Gå til innhold
Hundesonen.no

Langesund 18.-19. Januar 2014

Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Starter siden jeg ikke kan se at noen andre har laget tråd :)

Vi skulle egentlig både i dag og i går, men valgte å droppe gårsdagen pga. værmelding og rapporter om glatt føre. Veldig glad vi valgte å dra i dag, for dette var virkelig en kjekk utstilling. Hyggelige arrangører, super hall og hyggelig selskap utenfor ringen :)

Jolie var den eneste jeg hadde meldt på, og hun startet året med å vinne championklassen, bli 1.btk og BIM! Veldig kjekt, og når det gikk strålende for de fleste vi satt med så ble det rett og slett en veldig hyggelig dag :ahappy:

Kritikk for Nina Karlsdotter:

Fint, velskåret hode. Bra proposjoner. Mørke øyne, aning runde. Velbårne ører. Fin nakke, utm. overlinje, meget velbåren svans. Velutviklet kropp, mark. forbryst, bra proposjoner, bra benstamme og føtter. Velv. og meget velgående. Rikelig pels, dekkhårene kunne vært litt hardere, noe sparsomt med charbonné og maske. Før seg med stil og reisning.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker farge på jakka di, Anette!

Takk :ahappy: Føler jeg har tredd inn i de gales verden :aww: Matcher håret og alt, hva har dere gjort med meg :frantics:

Kritikk fra igår: theo leenen, belgia

8 months, good size and prop, corr fem head with well set ears, scissors bite, good neck, shoulder and topline, nice tail.well angulated body, strong enough for age. narrow in hox, moving well, very promising

Kritikk fra idag: Rita Reyniers

8 months, corr bite, ex type and size. dark eyes, good pigmented nose, good earset, allready level in topline, with a good tailset, ex forechest, deep brisket, very well angel hindquarters, good coat, moves very well just has to stab a bit more. muzzel could be slightly shorter

Er ikke så lett å gå med en hund som føler hun vil leke bulldozer og corgi på speed,kombinert med flyvende hollender og samtidig dance the fox... Godt dommerne tok det med et smil og ga hun et nuss.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens :)

hihi

Jeg legger noen bilder her jeg for det var vel bare oss der :P

75043_10153692671905464_1912724400_n.jpg

1238102_10153692672295464_1008986558_n.j

Fine fotomodellen, og ikke minst skuespillerinnen ;) Et åpenbart naturtalent :cry::lol::

12058662415_fb08254436_z.jpg

Og siden oppstillingsbildene ble så som så får jeg ta med dette av Jolie som enten var noe misfornøyd med at jeg gikk rundt og tok bilder uten henne, eller prøvde å fortelle meg at jeg er en idiot som greide å ikke tilbakestille exposure compensation før jeg tok bilder i hall...:

12058948513_03f317610e.jpg

12058947693_7d7c65c755.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...