Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordlysguide angrepet av hundeflokk: - Jeg stakk for å drepe

Recommended Posts

Skrevet

Itromsø- artikkelen hadde generelt et litt mer oversiktlig hendelsesforløp, synes jeg.

Men ja... Det er vel ikke helt uten grunn at utvida båndtvang på Kvaløya (pga rein) har blitt diskutert.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Itromsø- artikkelen hadde generelt et litt mer oversiktlig hendelsesforløp, synes jeg.

Men ja... Det er vel ikke helt uten grunn at utvida båndtvang på Kvaløya (pga rein) har blitt diskutert.

Det kan være fornuftig det, men idioteiere er idioter utvida båndtvang eller ikke :hmm:

Skrevet

Det kan være fornuftig det, men idioteiere er idioter utvida båndtvang eller ikke :hmm:

Ja, det er sant. Egentlig mente jeg at forslaget muligens kom som en konsekvens av nettopp slike episoder. :hmm:

Skrevet

Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut at han knivstakk hunden, men jeg kan sikkert bare ikke forestille meg helt hvor farlige hundene var.

Hva ville du gjort da om to kjempestore og en mindre stor gikk etter strupen på dyra dine? Tviler på at en "Nei, slutt med det tullet" funker.

Skrevet

Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut at han knivstakk hunden, men jeg kan sikkert bare ikke forestille meg helt hvor farlige hundene var.

Du har tre hunder like store som reinen de angriper, i tillegg har du med deg utenlandske turister som du har ansvar for. Hva hadde du gjort? Alene, med ansvar for andre mennesker og flere rein som er fastspent, mot tre gigantiske hunder?

• Like 4
Skrevet

Jeg hørte det på radioen i mårres og jeg tenkte: Wow! Er det mulig? For en opplevelse, særlig for turistene! Høres jo helt sykt ut at eierne oppførte seg sånn etterpå. Klart, jeg kunne da nok ha blitt sint med en gang hvis jeg hadde kommet til en scene hvor hunden var blitt knivstukket uten å vite helt hva som har skjedd. Men normal folkeskikk er jo å høre hva som har skjedd og prøve å ordne opp.

Skumle hunder, den størrelsen og så "vill". ikke bra..

Skrevet

Hva ville du gjort da om to kjempestore og en mindre stor gikk etter strupen på dyra dine? Tviler på at en "Nei, slutt med det tullet" funker.

Du har tre hunder like store som reinen de angriper, i tillegg har du med deg utenlandske turister som du har ansvar for. Hva hadde du gjort? Alene, med ansvar for andre mennesker og flere rein som er fastspent, mot tre gigantiske hunder?

Jeg prøvde abbsolutt ikke å si at jeg hadde hatt noen bedre løsning.

Skrevet

Ekstremt og knivstikke når man har 3 digre hunder som har angrepet (og bitt hull) både dyra dine og deg selv? Iflg artikkelen dro han heller ikke kniv før han ble bitt selv og hadde 3 hunder på seg, det synes jeg ikke er det minste ekstremt.

Mulig hundeeierne også var i sjokk osv, men ikke en spesielt grei håndtering av situasjonen. Om det var sjokk som var grunnen til spesiell reaksjon så håper jeg ihvertfall de melder seg senere. For slikt går jo ikke an.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...