør som sagt få ca 1 kg om dagen ja, om vekta hans er 50 kg. Mine veier 25 kg og den ene får 400 gram og den andre får 600 gram om dagen. Du må nesten bare prøve deg frem på totalmengden og se om han legger på seg/går ned i vekt.

Endringer jeg har sett er feks bedre pels, minimalt med avføring, mindre lukt av pels og avføring, bygger lettere muskler.

Jeg ville bare tilført det litt gradvis de første dagene om han ikke er vant til å få rått fra før.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...