Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjent mental status - gjelder BPH?


Betty
 Share

Recommended Posts

"Hunden må være fylt 12 mnd. senest første prøvedag for å kunne delta på prøve. For hund som er fylt
18 mnd. kreves bestått K-test, funksjonsanalyse (inkludert Forsvarets), ferdselsprøve eller tilsvarende
(MH test, godkjent politihund)."

Noen som vet om beteende- og personlighetsbeskrivning går under under tilsvarende? I Sverige gjelder BPH på lik linje med MH m.m. i forhold til å få starte i bruks vet jeg, men gjør det det også i Norge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det var det jeg trodde. Bra vi skal gjøre begge deler uansett da. :)

Oppfølgingsspørsmål: i Sverige teller det jo på lik linje med MH for start, og mange har gått over til kun å gå BPH. Dersom de har opprykk til høyere klasse spor så får de fortsatt ikke starte i Norge fordi BPH ikke gjelder som kjent mental status? Det som høres logisk ut i alle fall, den tid BPH ikke gjelder som kjent mental status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg driver å håper at Norge skal begynne med BPH også...

Det blir ikke med det første i hvertfall. Det ble presentert på siste dommerkonferanse og det er slik jeg forstår det ikke aktuellt å innføre i Norge foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren... :P

Har tatt både MH og BPH med min i Sverige så spiller ikke så stor rolle, men tror det hadde vært positivt for særlig selskapshundene...
Jaja, kan ikke gi opp håpet helt enda... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Søren... :P

Har tatt både MH og BPH med min i Sverige så spiller ikke så stor rolle, men tror det hadde vært positivt for særlig selskapshundene...

Jaja, kan ikke gi opp håpet helt enda... :D

Det kommer nok, men jeg har ingen tro på at det kommer på denne hundegenerasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...