Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen erfaring med Canon EF 70-200mm


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe meg objektivet Canon EF 70-200mm F4.0

Egentlig kunne jeg tenke meg 70-200mm F2.0 men den har jeg ikke råd til nå

Noen som har erfaring med ovennevnte objektiv?

Skal brukes til å ta bilder av hunder i bevegelser på avstand.

I dag har jeg et Sigma 28-250mm F3,5 men jeg synes ikke bildene blir så klare/skape på avstand. Redd jeg vil få samme problem med nye objetivet, så derfor jeg spør etter litt erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørs eller innendørs? Jeg syntes ikke mitt fungerer inne, blir mørke og dårlige bilder på både letohallen og lillestrøm. Må opp i ganske høy iso for å få det til :-/

Er ute på fjellet

Inne har jeg andre objektiver jeg synes fungerer fint, men det er ute på fjellet og avstand som jeg sliter med. Synes ikke bildene blir så skarpe som jeg skulle ønske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørs fungerer det strålende :) Der bruker jeg det mye :) Med bikkjer i full fart og enda mere til! Er kun innendørs jeg syntes bildene blir for mørke, men det er jo forventet med et kamera med så høyt f-tall :)

selv 2.8 og høy lukkerhastighet blir høy iso inne da, haller suger uansett :P

vi stod med 70-200 f.2.8 og mitt f.4.0 ved siden av hverandre og vi endte på 3200 iso begge to når vi tok i 1/200 i BIS ringen i GODT lys, måtte sette ned hastighet mye for å få ned iso. så inne på utstilling er vanskelig uansett :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektiv er kjøpt, men hva betyr knappen ved siden av AF/MT

Det står 1.2m- tegn og 3m -tegn

tegnet er som et avlangt 8 tall (mener det betyr evighet eller noe sånt)

* edit

Jeg bruker på tur ofte "pistol"taske, men den jeg har passer ikke med nye objektivet. Noen tips?

Endret av MonicaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenkte også, men hva betyr det egentlig og hvilken burde jeg huke av på? :icon_confused:

Hmm.. det var litt verre spørsmål. Ta med kamera imorgen!

Har jo noe sånne innstillinger på mine objektiver og mener jeg enten har dem på uendelig, eller lavest mulig og så tar autofokusen resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en råsjanse og antar det er en knapp som har gjøre med innstillingen av autofokus. Tar du bilder på en avstand melllom 1.2 - 3m jobber autofokus raskere dersom du setter knappen på merket 1.2m til uendelig (liggende 8-tall), og dersom du setter den på 3m til uendelig fokuserer den rasket på avstander fra 3 meter og utover. Sjekk denne linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en råsjanse og antar det er en knapp som har gjøre med innstillingen av autofokus. Tar du bilder på en avstand melllom 1.2 - 3m jobber autofokus raskere dersom du setter knappen på merket 1.2m til uendelig (liggende 8-tall), og dersom du setter den på 3m til uendelig fokuserer den rasket på avstander fra 3 meter og utover. Sjekk denne linken.

jau, jeg har samme linsa og har den på 1,2m fordi vel, ofte når jeg tok løpebilder MOT meg så ble det blurry når hundene kom for nærme da kameraet stod på å fokusere for langt ut.

så du kan veksle mellom om du skal fokusere nærme eller langt ute, min står alltid på nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...