Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ikke si for sikkert når FH ble dannet, men tror ikke det ble laget før høsten 2006

www.euiforum.net er navnet på det nye hesteforumet

Jeg er ikke 100% sikker jeg heller, men mener å huske at det ble quotet noen episoder på det "hemmelige forumet" som vi hadde inne på EO, men egentlig samme, begge forumene er vel så å si på vei ned (EO har vært i mange år, og forum hest klarer seg vel ikke så lenge..) ;)

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke oppskriften på suksess, men oppskriften til fiasko er å prøve å gjøre alle til lags. - Mr Bill Cosby

Jeg forstår ikke helt hvorfor Espen skal måtte svare på dette jeg. Hvem og når og for mye han selger Hundesonen for er helt og holdent hans business. Synes jeg da.

Hehe.. Vanskelig å holde maska her jeg sitter. Flirer godt av humoren folk imellom her i alle fall. Takk til de som har ønsket oss velkommen i denne tråden. Vi lover å være snille Er plasse

Skrevet

Forum hest var et stort forum som gikk parallelt før EO ble inaktivt, det er jeg helt helt sikker på. Var mange som var aktive brukere der som aldri har vært på EO. :)

Skrevet

Jeg har fått et problem nå etter at reklamen kom og det er at sidene krasjer veldig ofte her. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men syns likevel at det er litt merkelig. Det ser ut til å gå greit i Safari, men jeg foretrekker å bruke Chrome, og det er der det krasjer. Mac'en er såpass ny at det skulle ikke være et problem med den. Noen flere som har opplevd dette?

Edit: Fant en forklaring som kan løse det, dersom problemet ligger i Chrome. Skal prøve en stund, hvis det ikke løste det så vet jeg det sikkert i løpet av kvelden. :)

Skrevet

Jeg har fått et problem nå etter at reklamen kom og det er at sidene krasjer veldig ofte her. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men syns likevel at det er litt merkelig. Det ser ut til å gå greit i Safari, men jeg foretrekker å bruke Chrome, og det er der det krasjer. Mac'en er såpass ny at det skulle ikke være et problem med den. Noen flere som har opplevd dette?

Edit: Fant en forklaring som kan løse det, dersom problemet ligger i Chrome. Skal prøve en stund, hvis det ikke løste det så vet jeg det sikkert i løpet av kvelden. :)

Både reklamen og nettleseren Chrome kommer begge fra Google, så disse har vel så god kompabilitet som overhodet mulig. Mulig det kan være en 3. parts utvidelse du bruker i Chrome? Hold meg gjerne oppdatert om det løser seg eller ikke :)

• Like 1
Skrevet

Forum hest var et stort forum som gikk parallelt før EO ble inaktivt, det er jeg helt helt sikker på. Var mange som var aktive brukere der som aldri har vært på EO. :)

Takk for oppklaringen, jeg mente også at den var der samtidig med EO :)

På siden til FH står det 2000, så er nok da de startet den opp.

Savner litt våre gamledager på forum, vi var en fin gjeng :)

Hos meg har forumet krasjet også, flere ganger, bruker Chrome.

Har som regel oppe flere faner og det er kun hun sesongen som krasjer.

Fant du ut av det du skulle prøve?

Måtte editere dette to ganger, men nå håper jeg at jeg har fått til å quote.

Får ikke til å quote flere innlegg samtidig på mobilen min, så jeg har brukt copy og paste metoden ;)

Skrevet

Både reklamen og nettleseren Chrome kommer begge fra Google, så disse har vel så god kompabilitet som overhodet mulig. Mulig det kan være en 3. parts utvidelse du bruker i Chrome? Hold meg gjerne oppdatert om det løser seg eller ikke :)

Jeg ser at det på facebooksiden til hundesonen er sitert direkte fra innlegg her inne (øverste innlegg). Kommer dette til å bli standard praksis? Synes det er en litt ubehaglig...

Skrevet

Jeg ser at det på facebooksiden til hundesonen er sitert direkte fra innlegg her inne (øverste innlegg). Kommer dette til å bli standard praksis? Synes det er en litt ubehaglig...

Den slags sitering skal vel godtas av brukeren før man kan gjøre det med rent mel i posen. Blir jo gjerne skrevet slikt "alt som skrives og legges ut av bilder på hundesonen kan brukes av hundesonen til reklamering"~ish også skal man enten trykke enig og kunne bli medlem eller være uenig og ikke få delta.

Jeg vet ikke hvordan "terms and conditions" er når man i dag trykker "enig/godkjenn". Om de er endret eller revidert per dags dato. Men hvis det er store endringer bør en vel gjennomføre en ny "akseptrunde" ifht endrede terms og folk som allerede er medlemmer. Slikt har jo bl.a blitt gjort på diskusjon.no flere ganger. Særlig hvis det man skaper på hundesonen i tekst eller bilder skal brukes i promotering av hundesonen. Jeg er f.eks ikke interessert i at bilder skal brukes. Tekst er forsåvidt OK så lenge jeg informeres om det, godtar det og jeg ikke identifiseres med brukernavn eller navn.

Skrevet

Denne regelen har jo stått i Retningslinjene i flere år:

§1.9
Hundesonen.no og tilhørende nettverk forbeholder seg retten til å benytte seg av dine innlegg, i redaksjonell sammenheng, så lenge vi oppgir deg som opphavsmann bak innlegget.

Nå er det jo ikke oppgitt noen opphavsmann til det sitatet da, men... vet ikke hvem som oppdaterer på FB-siden, @MariusJ?

Skrevet

Denne regelen har jo stått i Retningslinjene i flere år:

Nå er det jo ikke oppgitt noen opphavsmann til det sitatet da, men... vet ikke hvem som oppdaterer på FB-siden, @MariusJ?

Det faller heller ikke under redaksjonelt bruk.

Skrevet

Takk for oppklaringen, jeg mente også at den var der samtidig med EO :)

På siden til FH står det 2000, så er nok da de startet den opp.

Savner litt våre gamledager på forum, vi var en fin gjeng :)

Hos meg har forumet krasjet også, flere ganger, bruker Chrome.

Har som regel oppe flere faner og det er kun hun sesongen som krasjer.

Fant du ut av det du skulle prøve?

Måtte editere dette to ganger, men nå håper jeg at jeg har fått til å quote.

Får ikke til å quote flere innlegg samtidig på mobilen min, så jeg har brukt copy og paste metoden ;)

Det ser ut til å virke. Når siden krasjet og jeg valgte avslutt sider så ble de mørkeblå og så sto det noe tekst midt på siden. Der var det en link jeg fulgte og da kom jeg til denne siden: https://support.google.com/chrome/answer/95669 Fulgte beskrivelsen for opprette ny brukerprofil.

• Like 1
Skrevet

Viser, som @IW, til retningslinjene til Hundesonen. Facebooksiden til Hundesonen har vært en forlatt og oversett side i flere år, noe jeg syns er litt trist. Hundesonen.no er i seg selv åpen og offentlig, og da vi kom over et artig innlegg i en interessant diskusjon postet vi temaet for denne på sonens Facebookside, samt et sitat fra det ene innlegget i denne tråden sammen med en link til tråden hvor både innlegget, opphavsmann og resten av diskusjonen kunne følges videre.

Hundesonen.no sin side på Facebook hører til en viss grad sammen med forumet, og begge er offentlige. Det var ikke knyttet noe navn til Facebookinnlegget, ei heller har sitert bruker ekte navn som brukernavn her på forumet. Jeg forstår likevel at dette kan være uvant for noen, og har derfor slettet innlegget på Facebook(som inntil det var sett av 82 personer, samtlige sannsynligvis Hundesonen.no-likere, og også deltakende her inne).

Håper ingen føler seg videre støtt av siteringen eller forumreglene. Vi skal se på om justeringer er nødvendige.

Tråden det var linket til på Hundesonen på Facebook var for øvrig denne.

Et lite ønske til slutt: Begynner å bli mye OT i denne tråden, så fint om nye saker som ikke er relatert får en ny tråd(eller en PM til meg) framover :)

• Like 1
Skrevet

Kan gjerne sortere ut hesteforum-diskusjonen for min del... :P

Når det gjelder facebook så er det ikke alle som er der, og hvis det er noe direkte link mellom fb og sonen så vil jeg gjerne vite det. Da er det nemlig slutt på sonen for min del...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...