Gå til innhold
Hundesonen.no

Koke rogn, fremgangsmåte og hva slags tilbehør?


SandraNH
 Share

Recommended Posts

Huff, har hatt lyst på kokt rogn i mange år nå. Og nå står fiskebilen utenfor rema her i bygda, og jeg er veeldig fristet til å kjøpe meg litt. Hva bruker dere å ha som tilbehør til rogn? Og spiser dere det sammen med annen fisk, eller alene? Og ikke minst, hvordan og hvor lenge koker dere den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk den inn i matpapir og surr rundt hunsholdningstråd så pakken ikke går opp. Den skal ikke koke, men trekke. (pleier å legge den i vann samtidig som fisken, når fisken er ferdig er rognen ferdig.
Jeg spiser rogn med fersk torsk og potet, og blander inn en smørklatt.

*Nå må jeg gå og handle torsk og rogn* :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lagt det selv, men servert det flere ganger. (Servitør)

Kokt torsk og rogn, bacon, poteter og grønnsaker. Du finner nok litt mer spennende oppskrifter på nett, men jeg synes iallefall fisk, bacon og poteter er kjempegodt. :ahappy: (veldig viktig å steke bacon i masse smør, slik at du får masse baconfett!)

Har inntrykket av at det er skikkelig norsk husmannskost, og det var faktisk et veldig populært valg i store selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert år en periode der jeg kjøper bare rogn, koker det i lettsaltet vann og spiser den som den er.

Kjempegodt!

Hadde skreimølje forrige uke, og kjøpte vel 4 gang så mye rogn som de på butikken regnet for 2 personer.

Har aldri matpapir i hus, så jeg bruker folie og det fungerer også.

Koker nok til at jeg kan ha det som små mellommåltider et par dager, og så får hundene resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...