Gå til innhold
Hundesonen.no

Når valpen min klør seg


Amig0
 Share

Recommended Posts

Når Amigo på 6 måneder klør seg, så klør han seg så mye at han nå har fått sår ved øye og flere sår i øra. Hvordan kan jeg unngå at han får disse sårene? Jeg klipper jo klørne hans så ofte som det trengs, og de er ikke lange. Kanskje file de i tillegg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en tur til vet og sjekk at det ikke er noe galt, at de klør seg mye/eller til blods kan være tegn på at det er noe irritasjon i det området. Er det noe galt så må det behandles og enten det er noe galt eller ikke så må det beskyttes, i verste grad krage (ihvertfall når dere ikke er hjemme), men om potesokker får være på så er det sikkert nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket inn i ørene hans, og der var det noe voks - i det ene, så jeg kjøpte ørerens og renset ørene + potesokker, og så ser jeg det an et par dager til. Enn så lenge så ser det ut som at det har fungert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket inn i ørene hans, og der var det noe voks - i det ene, så jeg kjøpte ørerens og renset ørene + potesokker, og så ser jeg det an et par dager til. Enn så lenge så ser det ut som at det har fungert =)

Blir det gjentagende problem så bør du forsøke et forbytte/sjekke allergi hos vet. Ører og poter er typiske utslagssteder for allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...