Gå til innhold
Hundesonen.no

Uka som gikk


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Mandag: Kurs, 1,5 time. Lineføring med vendinger, innkalling og sitt & bli. Gikk veldig bra.

Tirsdag: Husker ikke... men vi gikk vel en tur, sikkert i bånd langs veien siden jeg ikke husker :lol:

Onsdag: Båndtur langs veien med sambo, 30 minutter. Kurs, 1,5 time. Lineføring med vendinger, innkalling fra sitt, passeringer. Valpen var en stjerne.

Torsdag: Utstillingstrening, 1,5 time. Spirrevippvalp. Kontakt kontakt kontakt, happy-go-lucky på fire bein som elsket alt og alle.

Fredag: Joggetur med sambo, 30 minutter.

Lørdag: Båndtur i byen og rundt et vann, 2 timer. Fine passeringer. La inn kontakttrening og "hopp opp" på steiner her og der. Veldig trivelig valp.

Søndag: Båndtur i byen med sambo, 1,5 time. Visstnok svært fine passeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en slik tråd! Det var lite forrige uke siden jeg var syk, men hadde en god trening av utgangsstilling i helga. Gjør framgang der.

Skal oppdatere denne tråden bedre etter denne uka, tror jeg. Hvis noen kan minne meg på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy tråd! :D

Hver dag: Trening på oppstilling og tannvisning :)

Mandag: Tur med @Emilie og gjengen

Tirsdag: Syk, Emilie tok udyret på tur :wub:

Onsdag: Syk, mamma tok udyret på tur og erklærte at det skulle hun ALDRI gjøre igjen. Han var et troll, bare jagde duer og hun mista ham flere ganger :P

Torsdag: Utstillingstrening med sonengjengen. Arthur imponerte! Fikk trent masse på oppstilling og løping med forstyrrelser :)

Fredag: Sløv dag, herjing med Emilies Cujo og litt lydighetstrening i stua.

Lørdag: På tur med mamma, skulle vise hvor flink Arthur kan være. Han var et troll. Båndet røk. Nok sagt.

Søndag. Dagen derpå, lite som skjedde. Fikk betale for det i dag, med et stk "død" skittentøyskurv som møtte meg når jeg kom hjem fra jobb :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Kurs, 1,5 time. Lineføring med vendinger, innkalling og sitt & bli. Gikk veldig bra.

Tirsdag: Husker ikke... men vi gikk vel en tur, sikkert i bånd langs veien siden jeg ikke husker :lol:

Onsdag: Båndtur langs veien med sambo, 30 minutter. Kurs, 1,5 time. Lineføring med vendinger, innkalling fra sitt, passeringer. Valpen var en stjerne.

Torsdag: Utstillingstrening, 1,5 time. Spirrevippvalp. Kontakt kontakt kontakt, happy-go-lucky på fire bein som elsket alt og alle.

Fredag: Joggetur med sambo, 30 minutter.

Lørdag: Båndtur i byen og rundt et vann, 2 timer. Fine passeringer. La inn kontakttrening og "hopp opp" på steiner her og der. Veldig trivelig valp.

Søndag: Båndtur i byen med sambo, 1,5 time. Visstnok svært fine passeringer.

Meeeeesha :wub: Vakke så lett å se på tennene når han bare ville leke og koose :D Skjønneste i verden den gutten der altså!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vanskelig å huske hva jeg gjorde for en uke siden men:

Mandag: Tur (muligens med apporteringstrening, husker ikke)

Tirsdag: Tur

Onsdag: Miljøtrening og jaktlydighet

Torsdag: Tur med apporteringstrening og innkallingstrening. (Kom på innkalling mens hun løp etter rådyr, så kan ikke klage på den :D )

Fredag: Tur med apporteringstrening og fokus på fot

Lørdag: Tur med apporteringstrening og fokus på fot

Søndag: Jakttrening på formiddagen, tur med apporteringstrening på kvelden. Ikke flink på formiddagen, veldig flink på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! :) Hva med å skrive mål for neste uke også?

Mandag: Jeg husker ikke hva jeg gjorde da :P

Tirsdag: Agilitytrening. Blondie fikk en ganske heftig bane med mange utfordringer, hun var utrolig flink :D Tidi fikk trene litt sitt og dekk med forstyrrelser og leke i nytt miljø. Hun var litt fokusert på hundene som gikk agility, men tilslutt brydde hun seg ikke.

Onsdag: Tidi var på konkurranselydighetskurs. Vi trente på flyt i sitt og dekk, baklengsmarsj, stå og target med musematte. Hun var helt utrolig og fantastisk :D Blondie fikk en tur i nabolaget :)

Torsdag: Utstillingstrening med soniser. Blondie fikk være dronningen hun er og brilliere med å stå og gå fint :) Tidi trene på å stå, kline med de som prøvde å se på tennene hennes, og prøve å trave fint :lol:

Fredag: Utstillingstrening igjen. Blondie fikk igjen være dronning :aww: Tidi trente enda mer stå, litt mer klining, og hun travet faktisk fint :ahappy: Etterpå ble det tur i skogen :)

Lørdag: Fin tur i skogen og langs bilveien. Tidi trenger trening på å gå langs bilveien da hun er redd biler. Ikke like stresset i dag som ellers, men hun prøver enda å finne sideveier å komme seg bort fra bilveien. Etterpå var det sosialisering med min 4 måneder gammel nevø. Blondie var redd, men Tidi elsket han og var så snill og rolig :D

Søndag: Trening innendørs. Tidi fikk trene på stå og utgangsstilling. Fin stå, men Tidi var litt daff i utgangsstilling i dag. Blondie fikk trene på å lukke skapdører og rygge oppå gjenstander (som etterhvert skal bli til å stå på hender.

Mål for denne uken:

Tidi: Jobbe med stå, jobbe mer med utgangsstilling og gå masse langs bilveien.

Blondie: Trene mer på å rygge opp på gjenstander, få et par turer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sist uke:(Gidder ikke skrive ned vanlige turer)

Tirsdag: Agilitytrening med fokus på felt og slalåm
Onsdag: Tur i nærområdet, samt slalåmtrening
Torsdag: En økt med slalåm, litt trekk, og over en og en halv times løsløping
Søndag: Felt/slalåmtrening

Mål denne uken:

- Minst en slalåm-økt hver dag
- Jobbe videre med felt
- 3 fellestreninger

- Konkurranse på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: nada :P skulle på LP-trening, orka ikke.

Tirsdag: 4 timer herlige timer i skogen

Onsdag: LP- trening, gjorde fremskritt på apport, fremadsending og litt på vendinger

Torsdag: bare vanlig tur, lånehunden kom

Fredag: også bare vanlig tur.

Lørdag: fin skogstur

Søndag: god og lang tur i marka, krapylus med kløv:)

Denne uka:

LP minst to kvelder, ellers fysisk fostring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Vanlig tur og litt trening på kjøkkenet

Tirsdag: Samme som mandag

Onsdag: Bronsemerkekurs

Torsdag: Skitur

Fredag: Hjem til mamma, sosialisering der og besøk hos ei venninne, trene på å oppføre seg noenlunde fornuftig borte hos folk. Ganske så slitsomt ;)

Lørdag: Miljøtrening og litt "LP"trening i byen

Søndag: Skitur

Denne ukas mål:

- trene litt på bronsemerkeøvelser hver dag

- trene på stå til valpeshow på søndag

- introdusere dyret for klikkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag:

Jatzy - En økt lineføring (som er blæ-øvelse for oss begge)

Yoshi - Sosialisering og miljøtrening i byen

Tirsdag:

Jatzy - Tur i skogen

Yoshi - Sosialisering og miljøtreing i byen -begynnt på sitt og dekk

Onsdag:

Jatzy - Diverse LP-øvelser og tur + lek.

Yoshi -Sosialisering og miljøtrening i byen -sitt, dekk og innkalling.

Torsdag:

Jatzy - Tur, triks og lek.

Yoshi - Sosialisering og miljøtrening i byen.

Fredag:

Jatzy - Løpe løs i parken på tur + LP øvelser.

Yoshi - Sosialisering og miljøtrening i byen, løs i parken sammen med Jatzy.

Lørdag:

Jatzy - Tur. Rotrening på besøk hos svigermor.

Yoshi - Tur. Miljøtrening og rotrening hos svigermor.

Søndag:

Jatzy - Rotrening på bsøk hos mamma og pappa. Tur.

Yoshi - Sosialisering og miljøtrening i byen. Rotrening på besøk hos mamma og pappa.

Fokus denne uka:

Jatzy - Mer hjernetrim.

Yoshi- Fortsette med sosliaisering og miljøtrening i byen, lære fler grunnferdigheter.

Kanskje en tur opp på hundeklubben også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt småtreninger hver eneste dag hvor vi trener på alt fra dekk, bamse til fri ved fot, så det gidder jeg ikke å skrive på hver dag :)

Mandag: 20 min morgentur, etter jobb 2 timerstur, kveld tissetur

Tirsdag: 20 min morgentur, etter jobb 1,5 times tur, kveld tissetur

Onsdag: 20 min morgen tur, etter jobb, 30 min tur, ca 1t trening med treningsgjengen, kjapp tissetur på kvelden

Torsdag: 20 min morgentur, etter jobb 2 timers tur i krevende føre med 2 kamerater av Leo, kjapp tissetur på kvelden

Fredag: kjapp tisserunde på morgnen, 2 timers tur sammen med halvbroren hans, gikk gjennom klasse 1 programmet i lp litt utpå dagen, liten tissetur på kvelden.

Lørdag: 20 min morgentur, på dagen tok samboer han med på skitur, tror de gikk ca 1 mil, trent litt på apport og fremmadsending etter jobb, tisetur på kvelden

Søndag: 30 min morgentur, 1 times tur i veldig krevende føre med jentene hans og litt lek på verandaen etterpå. Godbitsøk. Liten tisserunde på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordrende for hukommelsen dette. :P Tur går vi hver dag, selv om det ikke nevnes. Denne uka var korteste turgåingen på en dag halvannen time, resten mer. Treningene gjelder Bris der ikke annet er nevnt. Decoy trenes ikke aktivt av meg lengre, men han er ikke bortgjemt og glemt av den grunn. ;)

Mandag: Agilitytrening, hvor vi trente på hør etter og ikke løp inn i tunnelen ved hver anledning. :P

Tirsdag: Ingenting, tror jeg.

Onsdag: lydighetstrening med pirk på avstand, ruta og fri ved fot. Ja og gjennomgang av stå, sitt og ligg under marsj.

Torsdag: agilitytrening med fin trening mtp føring av hunden, samt slalom. Og igjen, ikke bare ras avgårde hver gang det kommer en tunnel ( Bris ønsker seg offisielle tunnelløp :P ).

Fredag: spor i mørket! Kjempegøy! 830 meter på stubbåker med 6 vinkler og noe vind.

Lørdag: Jakttrening med fokus på dirigering og jaktfot. En av de beste jakttreningene så langt i år. :)

Søndag: ikke-no.

Og nei, jeg husker ikke alle detaljene helt selv. FB ftw! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for denne uken:

Tidi: Jobbe med stå, jobbe mer med utgangsstilling og gå masse langs bilveien.

Blondie: Trene mer på å rygge opp på gjenstander, få et par turer alene.

Mandag: Uken startet bra! Hundene fikk tur hver for seg, og Tidi fikk gå langs bilveien :)

Tirsdag: Hundene fikk tur i skogen i lag :)

Onsdag: Tidi var på kurs :) Vi jobbet med baklengsmarsj, utgangsstilling, og apport.

Torsdag:Hundene fikk tur hver for seg.

Fredag: Jeg husker ikke hva vi gjorde på fredag :P

Lørdag: Tidi fikk gå to spor og begge fikk gå tur hver for seg i skogen :ahappy:

Søndag: Hundene fikk tur hver for seg i nabolaget. Tidi fikk gå litt langs bilveien. Etterpå trente vi litt inne. Tidi fikk trene på utgangsstilling, dekk og apport. Blondie fikk trene fri ved fot og stå under marsj.

Mål for denne uken:

Tidi: Jobbe med stå, fortsette å gå mye langs bilveien og gå et par spor.

Blondie: Fortsette å få turer alene, trene lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige ukes mål var:

Smart å også skrive mål!

 

- Flere gode passeringer

- Forlenge sitt og bli

- Jobbe med stå

Mandag: Kurs i 1,5 time. Sitt og bli gikk veldig bra. Innkalling helt knall. Passeringer, gikk bra. Tror vi gjorde noe mer, men husker ikke hva :P

Tirsdag: Tur i skogen med sambo, mest løs, 1,5 time. Litt sitt og bli på kjøkkengulvet: bli i utgangsstilling, jeg tok to steg frem, snudde og gikk tilbake "i posisjon", flink valp!

Onsdag: Kurs i 1,5 time. Innkalling fra sitt, kjempebra. Passeringer, veldig fine. Utgangsstilling, fint. Intro til stå under marsj, dritkult og vellykket. Alt med en del forstyrrelser. Kjempefornøyd :)

Torsdag: 1,5 time tur i bånd. Veldig flink hund, en passering hvor han var propell og helikopter og det som verre er, ellers bra.

Fredag: Jeg var bortreist, tur (løs) med sambo i skogen.

Lørdag: Jeg var bortreist, båndtur med sambo langs skogsvei.

Søndag: Jeg var bortreist, båndtur med sambo rundt et vann.

Ukens mål:

- Forlenge sitt og bli

- Flere gode passeringer

- Jobbe med dekk (noe vi ikke har gjort på flere mnd)

- Stå under marsj

- Introdusere spor!

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Jakttrening med fokus på sidedirigering. Gikk skikkelig ikke bra. :P

Tirsdag: ingenting, tror jeg. :P Ja bortsett fra de vanlige turene selvsagt. ;)

Onsdag: Trente på løpe ut til ruta og litt til + fri ved fot.

Torsdag: Agilitytrening med felttrening og så gikk vi en klasse 1 hopp bane. Trente også fri ved fot mens en annen hund trente agility. Super forstyrrelse!

Fredag: Jakttrening på begge 2. Decoy er oppnevnt til lagreserve til lagkampen i høst, og må derfor pusses litt støv av. Begge fikk trene felt, Bris sammen med en annen hund. Decoy fikk og trene på dirigering og jaktfot, og viste at han ikke har glemt gamle kunster. Hadde så ei økt med sidedirigering med Bris, og i motsetning til mandag gikk det bra. :P Etterpå fikk hun gå ett 550 meter langt parallellspor med Ziva. Litt knot i starten, men avsluttet supert!

Lørdag: Jakttrening med 2 av 3 lagkamerater til lagkamp. Dirigering til sider og rett fram + stoppsignal, lange rette linjer og minnesmarkering.

Søndag: to økter med rette utsendinger med Decoy og tre lp økter med Bris. Fokuserer på fri ved fot og ruta, men var innom alle øvelser minus hopp over hinder og fellesdekk (trente enkeltdekk da). Flinke begge to, og endelig kjenner jeg lp-motivasjonen er på plass!

Mål denne uka:

Minst 4 bra økter med fri ved fot med Bris, med forstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Husker ikke alt. Hatt en rimelig travel uke +litt syk, så var ikke allverdens de fikk.

Mandag: 1,5 time tur ca. Mayah bar kløv, ca 7 kg. Nuka trekker meg i sele.

Tirsdag: Nuka fikk 1 time i bånd i boligfelt der vi lette etter hunder vi kunne passere pent. Fikk 3 gode passeringer og 1 mongo. Mayah fikk ca 2 km kjettingtrekk med 7 kg kjetting på grusvei + 30 min besøkshundtrening.

Onsdag: 1,5 timer med organisert besøks- og terapihundtrening på Mayah. Nuka fikk vel ikke noe særlig mer enn 40 min tur der hun trekker meg og trener passeringer.

Torsdag: Mayah fikk 1 time med 7 kg kjettingtrekk i ulendt skog og snø. Nuka var på 1 times tur med ei venninne og hennes hund.

Fredag: Passeringstrening med soniser på Nuka. Mayah fikk 30 min tur og 1 time besøkshundtrening og miljøtrening.

Lørdag: Jeg lå syk. Ble bare lufteturer og de stod i hundegård.

Søndag: 2 timer tur med hundene i skog og boligfelt. Mayah bar 7 kg kløv, og Nuka trakk som en gal :P

Det tror jeg var det. Ellers er det litt lp-trening og triksing innimellom. Mayah har lært og snurre denne uka, og vinking er nesten på plass :) Nuka er bare gal, så trener på kontakt og fokus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...